Home / آفات و بیماری ها / مهم ترین آفات گیاهان آپارتمانی

مهم ترین آفات گیاهان آپارتمانی

مهم ترین آفات گیاهان آپارتمانی را بشناسید و برای درمان گیاه بیمار سریع اقدام کنید.

آفت گیاهان آپارتمانی ، به جانورانی گفته میشود که بطور مستقیم یا غیرمستقیم، به گیاهان خسارت وارد میکند. آفت گیاهان آپارتمانی ، عمدتا در گروه حشرات، کنه ها و حلزونها هستند.

از جمله نشانه های خسارت آفت گیاهان میتوان به ازبین رفتن قسمتی از گیاه، بشکل خوردگی یا سوراخ شدن اشاره کرد. زردی و پیچیدگی برگها، ایجاد نقاط زرد یا نقره ای روی برگها، ایجادِ پوشش پنبه ای شکل روی اندامهای هوایی، چسبنده شدن گیاه و ایجاد تار عنکبوت روی برگها نیز از دیگر نشانه های وجود آفات گیاهی میباشد.

ازبینِ آفت گیاهان آپارتمانی ، حشراتی که با فروبردن خرطوم خود به داخل بافت گیاه، شیره گیاهی را میمکند، از اهمیت بیشتری برخوردارند. این حشرات، علاوه بر ضعیف نمودن گیاه، ممکن است ناقل بیماریهای ویروسی بوده و آن را به گیاه منتقل کنند.

همچنین گاهی این حشرات، با جویدن بافت های گیاهی، باعث ایجادِ اختلال در اعمالِ حیاتیِ گیاه نیز می شوند.

قبلا مقاله ای با عنوان دفع آفات گیاهان آپارتمانی با راه های طبیعی در سایت قرار داده شده است که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که این آفات به سرعت انتقال پیدا میکنن و اگر تعداد گلدانها زیاد باشه و یا وقت رسیدگی مداوم به گیاهان رو ندارین دیگه راه های طبیعی وابگو نیستند و باید حتما از سموم مناسب برای درمان استفاده کنید.

ارسال رایگان سموم و داروهای لازم برای درمان گیاهان بیمار در پیج اینستاگرام اصله عرضه میشه. کافیه پیج رو فالو کنید و عکس گیاه بیمارتون رو دایرکت بفرستین تا مشاوره رایگان درمان بگیرید.

مهم ترین آفات گیاهان آپارتمانی

مهم ترین آفات گیاهان آپارتمانی

مهم ترین آفاتی که باید سریعا گیاه رو قرنطینه و درمان کنید عبارتند از:

مهم ترین آفات گیاهان آپارتمانی مهم ترین آفات گیاهان آپارتمانی

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *