Home / آفات و بیماری ها / علت پیچ خوردن برگ سیکاس

علت پیچ خوردن برگ سیکاس

علت پیچ خوردن برگ سیکاس چیست؟

قبلا در مطلبی جداگانه در مورد سیکاس، علت زرد شدن برگ سیکاس و همین طور علت دراز شدن برگ سیکاس توضیحات لازم داده شده است لذا در این مطلب به علت پیچ خوردن برگ سیکاس می پردازیم.

علت پیچ خوردن برگ سیکاس

توضیح یک نکته در ابتدای کار ضروری به نظر میرسه. سیکاس یه گیاه مناسب برای نگهداری در داخل منزل یا محل کار نیست چرا که نیاز به نور فراوان و اکسیژن بسیار بالا دارد.

در صورتی که دوست دارید این گیاه زیبا را داخل منزل نگه داری کنید باید ر  پرنورترین قسمت خانه قرار دهید. جایی که علاوه بر دریافت نور فراوان و غیرمستقیم، تهویه هوا هم وجود داشته باشه و هوای تازه به گیاه برسه.

می بایست هر چهل روز آهن دریافت کنه چون بدون آهن گیاه زرد و بیمار میشه.

برای خرید کودهای مورد نیاز گیاه سیکاس از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

علت پیچ خوردن برگ سیکاس

اما در مورد علت پیچ خوردن برگ سیکاس:

باید بدانید که برگ های جديد کمی فر خوردگی دارند. پس از يک يا دو هفته حالت سفت تر و خشبی تر به خود می گيرند. زمانی که برگ های تازه و جوان سيکاس که نرم و لطيف هستند ظاهر می گردد تا دو هفته ای که به خود حالت سخت و خشبی بگيرد يکی از حساس ترين دوران برای سيکاس است. زيرا کوچک ترين ضربه به برگچه ها و همچنين فعاليت بيش از حد حشرات نيز می تواند به آن ها آسيب برساند.

درطول اين دوره براثر عاملی به نام نور گرايی (phototropism) اگر برگ ها در محيطی پر نور ظاهر شوند به دليل شديد بودن نور، برگ ها کوتاه می مانند ولی در غير اين صورت برگ ها بلند با فاصله زياد بين برگچه ها می گردد. در ضمن براساس تجربه افزايش آبياری در دوران برگ دهی گياه سبب بهبود برگ دهی و رشد و نمو آن ها می شود البته به اندازه کافی.

مواظب باشيد خاک باتلاقی نشود.

در طول دوره رشد آهن و کود مورد نیاز گیاه را تامین کنید تا برگ ها اصلاح شوند.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *