Home / آفات و بیماری ها / علت زرد شدن برگ یوکا

علت زرد شدن برگ یوکا

با وجود این که یوکا گیاه نسبتا مقاومی است اما ممکن است با وجود مراقبت های شما باز هم با زردی برگ ها مواجه شوید. در این مطلب علت زرد شدن برگ یوکا مورد بررسی قرار می گیرد.

اگر شما هم این گیاه زیبا را در منزل یا محل کار خود نگهداری می کنید شاید مطالب زیر برایتان مفید باشد:

یوکا Yucca دارای برگ‌های بزرگ و کشیده و خنجری نوک تیز و به رنگ سبز می‌باشد. کم‌آبی را تحمل می‌کند، در برابر آفات مقاوم است، رشد آهسته‌ای دارد و به راحتی قابل تکثیر است.

برای رشد بهتر این گیاه می بایست هر هفته برگ ها را با واکس براق کننده گیاهان تمیز کنید.

علت زرد شدن برگ یوکا را می توان در چند مورد جست و جو کرد:

  • آب زیاد
  • نور کم
  • تغذیه نامناسب
  • آفت
  • سن بالای گیاه

علت زرد شدن برگ یوکا

علت زرد شدن برگ یوکا

آب زیاد:

علت شایع زرد شدن برگ یوکا آبیاری زیاد است. اگر شما این گیاه را مرتب و پشت سر هم آبیاری کنید و یا از خاکی استفاده کنید که زهکشی خوبی ندارد و آب زیادی را در خود نگه می دارد، موجب پوسیدگی ریشه خواهید شد و همین امر سبب می شود تا برگ های این گیاه زرد شود.

بهترین کار این است که یوکا را در خاک های سبک یا خاک های شنی بکارید تا آب به راحتی تخلیه شود. اگر در داخل منزل یا محیط کار از یوکا استفاده می کنید، بهترین کار برای به حداقل رساندن رطوبت این است که از گلدان های کوچک استفاده کنید.

گلدان های بزرگ رطوبت زیادی را در خود نگه می دارند و مدت زیادی طول می کشد تا خاک در بین دو آبیاری خشک شود. قبل از آبیاری گلدان صبر کنید تا خاک به عمق 5 سانتی متر خشک شود سپس آبیاری بعدی را شروع کنید.

نور کم:

از دیگر علت زرد شدن برگ یوکا نور کم خورشید است. گیاه یوكا را جایی قرار دهید كه بتواند در طول روز اشعه مستقیم خورشید را دریافت كند.این گیاه عاشق نور است. در داخل خانه قرار دادن گیاه پشت پنجره های رو به جنوب بهترین انتخاب است. اما این نکته را در نظر بگیرید که تابش آفتاب در ظهر تابستان آن هم از پشت شیشه پنجره برای گیاه خوب نیست. آفتاب ظهر را با پرده فیلتر کنید.

تغذیه نامناسب:

یوکا گیاهی است که نیاز تغذیه ای کمی دارد به ویژه و فصل پاییز و زمستان. اما این بدان معنی نیست که اصلا نیازی به مواد غذایی ندارد. در فصول رشد (بهار و تابستان) گیاه را هر 45 روز با کود آهن و هر سی روز با کود سه بیست تقویت کنید.

برای خرید این کودها با ارسال رایگان در اینستاگرام یا از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید.

آفت:

یوکا معمولا مورد حمله آفت کنه تارعنکبوتی و یا شپشک آرد آلود قرار می گیرد. به منظور جلوگیری از بروز این آفات روی گیاه، هر هفته برگ ها را تمیز کرده و چک کنید تا اگر کوچکترین آفتی مشاهده کردی همان ابتدا جلوی گسترش آن ها را بگیرید.

برای نابودی آفت ها به روش طبیعی می توانید از اسپری فلفل که طریقه ساخت آن در سایت وجود دارد استفاده کنید.

سن بالای گیاه:

 برگهای پایین گیاه یوکا با افزایش سن به طور طبیعی زرد رنگ می شوند. در اکثر موارد، شما می توانید برگهای زرد شده را جدا کنید. در صورت لزوم، از قیچی تیز برای از بین بردن برگهای زرد استفاده کنید. دقت کنید زرد شدن برگ ها از پایین در صورتی طبیعی است که گیاه مسن باشد. وگرنه گیاه جوان نباید دچار همچین عارضه ای شود.

 

 

اگر شما هم با نگهداری این گیاه مشکل دارین و یا در منزل یا محل کار گیاهان بیمار دارین از طریق اینستاگرام و یا با شماره 09174920431 با کارشناسان ما تماس گرفته تا علت بروز مشکل مشخص و درمان صحیح گیاه خدمتتون معرفی بشه.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

2 comments

  1. سلام وقتتون بخیر گیاه یوکام رو گلدانش رو عوض کردم بعد از یکسال و نیم که داشتمش حالا ساقش شل شده برگهاش زرد شده خیلی نگرانم و حال گیاهم بده کمکم کنید تا گیاهم دوباره سرحال بشه
    ممنون از راهنماییتون

    • سلام وقت شما هم بخیر
      کیفیت خاک و نحوه تعویض خاک بسیار اهمیت داره این احتمال وجود داره که حین تعویض ریشه آسیب دیدهباشه و یا خاک جدید استریل و بهداشتی نبوده و بستر جدید مکان مناسبی برای رشد گیاه نیست
      باید حتما وضعیت و نوع زردی گیاه بررسی بشه
      میتونید به شماره 09174920431 پیامک بزنید تا مشاورین سایت شما رو راهنمایی کنند باید حتما عکس گیاه رو به آدرسی که خدمتتون میدن ارسال کنید
      این نکته رو هم بدونید که در این شرایط فقط باید با استفاده از داروهای مناسب، روند زرد شدن برگ ها رو متوقف کرده و شوک وارد شده به گیاه رو جبران کنید. مشاورین سایت حتما به شما کمک میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *