Home / مقالات / کود پوست موز برای گل ها و گیاهان

کود پوست موز برای گل ها و گیاهان

پوست موز برای گل ها و گیاهان که تا به حال در مورد آن اطلاعاتی نداشتید!

کاملاً مشخص است که موز یکی از بهترین منابع فسفر و پتاسیم برای انسان است و پوست آن از نظر داشتن ویتامین و املاح بسیار غنی است. پوست موز سرشار از مواد مغذی است و به رشد و پیشرفت گیاهان شما کمک می کند. آنها همچنین می توانند کیفیت خاک باغ شما را بهبود بخشند. در این پست بهترین موارد استفاده از پوست موز برای گل ها و گیاهان را بیان می کنم. پس دست به کار شوید!

مواد مغذی موجود در پوست موز عبارتند از:

پتاسیم: این ماده مغذی به گیاهان شما در رشد ریشه های قوی کمک می کند. همچنین به توزیع خوب آب و مواد مغذی کمک می کند. پتاسیم به تنظیم آنزیم های گیاه کمک می کند و گیاهان شما را در رشد ساقه های قوی تر پشتیبانی می کند.
فسفر: این ماده مغذی همچنین به ساخت ریشه و شاخه های سالم کمک می کند و برای تولید موفقیت آمیز شکوفه ها، گرده ها و میوه ها کاملاً ضروری است. گیاهانی که فسفر زیادی دریافت می کنند، بزرگ و قوی می شوند.
کلسیم: ریشه و ساقه نیز برای داشتن استحکام و رشد مناسب به کلسیم فراوان نیاز دارند. کلسیم در تجزیه مواد مغذی خاک از جمله نیتروژن کمک می کند و باعث جذب سایر مواد معدنی برای گیاه می شود.
منیزیم: این ماده معدنی از فتوسنتز سالم پشتیبانی می کند، که برای همه جنبه های رشد و سلامت گیاهان بسیار ضروری است.

پوست موز برای گل ها

کاربرد پوست موز برای گل ها و گیاهان

  •  به عنوان کود 

می توانید گیاهان خود را با پوست موز تغذیه کنید. آنها بهترین جایگزین برای کودهای شیمیایی هستند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که پوست موز را به قطعات کوچک خرد کنید و آنها را در زیر خاک دفن کنید. آنها به سرعت پوسیده و تجزیه شده و مواد مغذی ضروری خاک را تولید می کنند.

  •  کود کمپوست درست کنید

کمپوست بسیار مهم است. آنها برای تغذیه باغ، باغچه و گل های شما ضروری هستند. اما اگر کمپوست ندارید، می توانید آن را از پوست موز تهیه کنید. چند روز پوست موز را در یک سطل آب خیس کنید و یک چای موز غنی از مواد معدنی دریافت خواهید کرد. این چای یک کود آلی است که باعث تقویت رشد سبزیجات و گل های شما می شود.

  • یک تله مگس میوه ای درست کنید

رهایی از مگس ها می تواند یک کار چالش برانگیز باشد. با این حال ، پوست موز این کار را آسان می کند. آنها برای خلاص شدن از شر مگس ها به روشی غیر سمی مناسب هستند. تمام چیزی که لازم است، این است که مقداری پوست موز را برش دهید، آنها را درون یک ظرف قرار دهید و مقداری سرکه سیب اضافه کنید. ظرف را بردارید و آن را در باغ خود قرار دهید. این راه حل باعث جذب مگس های میوه ای می شود و آنها را می کشد.

پوست موز برای گل ها

  • کنترل شته

این مورد یکی از بهترین استفاده های پوست موز در باغات است. اگر برخی گیاهان آلوده به شته هستند، می توانید از پوست موز برای بهبودی آن استفاده کنید. هنوز اثبات نشده است اما باغبانان متخصص معتقدند که بسیاری از آفات به خصوص شته از بوی پوست موز متنفر هستند. بنابراین ، هنگامی که آنها را روی گیاه آلوده قرار دهید، آنها از بین می روند.

  • گیاهان خود را با سرکه موز تغذیه کنید

یکی از بهترین استفاده های پوست موز، تهیه سرکه موز است. گیاهانی که عاشق خاک های اسیدی هستند مانند گاردنیا، رودودندرون، زغال اخته و آزالیا، سرکه موز را دوست دارند. این سرکه باعث بهبود اسیدیته خاک این گیاهان و کیفیت خاک می شود. در نتیجه باعث رشد و پیشرفت گیاهان می شود.

برای درست کردن سرکه موز کافی است تا مقداری پوست موز را درون ظرف در داری بریزید. درب ظرف را ببندید و برای 4 تا 6 هفته صبر کنید. آب موز تخمیر شده و سرکه تولید شود. مقداری آب به این سرکه اضافه کرده و آن را رقیق کنید و به گیاهان دوستدار خاک اسیدی بدهید.

پوست موز برای گل ها

  • ساخت بستر مناسب برای گیاهان هوازی با پوست موز 

این یکی از مؤثرترین موارد استفاده از پوست موز است. می توانید از آنها به عنوان پایه برای کاشت برخی از گیاهان هوازی استفاده کنید. این گیاهان نیاز به خاک ندارند و تمام غذای خود را از هوای اطرافشان به دست می آورند.

برای پایه، پوست موز را را با خزه بپوشانید و گیاه را روی آن قرار دهید. با تجزیه پوست موز، مواد مغذی آزاد شده و جذب گیاه می شود.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت گلدان برای گیاهان هوازی

  • کود عالی برای گوجه فرنگی

گوجه فرنگی باید خوب تغذیه شده تا بارور شود. کودهای خوب گوجه فرنگی زیادی در بازار وجود دارد اما بهترین آنها پوست موز است. پوست موز حاوی پتاسیم، آهن و کلسیم است. دقیقا تمام مواردی که برای رشد گوجه فرنگی لازم است.

بیشتر بخوانید: آموزش کاشت گوجه فرنگی در گلدان

  • نهال های خود را با پوست موز تغذیه کنید

اگر می خواهید نهال شما سالم بماند و ریشه های قوی تولید کند، حتما مقداری پوست موز را نیز به خاک اضافه کنید. فقط آنها را به قطعات ریز خرد کنید و آنها را در بالای خاک قرار دهید. آنها گیاهان شما را با مواد مغذی تأمین می کنند که باعث رشد و شکوفایی آنها می شوند.

نحوه نگهداری پوست موز

در صورتی که شما مقدار زیادی پوست موز دارید، بهترین راه این است که آن ها را به قطعات کوچک خرد کرده و درون کیسه های نایلونی قرار دهید. سپس کیسه ها را بسته بندی کرده و در فریزر نگه داری کنید. هر زمان که لازم داشتید یک بسته را خارج کرده و مورد استفاده قرار دهید.

gardendiyideas

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *