نماد سایت اصله

گیاهان مخصوص کریسمس – معرفی بهترین گیاهان برای هدیه کریسمس

گیاهان مخصوص کریسمس را بشناسید. این گیاهان نه فقط برای فصل سرد و یا ایام سال نو مناسب هستند، بلکه در تمام طول سال زیبایی و جذابیت خود را دارند و برای هدیه کریسمس مناسبند.

با توجه به این که بیشتر گل ها و گیاهان در طول مدت زمستان در دوره خواب و استراحت هستند، در این مطلب سعی شده تا بهترین گل ها را برای ایام کریسمس و یا زمستان معرفی کنیم.

گیاهان مخصوص کریسمس

 

آماریلیس یا گل نسرین Amaryllis

یک گیاه گلدار محبوب برای تزئینات جشن کریسمس است. با نور متوسط رشد می کند و حدود 6 هفته پس از کاشت شکوفه می دهد. آماریلیس گیاهی دائمی و زمستان گل، با گبهای زیبا و عجیب است. به دلیل داشتن گلهای سفیدی که در زمستان ظاهر می‌شوند و تا مدت ها باقی می‌مانند، این گل زیبا در این فصل طرفداران زیادی دارد. نور و آبیاری متوسط از نیاز های لازم برای این گل است. بهتر است آبیاری آن را فراموش نکنید و از غرقابی شدن ریشه ها نیز خودداری کنید. بعد از ریزش گلها، برگها را سالم نگه دارید تا در سال آینده دوباره به گل بنشیند.

دارواش آمریکایی American Mistletoe

دارواش امریکایی گونه ای است که در ایالات متحده رشد می کند و به عنوان تزئین جشن ولنتاین و کریسمس، مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه انگل درختان است ولی خسارت زیادی به آن‌ها نمی‌زند و گیاه انگلی خیلی مهمی نیست.
بذر آن توسط پرندگانی از قبیل دارکوب در تنه درختان قرار می‌گیرد و جوانه می‌زند و رشد می‌کند. این گیاه دارای گل‌ های زیبایی است که حتی بعضی مواقع به خاطر گل‌های زیبای آن، آن را از بین نمی‌برند و اجازه رشد آن را روی درخت می‌دهند.

درختچه بداغ Viburnum

این درختچه زیبا دارای شکوفه های معطر و زیبای رنگی است که در زمستان ظاهر می شوند و عطر بسیار دلنشینی دارند. هر چقدر که سن این درختچه بیشتر می شود رنگ شکوفه ها هم کمرنگ تر می شود. در آب و هوای معتدل تا خنک بهترین رشد را دارد،اما برای مناطق حاره مناسب نیست. در مناطقی که یخبندان دیررس مشکل ساز باشد باید آنها را در پناهگاهی پرورش داد.

بنت قنسول Poinsettia

از جمله گلهای مناسب کریسمس بنت قنسول است. این گیاه زیبا با تولید برگهای متمایل به قرمز یکی از معروفترین گیاهان کریسمس است. گلهای دارای برگهای زرد و پژمرده قدیمی اند و تا فصل بعدی دوام نمی‌آورند. برای داشتن یک بنت قنسول شاداب و سالم باید در آبیاری آن دقت کنید. یکی از مهم ترین عوامل از بین رفتن آنها ریشه های پوسیده شده ی غرق در آب است. پس آن را در جایی با دمای مناسب قرار دهید و بعد از خشک شدن خاکش آبیاری کنید.

گل بنت قنسول فصلی است و برای تشویق به گلدهی در سال آینده باید در جایی با نور روشن قرار بگیرد. در بهار برگهای رنگی را بچینید و هر 2 هفته یکبار با کود مخصوص گیاهان آپارتمانی تغذیه کنید.

کاکتوس کریسمس Christmas Cactus

کاکتوس های کریسمس از جمله کاکتوس های مقاوم و زیبای زمستانه هستند که در زمانهای خاصی که مصادف با مناسبت های مذهبی کشور های اروپایی است به گل می‌نشینند و همین امر این کاکتوس زیبا را بسیار خاص کرده است و یکی از گیاهان مهم در کریسمس شمرده می‌شود. یک ترکیب زیبا از ساقه های سبز و گل های قرمز بلند.

این کاکتوس را در کنار یک پنجره ی روشن قرار دهید و آبیاری آن را فراموش نکنید چرا که ممکن است در اثر خشک شدن بیش از حد خاک و یا درجه حرارت بالا گلهای تازه شکفته پژمرده شوند. البته آبیاری بیش از حد نیز سبب نرم شدن ساقه و پوسیده شدن ریشه ها خواهد شد. همانطور که گفته شد کاکتوس کریسمس بسیار مقاوم است و هرگز آن را بعد از تعطیلات پژمرده شدن گلهایش دور نیاندازید ! تنها کافیست از آن به خوبی نگهداری کنید تا سال آینده دویاره شکوفا شود.

کاملیا Camellia

چای زینتی یا کاملیا از محبوبترین و متداولیترین درختچه های زینتی است . در اقلیم های خنک تا معتدل و در یخبندان های سبک می رویند و خوب رشد می کنند. برای مناطق گرمسیری با رطوبت کم یا نواحی خیلی سرد و یخبندان مناسب نیستند.

منبع: southernliving

خروج از نسخه موبایل