Home / آفات و بیماری ها / احیای گل کاغذی خشک شده

احیای گل کاغذی خشک شده

احیای گل کاغذی خشک شده به راحتی انجام پذیره
به شرطها و شروطها که در ادامه مطلب به اون ها اشاره میشه

گل کاغذی یکی از زیباترین گیاهان گلدار هست که رنگ بندی بسیار زیبایی هم داره

بومی مناطق گرمسیری هست بنابراین آفتاب و گرما جزء جدانشونی از چرخه زندگی این گیاه هست.

دلایل متعددی وجود داره که میتونه علت خشک شدن گل کاغذی رو به همراه داشته باشه.

در این مطلب سعی شده به مهم ترین نکات اشاره بشه.

پس خوبه که در ابتدا علت خشک شدن گل کاغذی رو بدونیم و بعد به احیای گل کاغذی خشک شده بپردازیم.

علت خشک شدن گل کاغذی

آبیاری اشتباه یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در رابطه با این گیاه می بینیم. این گیاه بومی برزیل است و به خشکی مقاوم است و فقط زمانی که به آن نیاز دارد.

آب زیاد باعث خیس شدن ریشه ها شده و در نتیجه خرابی رویشه رو به همراه داره. از طرفی کم آبی هم میتونه باعث ریزش گل ها و اگر بسیار شدید باشه سبب خشک شدن گیاه بشه.

آبیاری گل کاغذی به چند عامل بستگی داره. زمانی که گیاه جوان است و تازه کاشته میشه، ریشه های آن به سطح خاک نزدیک هستن بنابراین با خشکی خاک، ریشه ها هم به سرعت خشک میشن.
پس بهتره که گیاه جوان رو تا قبل از این که به گلدهی برسه، مرتب به صورت عمیق آبیاری کنید. یعنی همین که دیدین دو سه سانت از سطح خاک خشک شده آبیاری کنید.
بعد از گلدهی و با بالغ شدن گیاه نیاز آبی گیاه هم کمتر میشه.
در کل طول مدت آبیاری بستگی به آب و هوا، گرمای محل نگهداری گیاه و میزان زهکشی خاک داره.

دوستان عزیزم اگر دوست دارین اطلاعاتتون رو در زمینه گل و گیاه بالا ببرید و یا روش های تکثیر و درمان گیاهان رو یاد بگیرین، کانال اصله در ایتا رو دنبال کنید علاوه بر این میتونید با برقراری ارتباط با مشاور به صورت رایگان مشکلات گیاهانتون رو برطرف کنید برای پیوستن کافیه روی لوگوی ایتا در بالای صفحه بزنید و عضو کانال گل و گیاه در ایتا بشین

احیای گل کاغذی خشک شده

مورد مهم بعدی که میتونه علت خشک شدن گل کاغذی باشه، سرمای هوا هست. یادتون نره که این گیاه بومی مناطق گرم هست و عرض کردم که گرما نیاز این گیاهه. حالا اگر شما در منطقه ای هستید که سرمای زودرس دارین و یا زمستان های سردی دارین باید حتما گیاه رو کاور کنید تا از سرما در امان باشه.

احیای گل کاغذی خشک شده

🌱اگر در منطقه ای هستید که بارندگی زیاد دارین و یا خودتون میدونید که خاک گیاه اصلا مناسب نیست، در اولین قدم باید خاک عالی و باکیفیت که زهکشی بالایی داره رو با خاک فعلی گیاه تعویض کنید.
خاک گل کاغذی باید جوری باشه که میزان آب مورد نیاز رو به سرعت جذب و باقی مانده آب رو سریعا تخلیه کنه.
🌱گیاه باید در مکانی پرنور باشه. جایی که حداقل روزی 4 تا 6 ساعت نور خورشید رو دریافت کنه. گل کاغذی برای داخل منزل یا محل کار نیست و نیاز به نور مستقیم خورشید داره.
🌱در هر نویت آبیاری گیاه رو سیراب کنید.مقداری به گیاه اب بدهید که فقط مقدار کمی اب از سوراخ ته گلدان بیرون بزنه .این یعنی کل خاک اب خورده.با تجربه میتونید این مقدار رو بدست بیارید وبستگی به حجم گلدونتون داره.
🌱گیاه را هرس کنید. یکی از مزایای کلیدی هرس افزایش سلامت گیاه هست. با حذف شاخه های مرده یا آسیب دیده، گیاه میتونه انرژی خودش را بر روی رشد شاخ و برگ جدید متمرکز کنه.
اگر در مناطق سردسیر هستین هرس رو در پایان زمستان و اوایل بهار انجام بدین و اگر در مناطق گرمسیر و معتدل هستین در طول سال میتونید گیاه رو هرس کنید.
🌱دارودرمانی را شروع کنید. وقتی یه گیاهی خشک میشه و یا در حال خشک شدن هست یعنی یک شوک بسیار بزرگ به گیاه وارد شده و این ما هستیم که به عنوان صاحب گیاه موظف هستیم با تزریق داروهای مناسب این شوک و تنش های ناشی از اون رو برطرف کنیم و همین طور باعث رشد و جوانه زنی مجدد گیاه بشیم.
برای خرید داروهای لازم و یا ارتباط و مشاوره با گیاه پزشک میتونید با اکانت imagepad@ در پیامرسان ایتا، ارتباط برقرار کنید. جهت این منظور کافیه روی لوگوی ایتا در بالای سایت بزنید

About اصله

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *