Home / مقالات / انواع گل های دائمی

انواع گل های دائمی

انواع گل های دائمی را در این مطلب بررسی می کنیم. سعی شده تا گلهای دائمی مربوط به فضای باز و گیاهان گلدار آپارتمانی در این مطلب جمع آوری شود.

انواع گل های دائمی فضای باز

آمارانتوس

این گل انواع مختلفی داره مثل آشلانتوس، تاج خروس، آمارانتوس، آلترنانترا و … در برابر خشکی و گرمای هوا بسیار مقاومه و به خاطر فرم خاص گلها توی فضای سبز خیلی طرفدار داره. نکته ای که درباره این گیاه باید در نظر گرفت این استن که در برابر آب زیاد مقاومتی نداره و شروع به زرد شدن میکنه.

ناز خرفه ای

یکی از زیباترین گلهای فضای سبز همین ناز خرفه ای هست. در برابر خاک نامناسب و شور، گرما، تشنگی و … هم دوام میاره. جالب اینه که بذرش زیرش میریزه و سال بعد گلهای تازه و شاداب و بیشتری خواهید داشت.

گل اختر

Image result for Edible canna

گل اختر هم یکی از مقاوم ترین گلها به خشکی هستش مخصوصا ریشه هاش غده ای هستش و میتونه آب ذخیره کنه .بسیار به گرما و خشکی مقاومه گلدهیش از خرداد شروع میشه و با شروع سرما سرش از بین میره و باید پیاز رو از سرما پوشوند.از کنار پیازش دوباره جوونه میزنه و هی بیشتر میشه سال به سال که ازین ظریق میشه اونارو تکثیر کرد.دوجوره برگ قرمز و برگ سبز قرمز هاش برای فضای سبز در مناطق گرم و خشک جنوب خیلی بهتره و باعث اختلاف رنگ در طراحی میشه.

اسطوخودوس

انواع گل های دائمی

 

یک گل زیبا که علاوه بر رنگ زیبا و بوی معطر، یک گیاه دارویی هست در آشپزی و به عنوان ادویه هم کاربرد داره.  در برابر خشکی و گرما مقاومه و میتونه هارمونی رنگ جذابی رو به وجود بیاره.

انواع گل های دائمی آپارتمانی

برگ عبایی

انواع گل های دائمی

گل برگ عبایی که به گیاه فولادی هم معروفه یکی از بهترین گزینه ها برای آپارتمان های کم نوره و همیشه سبزی و زیبایی خودش رو حفظ میکنه. البته این گیاه رو میشه در دسته گیاهان فضای باز هم قرار داد.

برگ انجیری

گل برگ انجیری گیاه همیشه سبز و بالا رونده است. برگ های پهنی دارد که بریدگی های عمیقی روی آن دیده می شوند. این گیاه ریشه های هوایی دارد که از طریق آن میتواند به اطراف تکیه کند. در ابتدای زندگی برگ قلبی شکل است و بریدگی ها با بالا رفتن سن و به مرور زمان ظاهر می شوند. رنگ برگ ها سبز تیره هستند که در گیاه بالغ می تواند حتی به طول یک متر هم برسد!

قاشقی

گل قاشقی گیاهی همیشه سبز است و برگی نیمه گوشتی دارد. انداتم کوچک این گیاه ارتفاعی حدود 25 سانتی متر را می سازد. این گیاه می تواند به شکل ساده و یا ابلق وجود داشته باشد که در واریته ابلق، لکه های سفید یا کرم رنگ روی برگ های آن ظاهر می شود.

زاموفیلیا

انواع گل های دائمی

زاموفیلیا در دنیا معروف به ZZ هست. و از بین نامهای انگلیسی این گیاه  Z Z (زی–زی) از همه متداول تر است؛ از دیگر نام های انگلیسی رایج این گیاه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • Zanzibar gem (جواهر زنگبار)
  • Zuzu plant
  • aroid palm
  • eternity plant

گیاهی بسیار مقاوم و مناسب برای مکان های کم نور است. در واقع این طور می توان گفت که از نگهداری از آن بسیار ساده تر از خراب کردن و از بین بردن آن است!

گندمی

انواع گل های دائمی

از گیاهان آپارتمانی محبوب و مقاوم گندمی است. این گیاه همیشه سبز و چندساله دارای برگ های بلند و کشیده است که از درون به بیرون آویزان بوده و حالت فواره ای دارند. ارتفاع این گیاه حدود 30 سانتی متر و برگها حدود 25 سانتی متر است. این گیاه هم به شکل تک رنگ و هم دو رنگ با رگه های سفید دجود دارد. برای تکثیر باید گیاهچههای آویزان از ساقه های کناری را درون خاک قرار دهید.

فیتونیا

فیتونیا گیاهی چندساله و همیشه سبز است که رشدی خزنده است. ویژگی برجسته و مشهور این گیاه، رگبرگ و رگه هایی است که روی سطح برگ دیده می شود و رنگ صورتی و سفید دارند. ساقه فیتونیا دارای مو و کرک های ریزی است که به صورت افقی رشد می کند.

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *