Home / گلهای آپارتمانی / نحوه نگهداری از سینگونیوم صورتی

نحوه نگهداری از سینگونیوم صورتی

سینگونیوم صورتی به دلیل طرح و رنگ چشمگیرش، یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است. علاوه بر این، نحوه نگهداری از سینگونیوم صورتی بسیار آسان است.

مراقبت از سینگونیوم صورتی شامل تامین نور غیر مستقیم خورشید ، خاک با زهکشی خوب، رطوبت بالا و محدوده دمایی 60 تا 85 درجه فارنهایت (15 تا 30 درجه سانتیگراد) است. کود مناسب به گیاه بدین و برگ های پیر را هرس کنید تا ظاهر زیبای خود را حفظ کند.

در این مقاله تمام نکات لازم برای مراقبت از سینگونیوم صورتی بیان می شود. مطالعه کنید و این مطلب را با دوستان خودتون به اشتراک بگذارید.

یک گیاه همیشه سبز مقاوم با رنگ های صورتی است. رنگ زیبا و برگ های جذاب های طرح دار به این گیاه آپارتمانی ظاهر خیره کننده ای می بخشد.

این گیاه آپارتمانی می تواند تا 180 تا 90 سانت  ارتفاع و 60 سانت عرض رشد کند انواع مختلف سینگونیوم وجود دارد که در مطلب جداگانه ای به معرفی آن می پردازم.

این گیاه زیبا به خوبی در داخل منزل رشد می کند و اصالتا از  مکزیک، برزیل، اکوادور، هند غربی و بولیوی می آید.

خوب است بدانید که سینگونیوم صورتی حاوی عناصر سمی است و اگر در منزل حیوان خانگی و یا کودک دارید حتما این گیاه را در ارتفاع نگهداری کنید تا دسترسی به ان مشکل باشد.

 

 

دوستان عزیزم اگر دوست دارین اطلاعاتتون رو در زمینه گل و گیاه بالا ببرید و یا روش های تکثیر و درمان گیاهان رو یاد بگیرین، کانال اصله در ایتا رو دنبال کنید علاوه بر این میتونید با برقراری ارتباط با مشاور به صورت رایگان مشکلات گیاهانتون رو برطرف کنید برای پیوستن به کانال اصله روی لینک بزنید👇👇👇
کانال اصله در ایتا

 

نحوه نگهداری از سینگونیوم صورتی

جزئیات مراقبت و نحوه نگهداری از سینگونیوم صورتی

 

خاستگاه مکزیک، بولیوی، هند غربی، اکوادور و برزیل.
نام علمی  Syngonium podophyllum.
نام‌های رایج گیاه پای غاز، پنجه غازی، نوک پیکان، سینگونیوم
خانواده Araceae
حداکثر رشد بلندی یا قد گیاه (90 تا 180 سانتی متر)، عرض گیاه (60 سانتی متر)
نیازهای آبیاری گیاهان جوان به آب کمتری نیاز دارند. گیاهان بالغ نیاز به آبیاری مکرر دارند.
نور مورد نیاز  نور غیر مستقیم خورشید. اما می تواند در زیر نور متوسط ​​غیر مستقیم خورشید نیز رشد کند.
رطوبت حداقل 40%
خاک مورد نیاز یک خاک غنی با زهکشی بالا
دمای مورد نیاز 15-30oC
آفات  شپشک آردآلود و کنه عنکبوتی
بیماری ها  پوسیدگی ساقه و ریشه و سوختگی باکتریایی
سمیت  برای حیوانات خانگی و کودکان در صورت بلعیده شدن، سمی است

 

نحوه نگهداری از سینگونیوم صورتی

اطلاع شما از نیازهای طبیعی این گیاه به شما کمک می کند تا به خوبی از عهده مراقبت و نگهداری از آن بربیایید و در نتیجه یک گیاه زیبا و بدون مشکل را پرورش دهید و از دیدن ان لذت ببرید.

الزامات آبیاری سینگونیوم صورتی

آبیاری سینگونیوم صورتی یک تکنیک بسیار مهم برای رشد بهتر آن است. اطمینان حاصل کنید که خاک گلدان کمی مرطوب است تا رشد و سلامت بهتری داشته باشد

آبیاری بیش از باعث پوسیدگی ریشه و زرد شدن برگها می شود. علاوه بر این، آبیاری کم باعث پیچ خوردن و قهوه ای شدن برگ های سینگونیوم می شود.

توصیه می کنم در فصل بهار و تابستان هفته ای یک یا دو بار گیاه را آبیاری کنید. حتما دفعات آبیاری را در فصل زمستان کاهش دهید البته تعداد دفعات آبیاری بستگی به سایز گلدان و جنس خاک دارد. بنابراین بهترین روش تست خشکی خاک است. خاک را با یه چوب یا انگشت تست کنید هر زمان به اندازه سه سانت از سطح خاک خشک شده بود گیاه را آبیاری کنید..

در زیر نکاتی برای آبیاری گیاه سینگونیوم صورتی آورده شده است:

  • برای آبیاری گیاهان خود از آب تصفیه یا جوشیده سرد شده یا آب باران استفاده کنید. از آب لوله کشی اجتناب کنید زیرا حاوی مواد معدنی است که ظاهر گیاه آپارتمانی شما را خراب می کند.

 

 نور سینگونیوم صورتی

گیاه سینگونیوم در زیر نور روشن تا متوسط و غیر مستقیم خورشید رشد می کنند. اما برخی از گونه های صورتی سینگونیوم می توانند شرایط کم نور را تحمل کنند.

نور کم باعث می شود گیاه شما به صورتی علفی رشد کند یعنی تعداد برگ ها کم شده، ساقه دراز و فاصله برگ ها از هم زیاد می شود. علاوه بر این، نور کم می تواند سبب محو شدن رنگ زیبای صورتی این گیاه شود.  .

قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید باعث سوختگی برگ ها و پژمرده شدن گیاه می شود. گونه های انگور سر پیکان با برگ های زرد، صورتی و سبز نیز تغییر رنگ می دهند.

در زیر نکاتی برای در نظر گرفتن نور مناسب وجود دارد:

  •  گیاه را در نزدیکی یک پنجره رو به شرق یا شمال با پرده قرار دهید.
  •  سینگونیوم صورتی را در یک سبد آویزان در زیر نور غیر مستقیم نگهداری کنید. این گیاه اگر بالاتر از سطح زمین نگهداری شود رشد بهتری دارد..

محدوده دمای مناسب سینگونیوم صورتی

سینگونیوم ها  دمای معمولی اتاق را برای رشد می پسندند اما بهترین دما محدوده دمایی بین 30 تا 15 درجه سانتیگراد است.

دمای پایین  باعث می شود گیاه رشد خود را متوقف کند. و دمای بالا می تواند باعث پیچ خوردن و افتادگی برگ های سینگونیوم شود.

گیاه سینگونیوم صورتی را همیشه از بخاری و شوفاژ، کولر و پنکه دور نگه دارید. این وسایل باعث تغییر دما شده و شوک به گیاه وارد می شوند

نحوه نگهداری از سینگونیوم صورتی

رطوبت مورد نیاز سینگونیوم صورتی

زادگاه این گیاه جنگل های بارانی استوایی در اکوادور، برزیل، مکزیک، بولیوی و هند است. بنابراین نیاز به رطوبت زیادی دارد تا طرح و رنگ زیبای خود را حفظ کند.

بنابراین اگر شما هم این گیاه را دوست دارید و از ان در منزل نگهداری می کنید باید  رطوبت بین 40 – 50% را برای این گیاه تامین کنید.

در زیر نکاتی برای افزایش رطوبت در اطراف گیاه بیان شده است:

  •  از یک دستگاه بخور سرد جهت تامین رطوبت استفاده کنید.
  •  هفته ای یکبار برگها را با آب تصفیه مه پاشی کنید.
  •  برگ ها را هفته ای دو بار با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا گرد و غبار پاک شود و رطوبت بیشتر شود.

 

خاک مورد نیاز سینگونیوم صورتی

گیاه سر پیکان در خاک حاصلخیز و با زهکشی خوب با محدوده PH 5.5 این گیاه نیاز به خاک با زهکشی بالا دارد و بهترین رشد را در خاک اسیدی و در محدوده پی اچ  بین 5.5 تا 6.6 بهترین رشد را دارد.

توصیه می کنم مقادیر مساوی پرلیت، خاک گلدان و پیت ماس ​​را مخلوط کنید. پرلیت ها به بهبود زهکشی کمک می کنند و پیت ماس ​​رطوبت متوسطی را در خود نگه می دارد

جهت رفاه حال شما عزیزان خاک هلندی بسیار باکیفیت در فروشگاه اینترنتی اصله با ارسال رایگان درب منزل موجود است.

زهکشی نامناسب خاک باعث توقف رشد و زرد شدن برگها می شود. این اتفاق به دلیل گردش ضعیف هوا در اطراف ریشه ها رخ می دهد.

کود مورد نیاز سینگونیوم صورتی

گیاه سینگونیوم صورتی مانند سایر گیاهان آپارتمانی گرمسیری نیاز به تغذیه درست و اصولی دارد.  مواد مغذی و مواد معدنی کود باعث می شود گیاه آپارتمانی شما رشد بهتری داشته باشد..

جهت تامین رنگ صورتی برگ ها و تامین پی اچ مناسب خاک باید از کود اسیدی کننده خاک استفاده کنید همچنین هر ماه باید گیاه را با کود پتاس بالا تغذیه کنید.

جهت خرید کودهای خارجی مناسب برای این گیاه با ارسال رایگان درب منزل از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

تکثیر سینگونیوم صورتی

تکثیر این گیاه مانند تمام گیاهان دارای ریشه هوایی از طریق ساقه است.

قبل از برش، مطمئن شوید که قسمت انتخاب شده دارای 3 تا 4 برگ باشد. قلمه های ساقه را در آب قرار دهید تا ریشه ها رشد کنند. چند روز طول می کشد تا ریشه ها ظاهر شوند.

قلمه ها را در یک گلدان کوچک با خاک مرطوب و دارای زهکشی مناسب بکارید. گلدان را در منطقه ای قرار دهید که نور غیر مستقیم خورشید متوسط ​​تا روشن دریافت کند.

آموزش قلمه زدن سینگونیوم در آب در سایت قرار داده شده است و پیشنهاد می کنم از این مطلب دیدن کنید.

 

فیلم قلمه زدن سینگونیوم در آب

 

 

نحوه نگهداری از سینگونیوم صورتی

هرس و نگهداری

هرس کردن به این گیاه کمک می کند تا ظاهر زیبای خود را حفظ کند. برای هرس کردن در فصل بهار اقدام کنید.

 

مشکلات رایج سینگونیوم صورتی

  • هجوم آفات

اگر نحوه نگهداری از سینگونیوم صورتی را بلد نباشید و این گیاهان گیاه در شرایط نامطلوب نگهداری شوند مورد حمله آفات قرار می گیرند.

شپشک‌ آردآلود و کنه‌ های عنکبوتی آفاتی هستند که به این گیاه حمله می‌کنند. در صورتی که گیاه با هر کدام از این آفات روبرو شود باید از سموم مناسبی همچون سم کنفیدور و ضد استرس برای جبران تنش ناشی از دریافت سم استفاده کنید..

بیماری های گیاه

پوسیدگی ریشه و سوختگی باکتریایی مهمترین بیماری هایی هستند که سینگونیوم صورتی تهدید می کنند. این بیماری ها به دلیل آبیاری بیش از حد و تهویه نامناسب رخ می دهد.

برای جلوگیری از تجمع آب در گلدان، از خاک با زهکش خوب و گلدان با سوراخ های زهکشی باز استفاده کنید. گیاه آپارتمانی را در فضایی قرار دهید تا جریان آزاد هوا را دریافت کند..

سینگونیوم صورتی در حال مرگ

آبیاری بیش از حد عامل اصلی مرگ این گیاه است. رطوبت بیش از حد باعث پوسیدگی ریشه می شود که باعث سیاه شدن برگ ها و در نهایت مرگ گیاه می شود.

آبیاری را درست و اصولی انجام دهید، از خاک خوب و مناسب برای گیاه استفاده کنید و همچینن جریان هوای تازه در اختیار گیاه قرار دهید.

 

پیچ خوردن برگ های سینگونیوم صورتی

آبیاری نامناسب و هجوم آفات عامل اصلی مشکل پیچ خوردگی برگ های این گیاه است. گیاه آپارتمانی خود را آبرسانی کنید و از سموم مناسب برای از بین بردن آفات استفاده کنید.

سبز شدن برگ های سینگونیوم صورتی

تغذیه بیش از حد و یا استفاده از کود اشتباه، باعث می شود تا  گیاه سینگونیوم صورتی رنگ روشن خود را از دست بدهد..

برگ های سینگونیوم صورتی قهوه ای می شوند

قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، آبیاری بیش از حد و کوددهی بیش از حد از علل اصلی قهوه ای شدن برگ ها هستند.

من توصیه می کنم گیاه آپارتمانی را در زیر نور متوسط ​​تا روشن غیر مستقیم خورشید رشد دهید. از برنامه آبیاری دقیق پیروی کنید و دفعات مصرف کود را کاهش دهید.

آیا سینگونیوم صورتی سمی است؟

این گیاه دارای عناصر سمی در ساقه و برگ خود است. بلع این قسمت های گیاه می تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

بنابراین، آیا سینگونیوم صورتی سمی است؟ آره. این گیاه حاوی اگزالات کلسیم است که می تواند باعث تورم دهان، ترشح آب دهان و تحریک معده در انسان یا حیوانات خانگی شود.

 

سخن  پایانی

سینگونیوم یکی از ساده ترین گیاهان آپارتمانی برای نگهداری است، حتی افراد مبتدی هم می توانند بدون مشکل این گیاه را در منزل نگهداری کنند. به شرطی که شرایط مطلوب توضیح داده شده در این مقاله را برای گیاه فراهم کنند..

نحوه مراقبت از سینگونیوم صورتی شامل تامین نور غیر مستقیم خورشید ، خاک با زهکشی خوب، آبیاری معمولی، رطوبت بالا و تغذیه  مناسب است.

امیدوارم مقاله نحوه نگهداری از سینگونیوم صورتی به شما کمک کند تا یک پرورش دهنده موفق باشید. به راحتی با دوستان یا خانواده خود در هر جامعه ای به اشتراک بگذارید

 

اگر گیاهتون بیماره و نیاز به ویزیت داره و یا قصد خرید محصولات درمانی و مراقبتی رو دارین، میتونید از طریق اینستاگرام (@acle_ir) یا ارتباط با آیدی @imagepad در ایتا و تلگرام اقدام کنید. عضو کانال اصله در ایتا هم بشین میتونید به صورت مستقیم با مشاور در ارتباط باشید.

About admin

Check Also

گل برگ خونی یا آیریزین و شرایط نگهداری از گل آیریزین

گل برگ خونی یا آیریزین با نام علمی Tresine herbstiiBlood leaf  گیاهی با برگ هایی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *