نماد سایت اصله

آموزش کاشت قارچ دکمه ای در منزل

کاشت قارچ دکمه ای سفید یک پروژه عالی برای افراد مبتدی است. زیرا هاگ آنها به سرعت و به راحتی رشد می کند. از آنجا که می توان آنها را در داخل خانه پرورش داد، می توانید آنها را در هر زمان از سال بکارید. بنابراین این مطلب به آموزش کاشت قارچ سفید دکمه ای در منزل اختصاص دارد.

برای کاشت قارچ دکمه ای، تمام آنچه شما نیاز دارید تجهیزات مناسب و کمی حوصله است!

آموزش کاشت قارچ دکمه ای در منزل

اگر اولین بار است که قارچ پرورش می دهید، یک کیت پرورش قارچ خریداری کنید. کیت های قارچ به طور معمول تمام مواد مورد نیاز شما برای کاشت و پرورش قارچ را دارند و برای مبتدیان بسیار مناسب است. آنها معمولاً شامل کود، هاگ، بستر مناسب و یک بطری اسپری برای آبیاری قارچ ها هستند.

 

سینی هایی را انتخاب کنید که اندازه آنها در حدود 14 در 16 اینچ (36 در 41 سانتی متر) و عمق حداقل 6 اینچ (15 سانتی متر) باشند. برای شروع فقط با یک سینی شروع کنید که به مدت 3-6 ماه امکان استفاده از آن ها را دارید.

 

قارچ های دکمه ای برای رشد، نیاز به محیطی دارند که حاوی مقدار زیادی نیتروژن باشد. از کمپوست استفاده کرده و کودی مانند کود اسب یا گاو را در فروشگاه خریداری کنید، یا اگر کمپوست ندارید هر دو را خریداری کنید.

 

مخلوط را با دقت داخل سینی ها بریزید، حداقل 1 اینچ (2.5 سانتی متر) از بالای سینی فضا را خالی بگذارید. اطمینان حاصل کنید که خاک تراز است و به طور مساوی در همه جای سینی پخش شده است.

کشت میسلیوم

به بذر اولیه تولید قارچ، اسپان نیز گفته می شود. اسپان یا اسپاون، به اندام های رویشی قارچ یا میسیلیوم ها به همراه مواد غذایی زمینه ای همراه آن گفته می شود. امروزه برای تولید و پرورش قارچ دکمه ای از تلقیح دانه های استریل شده غلات با میسیلیوم خالص تحت عنوان اسپان استفاده می کنند.

برای پرورش آسان قارچ ها، اسپورهایی را خریداری کنید که قبلاً “تلقیح” شده یا با یک لایه مانند خاک، یونجه یا خاک اره مخلوط شده اند.

 

از آنجا که اسپان ها از قبل تصفیه شده اند، می توانید آن را مستقیماً در بالای مخلوط کمپوست و کود قرار دهید. سعی کنید یک لایه یکنواخت در سطح زیرین ایجاد کنید تا قارچ ها در تمام قسمت های خاک رشد کنند.

 

سینی را مستقیماً روی یک پد از قبل گرم شده قرار دهید که دارای صفحه کنترل دما است. یک دماسنج در خاک قرار دهید تا دما را با افزایش آن کنترل کنید.

 

قارچ ها در یک مکان تاریک مانند انباری، زیرزمین ، گاراژ یا حتی کمد بهترین رشد را خواهند داشت. در طول روز، دما و رطوبت خاک را بررسی کنید تا مطمئن شوید خیلی گرم و خشک نیست. خاک را 2 بار در روز کاملاً با اسپری، آب پاشی کنید.

 

بعد از 3-4 هفته، قسمت بالای خاک با ریشه های ریز و سفید پوشانده می شود که “میسلیوم” نامیده می شود. وقتی خاک کاملاً پوشیده شد، برای تشویق به رشد قارچ ها، دما را پایین بیاورید.

 

 تبدیل میسلیوم به قارچ

با پایین آمدن دما، یک لایه خاک گلدان منظم را روی ریشه های تازه شکل گرفته پهن کنید. این لایه ظریف از میسلیوم محافظت کرده و مواد مغذی قارچ های جدید را همزمان با رشد آن ها فراهم می کند.

 

برای رشد قارچ، محیط باید مرتباً مرطوب باشد. علاوه بر آب پاشی خاک، یک پارچه مرطوب را روی سینی بکشید تا آب در طول روز در خاک آزاد شود و خاک مدام مرطوب بماند.

 

حدود یک ماه پس از ریختن خاک گلدان روی میسیلیوم، اولین قارچ ها باید از خاک جوانه بزنند. قبل از برداشتن آنها برای خوردن، به آنها اجازه دهید تا به بلوغ کامل برسند.

 

آموزش کاشت قارچ دکمه ای

هنگامی که قارچ ها بالغ شدند، از یک چاقوی تیز برای برش ساقه استفاده کنید، درست در زیر جایی که کلاهک به ساقه متصل می شود.

سخن پایانی:

هنگام کاشت قارچ دکمه ای صبور باشید! درست است که این کار زمان می برد، اما هنگامی که قارچ های شما رشد کرده و به مرحله برداشت می رسند، می توانید ماه ها آنها را برداشت کنید.

سوالات احتمالی آموزش کاشت قارچ دکمه ای

چه مدت طول می کشد تا قارچ های دکمه ای پرورش یابند؟

قارچ های دکمه ای در کجا رشد می کنند؟

 

ویکی

 

خروج از نسخه موبایل