Home / آفات و بیماری ها / علت قهوه ای شدن برگ بنفشه آفریقایی + درمان

علت قهوه ای شدن برگ بنفشه آفریقایی + درمان

علت قهوه ای شدن برگ بنفشه آفریقایی چیست؟

اگر شما هم از طرفداران بنفشه آفریقایی هستین و این گیاه رو در منزل نگهداری می کنید حتما با این مشکل مواجه شدین که هر از گاهی روی برگ ها لکه های قهوه ای ایجاد میشه😔

این موضوع مسئله بسیار مهمی هست و باید در اسرع وقت گیاه رو مورد بررسی قرار بدین و علت رو پیدا و برطرف کنید.

دلایل احتمالی قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، تغییرات شدید دما، آبیاری نامناسب و کوددهی بیش از حد است. هوای خشک، آفات و بیماری ها از علل جزئی قهوه ای شدن برگ های بنفشه آفریقایی هستند.

اگر برگ های گیاه بنفشه آفریقایی شما شروع به قهوه ای شدن کرد، عوامل محیطی را بررسی و تنظیم کنید. اطلاعات این مقاله تکنیک‌ های شناسایی علت دقیق  قهوه‌ای شدن برگ های بنفشه آفریقایی و راه‌ حل‌های مربوط به آن‌ها را بیان می ‌کند.

جهت دریافت مشاوره درمان گیاه بیمار و یا خرید محصولات و کودهای مورد نیاز گیاهانتون از طریق اینستاگرام و یا تماس با شماره 09172940431 با کارشناسان و مسئولین واحد فروش در ارتباط باشید.

علت قهوه ای شدن برگ بنفشه آفریقایی

  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید

علت قهوه ای شدن برگ بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی نور غیرمستقیم خورشید را برای رشد خوب ترجیح می دهد. این گیاه همچنین می ‌تواند نور کم را تحمل کند، اگرچه رشد در این شرایط رشد آن متوقف می شود.

اگر روی برگ ها لکه های سوخته قهوه ای دیده می شود که معمولا هم خشک هستند، دلیل آن قرارگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است.

توصیه می‌ کنم گیاه را به محلی که نور غیر مستقیم خورشید را دریافت می‌کند، منتقل کنید. گیاه بنفشه آفریقایی خود را پشت پنجره نورگیر قرار داده و با پرده نازک یا شیشه های مات، نور را فیلتر کرده و از شدت نور خورشید بکاهید.

استفاده از لامپ رشد گیاه خطر سوختگی برگ ها به دلیل تابش مستقیم یا زیاد نور خورشید را کاهش می دهد.

به خاطر داشته باشید که برای کمک به گیاه در حفظ انرژی و غذا، برگ های قهوه ای رنگ را کوتاه کنید.

 

 

  • کوددهی بیش از اندازه

بنفشه آفریقایی یکی از معدود گیاهان گرمسیری است که به مواد مغذی کم و خاصی نیاز دارد. این مواد مغذی به تسهیل رشد رویشی و گلدهی کمک می کنند.

بیشتر گونه های بنفشه آفریقایی به ترکیبات کود حساس هستند. بنابراین هر کودی را برای این گیاه نباید استفاده کنید. قهوه ای شدن و سوختن لبه ها و نوک برگ ها نشانه کوددهی اشتباه است.

از کود رایج 20.20.20 که به اختصار سه بیست نامیده می شود برای این گیاه استفاده نکنید. گیاهان گلدار نیاز به کود گلدهی و تغذیه ویژه ای دارند.

برای خرید کودهای مورد نیاز بنفشه آفریقایی از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

تغذیه بیش از حد یا به اشتباه برای بنفشه آفریقایی خطرناک است و حتی می تواند باعث نابودی کامل گیاه شود. لکه های قهوه ای روی برگ ها و پژمرده شدن گیاهان از دیگر علائم کوددهی بیش از حد است.

در صورتی که کود زیادی و یا به اشتباه به گیاه دادین باید خاک را با کود اصلاح کننده شستشو دهید تا نمک اضافی کود شسته شود. این تکنیک به درمان قهوه ای شدن برگ های بنفشه آفریقایی کمک می کند.

  • کمبود رطوبت

بنفشه‌های آفریقایی از مناطق استوایی می‌آیند که میزان رطوبت آن بین 70 تا 80 درصد است. رطوبت نسبی این گیاه آپارتمانی را شاداب و سالم می کند.

اما این گیاه گلدار گرمسیری می تواند رطوبت داخل خانه را نیز تحمل کند. اطمینان حاصل کنید که رطوبت داخل خانه کمتر از 50٪ نیست.

رطوبت کم باعث افزایش سرعت تعرق شده که در نتیجه باعث کم آبی گیاه می شود. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوای خشک باعث قهوه ای شدن برگ های بنفشه آفریقایی می شود.

از یک دستگاه بخور سرد برای افزایش سطح رطوبت اطراف گیاه و مبارزه با قهوه ای شدن برگ ها استفاده کنید. گزینه دیگر استفاده از جزیره برای گیاه و یا قرار دادن گیاه لابه لای گیاهان دیگر است تا رطوبت مورد نیاز خود را دریافت کند.

برای جلوگیری از ایجاد لکه های باکتریایی یا قارچی روی برگ و هجوم آفات، از مه پاش کردن برگ ها در اتاقی با تهویه ضعیف خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که گیاهان آپارتمانی در شرایط رطوبت بالا گردش هوای مناسبی را دریافت می کنند

  • پوسیدگی ریشه در اثر آبیاری بیش از حد

سیستم ریشه بنفشه آفریقایی به رطوبت اضافی خاک حساس است. خاک اشباع شده از آب باعث خفگی ریشه ها شده و در دراز مدت گیاه را از بین می برد.

لکه های قهوه ای و افتادگی برگ ها از علائم اولیه پوسیدگی ریشه به دلیل آبیاری بیش از حد هستند. این مشکل به دلیل زهکشی ضعیف خاک و عدم وجود سوراخ های زهکشی روی گلدان رخ می دهد.

اگر لکه های ایجاد شده نرم هستند باید آبیاری را با دقت بیشتری انجام دهید و یا زهکش گلدان را بررسی کنید.

بنفشه آفریقایی به خاکی سبک و اسیدی نیاز دارد. خاک هلندی موجود در فروشگاه اصله برای این گیاه بسیار مناسب است .

جهت تهیه خاک هلندی با ارسال رایگان درب منزل از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

دفعات آبیاری را کاهش دهید تا خاک گلدان خشک شود.

برای جلوگیری از مشکلات آبیاری بیش از حد و کم آبیاری، یک برنامه منظم آبیاری را برنامه ریزی کنید. رفع مشکلات کم آبی آسان تر از مشکلات آبیاری بیش از حد است.

  • هجوم آفات

علت قهوه ای شدن برگ بنفشه آفریقایی

مراقبت نادرست از بنفشه آفریقایی این گیاهان آپارتمانی را در برابر هجوم حشرات آسیب پذیر می کند. این آفات مواد مغذی و آب را از برگها میگیرند و در نتیجه برگ قهوه ای و خشک می شود..

این حشرات مکنده هستند و با هر بار مکیدن گیاه، سوراخی را روی آن ایجاد می کنند. آسیب های ناشی از سوراخ های ایجد شده منجر به ایجاد لکه های قهوه ای می شود. این لکه ها کانالی برای عفونت باکتریایی یا قارچی ایجاد می کنند.

برای از بین بردن این موجودات باید از سم کنفیدور استفاده کنید که جهت تهیه آن می توانید با ما در ارتباط باشید.

برای جلوگیری از هجوم کنه ها همیشه هنگام آبیاری گیاه برگ ها را بررسی کنید.

به خاطر داشته باشید که گیاه درگیر به آفت را از سایر گیاهان جدا کنید تا از گسترش آن جلوگیری شود. اطمینان حاصل کنید که گیاه آپارتمانی جدا شده مراقبت نهایی را دریافت می کند تا از بروز مشکلات دیگر جلوگیری شود.

  • روند طبیعی پیری

گاهی اوقات قهوه ای شدن برگ ها نشانه مشکل یا بیماری نیست. گاهی می تواند یک روند طبیعی پیری در گیاه باشد..

قدیمی ترین برگ های گیاه در برابر تغییر رنگ آسیب پذیر هستند. توصیه می کنم برای صرفه جویی در انرژی، این برگ ها را با یک قیچی تیز و استریل شده قطع کنید.

قطع این برگ ها سبب رشد برگ های جدید می شود.

سوالات مرتبط

چرا برگ های بنفشه آفریقایی من خشک می شوند؟

  • کم آبی، رطوبت کم و قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید از دلایل احتمالی خشک شدن برگ‌های بنفشه آفریقایی هستند. گیاه خود را بررسی کنید تا علل دقیق آن را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید.

چرا برگ های بنفشه آفریقایی من سبز تیره می شوند؟

  • نور کم دلیل اصلی است. گیاه آپارتمانی را به محلی که نور غیر مستقیم خورشید را دریافت می کند یا از نور مصنوعی استفاده می کند، منتقل کنید.

چرا برگ های بنفشه آفریقایی سیاه می شوند؟

  • آبیاری نامناسب و رشد قارچ دلیل سیاه شدن برگ های بنفشه آفریقایی است. من توصیه می کنم گیاه را بررسی کنید تا علت دقیق آن را شناسایی کرده و آن را برطرف کنید.

سخن پایانی

امیدوارم مقاله علت قهوه ای شدن برگ بنفشه آفریقایی برای شما عزیزان مفید واقع شود. اما باید بدانیم که رویارویی با این مشکلات احتناب ناپذیر است هر گیاهی به موازات زیبایی و انتقال حس خوبی که دارد، درگیر یک سری مشکلات و بیماری ها هم می شود و این امری کاملا طبیعی است. بترین کار این است که روش نگهداری این گیاه را بدانید و به خوبی از آن مراقبت کنید.

شاید تشخیص این موضوع که کدام یک از عوامل گفته شده باعث بروز لکه های قهوه ای روی برگ ها می شود برای شما سخت باشد اما جای نگرانی نیست چرا که مشاوران تیم اصله 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. کافیه پیج اینستاگرام اصله را فالو کرده و عکس گیاه بیمار خودتون رو به اینستاگرام بفرستید و مشاوره رایگان درمان دریافت کنید.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

2 comments

  1. باسلام ساقه برگ گل بنفشه من خیلی سرحال بود یهویی همه ی ساقه برگ ها قهوه ای شل شدن افتادن چیکار کنم ؟؟

    • سلام
      به احتمال زیاد آب زیادی خورده معنیش اینه که حالا یا خودتون زیاد آب بهش دادین یا خاکش مناسب نبوده و میزان آب زیادی در خودش نگه داشته برای همین گیاه دچار مشکل شده
      جهت توقف ریزش برگ ها نیازمند دارودرمانی هست و برای بررسی دقیق تر باید عکس گیاه رو ببینیم
      برای این منظور میتونید با اکانت @imagepad در ایتا ارتباط برقرار کنید و عکس گیاهتون رو بفرستین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *