نماد سایت اصله

بیماری های گل گندمی (spider plant) با روش برطرف کردن مشکل و درمان آن ها

در این مطلب بیماری های گل گندمی را بررسی کرده و راه حل برطرف کردن آن ها بیان می ود.

گل گندمی با نام علمی Chlorophytum Comosum که اغلب به spider plant (اسپایدر پلنت یا گیاه عنکبوتی) از آن یاد می شود، یکی از محبوب‌ترین گیاهان خانگی از خانواده مارچوبه سانان است که از گیاهان پایا (گیاهانی با طول عمر بیش از دو سال) به شمار می رود و بومی نواحی استوایی و جنوب آفریقاست. در زبان فارسی به این گیاه سجافی، سبزگیا و کلروفیتوم نیز گفته می شود. توانایی گندمی در کاهش آلودگی‌های هوا نظیر بنزن، مونوکسید کربن و زایلین (به کار رفته در چرم، مواد لاستیکی و چاپی) این گیاه را در زمرۀ یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا قرار داده است. علاوه بر این این گیاه به سرعت پا می‌گیرد، برگ می دهد و گلدار نیز می شود.

اما این گیاه هم مثل هر گیاه دیگری دچار مشکلاتی می شود که خوب است از آن ها اطلاع داشته باشید.

بیماری های گل گندمی

گیاه گندمی یه گیاه مقاوم و مناسب برای دوستانی هست که میخوان تازه نگهداری گیاه رو شروع کنن. نوع سبزش ماندگاریش نسبت به ابلق بیشتر هستش. این گیاه محیط تقریبا خنک و همراه با تهویه رمیپسنده محیط بسته ودمکرده بیحال میشه.
نور؛نوع سبز نور متوسط میپسنده وغیرمستقیم ونوع ابلق نور زیاد وغیرمستقیم،نزدیک پنجره نگه دارید مه تهویه هوا هم باشه. آفتاب مستقیم قرار ندید چون برگاشون خشک میشه تو نور کم هم نازک وضعیف رشد میکنه.
آبیاری؛خاک خشک شد آبیاری کنید آبیاری زیاد باعث پوسیدن ریشه های کپسولی میشه ریشه ها اب رو به اندازه کافی در بافتشون نگه میدارن پس زیاده روی نکنید.
خاک؛خاک تکثیریش خاک کوکوپیت+پرلیت خاک کاشتش خاک تقریبا سنگین مثل خاکباغچه + ماسه + ورمی کمپوست

 

دوستان عزیزم پیج سایت اصله به تازگی راه اندازی شده است. لطفا با دنبال کردن پیج اینستاگرام اصله ما را در جهت انتشار بهتر مطالب حمایت کنید.

خروج از نسخه موبایل