Home / دسته‌بندی نشده / آسپرین درمانی برای گیاهان

آسپرین درمانی برای گیاهان

آسپرین یکی از بهترین قرص هایی است که می توان برای گل ها و گیاهان استفاده کرد. قبلا در مورد رشد سریع گیاهان با قرص های موجود در منزل و همچنین ساخت هورمون ریشه زایی با آسپرین توضیحاتی داده شده لذا در این مطلب فواید آسپرین درمانی برای گیاهان توضیح داده می شود.

آسپرین درمانی برای گیاهان

  • آسپرین رشد و بهره وری گیاهان را افزایش می دهد

در دانشگاه رود آیلند، کشاورزان محلولی متشکل از 4 قرص آسپرین خرد شده و 4 گالن آب تهیه کردند و سپس محلول را در هر سه هفته در تمام فصل رشد بر روی محصولات و سبزیجات خود پاشیدند. در پایان فصل، آنها دریافتند که گیاهانی که این محلول را دریافت کردند نسبت به گروهی که محلول را دریافت نکردند، با سرعت بیشتری رشد کرده و میوه می دهند.

آنها نتیجه گرفتند که آسپرین منجر به افزایش ویتامین C و رشد بیشتر گیاهان می شود.
علمی که پشت این ادعا است:
آسپرین حاوی ماده موثری است که به عنوان اسید سالیسیلیک شناخته می شود. این اسید سیستم ایمنی گیاهان را تقویت می کند (گیاهان آن را به صورت طبیعی اما در مقادیر کم تولید می کنند) خصوصاً در خانواده گل شبدر. آسپرین به گیاهان در مبارزه با آفات و حمله میکروبی کمک کرده و از تشکیل قارچ جلوگیری می کند که در نهایت منجر به افزایش سرعت رشد گیاهان می شود.

آسپرین درمانی برای گیاهان

  •  آسپرین به گیاهان کمک می کند تا با بیماری های قارچی مقابله کنند

بیماری قارچی ورتیسیلیوم و فوزاریوم از بیماری های رایج قارچی است که به طور گسترده در خاک پخش می شود و می تواند در طی چند روز کل محصول را از بین ببرد. خوشبختانه، طبق مطالعه اخیر وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، استفاده از اسپری آسپرین می تواند به طور قابل توجهی گسترش قارچ در گیاه را کاهش دهد.

علمی که پشت این ادعا است:
ظاهراً، گیاهان مقادیر کمی اسید سالیسیلیک به طور طبیعی تولید می کنند. اسید سالیسیلیک یک مقاومت سیستماتیک ایجاد می کند و از گیاهان در برابر حمله میکروبی، تنش ناشی از خشکسالی و حتی حمله حشرات محافظت می کند. از آنجا که سالیسیلیک اسید ماده موثری در آسپرین است، هنگامی که محلول آسپرین بر روی گیاهان پاشیده می شود، مقدار اسید سالیسیلیک در گیاهان افزایش می یابد که به نوبه خود مقاومت و ایمنی در گیاهان را بالا می برد و از گیاهچه ها و گیاهان در برابر بیماری های ناشی از خاک، باکتری ها و قارچ ها محافظت می کند.

باغداران و کشاورزان می توانند گیاهان خود را با محلول قرص آسپرین مخلوط شده در آب مقطر اسپری کنند. همچنین می توانید بذرها را درست قبل از کاشت در محلول آسپرین خیس کنید تا جوانه زنی بهتر انجام شود.

  • آسپرین کمک می کند تا گیاهان و گلها ماندگاری بیشتری داشته باشند

آیا تعجب می کنید که چگونه می توانید گل های بریده شده خود را برای مدت طولانی تازه نگاه دارید؟ این کار با افزودن آسپرین به آب گلدان امکان پذیر است. برای رسیدن به این هدف، یک قرص آسپرین را خرد کرده، آن را در آب حل کنید و سپس محلول را داخل گلدان بریزید.

علمی که پشت این ادعا است:
به گفته جودی جرنشتت، استاد گروه گیاهان و خاک در دانشگاه کالیفرنیا، اسید سالیسیلیک تولید اتیلن را کاهش می دهد. با کاهش میزان اتیلن، پژمردگی گل به تأخیر می افتد و گیاهان قطع شده می توانند بیشتر دوام بیاورند.

همچنین، خاصیت ضد قارچی سالیسیلیک اسید که در آب گلدان حل می شود، رشد قارچ را کند می کند که اگر قارچ وارد ساقه گل شود، می تواند بافت ها را مسدود کرده و منجر به مرگ گل شود. برای داشتن گلهای تازه با ماندگاری بیشتر، حتماً مرتباً آب آن را عوض کنید.

نحوه مراقبت از گلهای شاخه بریده نیز به صورت مفصل توضیح داده شده است.

  • با آسپرین گیاهان با موفقیت قلمه زده می شوند

هورمون ریشه زایی به تکثیر گیاهان از طریق قلمه کمک می کند و استفاده از آن میزان موفقیت را بهبود می بخشد. یک فنجان آب مقطر برداشته و یک قرص آسپرین بدون روکش را درون آن حل کنید و سپس انتهای بریده شده گیاه را چند ساعت قبل از کاشت در این محلول  نگه دارید.

علمی که پشت این ادعا است:
به جای استفاده از پوست بید، که حاوی هورمون های رشد است، می توانید از آسپیرین برای تهیه محلول ریشه زایی خود استفاده کنید. این ماده حاوی همان اسید سالیسیلیک است که در بیدها یافت می شود و همان عملکرد را دارد.

ساخت هورمون ریشه زایی با پوست بید نیز توضیح داده شده است.

نحوه آسپرین درمانی برای گیاهان

هنگام استفاده از آسپرین باید مراقب باشید زیرا مصرف بیش از حد گیاه باعث سوختن یا آسیب دیدن گیاهان می شود. استفاده نادرست ممکن است منجر به ایجاد لکه های قهوه ای شود که به نظر می رسد شاخ و برگ آنها سوخته است. این راهنما در مورد چگونگی استفاده صحیح از آسپرین در باغ می تواند به جلوگیری از صدمه به گیاهان کمک کند.

دوز مناسب
دوز مناسب آسپرین نباید بیش از یک قرص برای هر لیتر آب باشد. با خرد كردن قرص ابتدا اطمینان حاصل كنید كه قبل از اسپری کردن به خوبی حل شده است. مشاهده شده است که آسپرین به خوبی در آب مقطر حل می شود!

صبح اسپری کردن را انجام دهید زیرا گیاهان در این زمان بیشترین جذب را دارند. همچنین، محلول پاشی صبحگاهی باعث می شود که به حشرات مفید مانند زنبورها و سایر گرده افشان ها آسیب نرسد، چرا که حشرات در طول روز فعال هستند و گیاه فرصت خشک شدن پیدا می کند.

همچنین باید به واکنش گیاهان نسبت به آسپرین توجه کنید زیرا همه گیاهان برای درمان آسپرین مناسب نیستند. گیاهانی  مانند گوجه فرنگی، فلفل، سیب زمینی و بادمجان، از رژیم آسپرین بسیار سود می برند.

balconygardenweb

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

2 comments

  1. با سلام و خسته نباشبد خدمت شما
    فقط ی سوال دارم و اون اینکه فقط فرمودین یک عدد قرص اسپرین در یک لیتر اب … اما مشخص نکردین که این قرص چند میلی گرم باشه … در داروخانه اسپرین ۸۰ هست .. ۱۲۵ هست ۳۲۵ هم هست .. خب کدام ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *