Home / کود و سم / قارچ کش گیاهان آپارتمانی و لزوم استفاده از آن

قارچ کش گیاهان آپارتمانی و لزوم استفاده از آن

بهترین قارچ کش گیاهان آپارتمانی کدام است؟

مراقبت از گیاهان آپارتمانی را نمی توان بدون هیچ اطلاع و آگاهی به خوبی به انجام رساند. درست مثل این می ماند که شما بدون آنکه چیزی از بچه داری بدانید، یک کودک را در خانه نگهداری کنید. گیاهان مثل کودکانی هستند که نمی توانند هیچ کدام از نیازهای خود را برطرف کنند و برای زندگی سالم فقط به کمک شما احتیاج دارند.

یکی از مشکلاتی که هنگام پرورش گل ها و گیاهان آپاتمانی پیش می آید مبتلا شدن گلدان شما به قارچ است. برای حل این مشکل نیز لازم است آن را با بهترین قارچ کش گیاهان خانگی ضد عفونی کنید.

قارچ‌کش‌ ها (Fungicide) به عنوان پیشگیری، درمان بیماری‌ های قارچی در گیاهان و درختان استفاده می‌شود. همچنین برای ضدعفونی بذرها و ضدعفونی بستر کاشت مورد استفاده قرار می‌گیرند. قارچ‌کش‌ها به دو دسته قارچ کش های سیستمیک و تماسی تقسیم می‌شوند.

قارچ کش گیاهان آپارتمانی

قارچ زدگی یکی از بیماری های گل ها و گیاهان است که سرعت گسترش بیشتری نسبت به انتشار آفات گیاهان آپارتمانی دارد. قارچ ها از جمله میکروارگانیسم هایی هستند که به ساقه، ریشه یا برگ گیاه می چسبند و به دلیل دیواره محکم بسیار زیادشان به راحتی از بین نرفته و باعث مرگ گیاه می شوند.

به یاد داشته باشید که هرگونه تغییر در رشد گیاه و ریزش و پژمرده شدن برگ های آن را باید نشانه از قارچ بدانید، مخصوصا اگر با بروز نشانه هایی باشند که وجود قارچ را به طور قطع تایید کنند. علائمی که باعث می شود شما مطمئن شوید که باید بهترین قارچ کش گیاهان خانگی را انتخاب کرده و خاک گلدانتان را با آن ضد عفونی کنید عبارتست از:

  • بروز کپک های پودری روی برگ ها و ساقه ها
  • زنگ زدگی برگ گیاه
  • لکه های قهوه ای روی برگ ها و ریزش آن ها
  • آبکی شدن ساقه ها و ریزش آن ها

برای گیاهان آپارتمانی و کاکتوس بیشتر از قارچ کش های مانکوزب و کاربندازیم استفاده می‌شود.
زمان سم‌پاشی ساعت‌های خنک صبح یا عصرها که روزنه‌های برگ‌ها باز هستند و دمای هوا خنک‌تر است و نیز عدم سم‌پاشی در هوای بادی و بارانی که امکان هدر رفت و عدم پوشش مناسب و نیز شستشوی سم وجود دارد را باید لحاظ کرد.
بهترین دز مصرف نیز روی بروشور و لیبل سم درج گردیده است و حاصل سال‌ها آزمایش مورد اطمینان سازندگان و تایید کنندگان است و هر چند کمی و زیادی مصرف چه اثرات مخربی روی گیاه یا آفت می‌گذارد روی بروشور درج نمی‌گردد ولی تجربه استفاده قبلی خود و دیگران می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

یکی از بهترین موادی که افراد به عنوان بهترین قارچ کش گیاهی و خانگی از آن استفاده می کنند، دارچین است. برای این منظور 100 گرم دارچین را در 5 لیتر آب حل کرده و پس از صاف کردن به روی گیاه اسپری می کنند.

قارچ‌کش مانکوزب

قارچ کش گیاهان آپارتمانی
قارچ کش گیاهان آپارتمانی

مانکوزب قارچ کشی تماسی با اثر محافظت کننده از گروه دی تیو کاربامات ها می‌باشد. مانکوزب کمپلکسی از روی و مانب است که حاوی ۲۰% منگنز و ۲/۵۵% روی است. این قارچ کش سبب اختلال عمومی در متابولیسم سلولی می گردد. مانکوزب قارچکشی با طیف اثر وسیع و نسبتاً پایدار بوده که جهت ضدعفونی بذر، کنترل سیاهک و طیف بسیار وسیعی از بیماری‌های قارچی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موارد مصرف قارچ کش مانکوزب:

  • پیشگیری و درمان بیماری‌های قارچی گیاهان آپارتمانی و ضدعفونی بستر کشت
  • سیاهک پنهان گندم: ضدعفونی بذر به نسبت ۲ در هزار
  • سفیدک داخلی یونجه: محلول پاشی ۲ در هزار
  • سفیدک دروغی توتون: محلول پاشی ۲-۱ در هزار
  • برق زدگی نخود: ضدعفونی بذر و محلول پاشی به نسبت ۲ در هزار
  • زنگ میخک: ۱/۵ تا ۲ در هزار، به‌صورت پیشگیری، هفته‌ای یکبار همراه با مویان (۵/. در هزار)
  • کنه نقره‌ای مرکبات: محلول پاشی ۲ در هزار
  • لکه آجری بادام: محلول پاشی ۲ در هزار، نوبت اول پس از ریزش گلبرگ‌ها و نوبت‌های بعدی به فاصله ۱۲ روز

قارج کش کاربندازیم ۶٠٪‌ wp

قارچ کش کاربندازیم

نحوه استفاده از قارچ کش کاربندازیم با فیلم توضیح داده شده است.

سم کاربندازیم از گروه بنزوایمیدازول ها است و برای کنترل و درمان بیماری‌های قارچی ، ضدعفونی بذرها و بستر کاشت گیاهان استفاده می‌شود. این سم دارای اثر سیستمیک ، حفاظتی و درمانی است و با نام‌های دیگری از جمله  کاربندازول، استمپور، باویستین، دلسن، کوستوس در بازار خرید و فروش می شود.

این سم بیشتر به شکل پودر کریستالی سفید یا شیری رنگ و بی بو عرضه می شود اما گاهی به رنگ ‌های دیگر مانند صورتی و قرمز دیده می شود و به شکل مایع نیز موجود است.

کاربرد سم قارچ کش کاربندازیم

این سم برای درمان بیماری هایی از قبیل لکه برگی سرکوسپورایی در چغندر قند، مرگ گیاهچه و پوسیدگی ریشه در گیاهان زینتی، فوزاریوم و سپتوریا در غلات و کنترل رایزوکتونیا در پنبه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برای تهیه این قارچ کش و مشاوره رایگان در مورد نحوه مصرف و درمان گیاه پیام دهید.

 

About admin

Check Also

برگ دهی بونسای

برگ دهی بونسای – کود مخصوص بونسای چیست

برگ دهی بونسای – کود مخصوص بونسای چیست راه درمان ریزش برگ بونسای چیه؟ یکی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *