نماد سایت اصله

علت قهوه ای شدن برگ درخت انبه

علت قهوه ای شدن برگ درخت انبه چیست؟

قبلا در مورد درخت انبه و فیلم کاشت انبه در گلدان توضیحات کاملی در سایت قرار داده شده است.

اما یکی از مشکلات شایع این درخت، قهوه ای شدن برگ های آن است.

در این مطلب علت قهوه ای شدن برگ درخت انبه را با هم بررسی می کنیم.

علت قهوه ای شدن برگ درخت انبه

انبه یکی از گیاهان مناطق گرمسیری و مرطوب است. با شروع تابستان و پیدا شدن سروکله انبه در بازار، خیلی از افراد بعد از استفاده از این میوه خوشمزه، اقدام به کاشت هسته انبه می کنند.

هسته سریع جوانه زده و رشد زیادی دارد. اما بعد از مدتی ممکن است شاهد لکه های قهوه ای یا سوختگی روی برگ ها باشید.

این اتفاق ممکن است حتی برای یک گیاه بالغ انبه هم اتفاق بیفتد.

برگهای یک درخت انبه سالم سبز و شاداب است که معمولاً برخی از مشکلات را می توان از روی برگ تشخیص داد. قهوه ای شدن برگ درخت انبه به چند دلیل ممکن است بروز کند. اما خبر خوش این که درمان آن سخت نیست و با چند راهکار ساه می توانید این لکه ها را برطرف کنید.

قهوه ای شدن و ریزش برگ های درخت انبه معمولا به دلایل زیر است:

ممکن است هر کدام از این اتفاق ها به تنهایی رخ دهد و یا این که گیاه چند عامل را با هم داشته باشد.

اگر گیاه خود را به طور منظم آبیاری کنید، احتمالاً شاهد سوختگی برگهای انبه ناشی از کمبود رطوبت نخواهید بود. معمولاً آبیاری نامنظم یا نوسانات شدید رطوبت خاک منجر به سوختگی می شود.

حتی یک علت مهم تر، تجمع نمک در خاک است. اگر زهکشی گیاه شما ضعیف باشد، نمک می تواند در خاک جمع شود و باعث سوختگی برگهای انبه شود.

کمبود منیزیم یکی دیگر از دلایل احتمالی این مشکل است. در این صورت باید از کود مناسب استفاده کنید.

سوختگی ناشی از نوسانات رطوبت را می توان با تنظیم آبیاری حل کرد. برای آبیاری گیاه خود برنامه ای تعیین کنید و به آن پایبند باشید. اگر نمک در خاک جمع شده است، آبیاری زیاد را امتحان کنید تا نمک ها از ریشه خارج شوند. اگر خاک گیاه شما دارای مشکل زهکشی است، خاک را با خاک خوب عوض کنید و مطمئن شوید که زهکشی گلدان کاملا باز است و آب از ته گلدان خارج می شود.

 

گاهی اوقاتن لکه های قهوه ای روی برگ ها نشونه ای از بیماری قارچی و یا وجود آفت بر روی درخت است.

باید درخت را بررسی کنید. پشت و روی برگ ها را کاملا به دقت نگاه کنید. در صورت بروز هرگونه آفت یا حشره ای از سموم مناسب استفاده کنید.

بیماری قارچی هم در اثر آبیاری زیاد و زهکش نامناسب خاک به وجود می آید. در این صورت باید برگ ها را با قارچ کش مناسب مانند مانکوزب و کاربندازیم و … آبیاری کنید.

برای خرید قارچ کش و یا کودهای مناسب گیاهان از طریق اینستاگرام یا کامنت با ما در ارتباط باشید. همچنین عکس گیاهان بیمار خود را می توانید به دایرکت اینستاگرام بفرستید و مشاوره درمانی رایگان دریافت کنید.

خروج از نسخه موبایل