نماد سایت اصله

علت ريختن ميوه درخت انجير چیست؟

علت ريختن ميوه درخت انجير چیست؟ درخت انجیر یکی از درختان میوه است که در بین ایرانی ها طرفداران زیادی دارد.

درختان دقیقا همانند بدن انسان می‌باشند که در صورت نداشتن تغذیه مناسب ضعیف خواهند شد. به طور عمومی هر ۲ تا ۳ سال یکبار بایستی خاک باغچه را کود دامی (اگر کود گوسفندی پوسیده باشد بهتر است) بدهید که علاوه بر تامین مواد غذایی در بهبود وضعیت خاک شما نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

البته بایستی مواد غذایی دیگری هم به صورت کود‌های شیمیایی در اختیار درختان خود قرار دهید. به عنوان مثال کود‌هایی تحت عنوان N. P. K. یا کود‌های کامل برای درختان بسیار لازم و مفید می‌باشند و در صورتی که می‌خواهید درختان شما شاداب و پر محصول باشند و کیفیت محصولات هم بالا باشد از کود‌هایی که به ان‌ها ریزمغذی گفته می‌شود نیز استفاده نمایید. این کود دارای عناصیری مثل آهن، بر، مس، روی، مولیبدن و … می‌باشد و کافی است که ۲۵ تا ۵۰ گرم از آن را بسته به سن درختان خودتان در آب آبیاری حل نموده و یا به صورت مستقیم به پای درختان خود بریزید.

نکته

اگر قرار هست مثلا ۳۰ گرم کود به درختان خود بدهید بهتر است در ۳ مرحله و هر مرحله ۱۰ گرم کود به درختان خود بدهید.

علت ريختن ميوه درخت انجير چیست؟

  • بیشتر میوه های انجیر وقتی به یک سوم اندازه خود رسیدید می ریزند. علت آن می تواند نامناسب بودن رقم درخت انجیر برای منطقه باشد. ( چون ممکن است نیاز به گرده افشانی داشته باشد)
  • تنش کم آبی در درخت انجیر باعث می شود که درخت برای زنده ماندن میوه تولید نکند یا موجب ریزش میوه روی درخت شود.
  • اگر میوه انجیر سفت است و قبل از رسیدن در آب و هوای گرم , خشک می افتد.علت آن می تواند گرمای بیش از حد باشد.
  • اگر درخت شما میوه ی زیادی می دهد ولی میوه ها ریزش دارند نشان دهنده ی تنظیم نبودن آبیاری و کمبود مواد غذایی می باشد.
  • زمانی که میوه ها کوچک هستند زیاد آبیاری نکنید و یا اصلا به درختان آب ندهید ( آبیاری باعث ریزش میوه می شود ) و سپس به طور منظم آبیاری نمایید . مثلا هفته ای یکبار به مدت یک ساعت آبیاری کنید.تقویت با کود دامی و کود npk نیر فراموش نشود.
  • از دلایل دیگر ریزش انجیر، بیماری‌های این گیاه است. انجیر میزبان آفت‌هایی مانند کنه و قارچ میباشد.

 

خروج از نسخه موبایل