Home / آفات و بیماری ها / علت زرد شدن برگ پاندانوس

علت زرد شدن برگ پاندانوس

علت زرد شدن برگ پاندانوس چیست؟

زرد شدن برگ گیاهان یکی از مشکلات شایع آن ها است که دلایل متفاوتی دارد.

پاندانوس یا گیاه برگ خنجری در دسته درختان مناطق گرمسیری بوده که بومی ماداگاسکار و موریس است و در پورتو ریکو، فلوریدا، کالیفرنیا دارای رشد بهتری است؛ این گیاه پس از رشد کامل میوه می‌دهد و جالب است بدانید میوه آن خوراکی است. پاندانوس به شکل بوته‌ای رشد کرده و برگ‌های شمشیری دارد که سراسر آن و در لبه‌ها تیغ‌های ریزی رشد می‌کند این برگ‌ها ممکن است به طول 60 سانتی‌متر برسند و اغلب به رنگ‌های سبز تیره می‌باشند.

از نیازهای معمولی این گیاه نور متوسط، حرارت نسبتاً زیاد و آبیاری فراوان است. این گیاه تقریباً به رطوبت 50 تا 70 درصدی و خاکی قلیایی نیاز دارد و مناسب‌ترین خاک برای آن خاک‌ برگ، مخصوصاً خاک‌برگ حاصله از چمن است. برای تغذیه گیاه نیاز است تا کود دهی را برای آن انجام دهید، به این شیوه که 3 گرم در لیتر هر دو هفته یک‌بار، از فروردین تا آبان ماه به مصرف گیاه برسانید.

علت زرد شدن برگ پاندانوس

علت زرد شدن برگ پاندانوس

اگر برگ های پایینی و پیر هستند که به نوبت زرد شده و می‌ریزند که روندی کاملا طبیعی است، (زیرا با رشد گیاه و در صورتی که مواد غذایی به طور مرتب به گیاه نرسد. مواد لازم از برگهای پیر به برگهای جوان منتقل میشوند و برگهای پیر به مرور زرد شده و ریزش میکنند. برای به تاخیر انداختن این روند ریزش برگهای کهنه، میبایست از تغذیه کامل گیاه مطمئن شد آنگاه به دنبال عوامل و نشانه‌های دیگر رفت).

اجازه دهيد خاک گلدان در فاصله بين دو آبياري خشک و سپس آبياري نماييد، زهکش را بازديد فرماييد، آب زير گلداني را خارج نماييد. سوراخ های زهکش ته گلدان را کنترل واز باز بودن سوراخهای انتهایی گلدان وخروج اب اضافی از گلدان مطمئن شوید.از جمع شدن اب در زیر گلدانی جلوگیری کنیدویا داخل زیر گلدانی(بین گلدان و زیر گلدانی)یک لایه سنگریزه قرار دهید به نحوی که خاک گلدان در تماس مستقیم با آب قرار نگیرد.این کار در جلوگیری از باتلاقی شدن خاک موثر است.

اگر نوک برگ ها زرد و خشک می شوند علل متعددی ميتواند داشته باشد:

  • گرما ونور زياد
  • رطوبت کم
  • خشکی محيط
  • آبياری کم ونامناسب
  • کمبود مواد غذایی

گلدان را در فاصله نیم متری از پنجره قرار دهید نور به صورت فیلتر شده با پرده توری به گیاه برسد ،از تجمع آب در یزی گلدانی خودداری شود و پس از آبیاری مطمئن شوید آب اضافه از زیر گلدان خارج می شود و هر دو هفته یکبار با کود کامل مخصوص گیاهان آپارتمانی تقویتش کنید .

 

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *