Home / سبزیجات و صیفی جات / علت بار ندادن کدو

علت بار ندادن کدو

علت بار ندادن کدو چیست؟

اگر شما هم اهل کاشت کدو سبز در خانه باشید حتما با این مشکل مواجه شدین که کدوها تولید گل می کنند ولی یا می ریزند و به میوه تبدیل نمی شوند و یا با وجود تولید گل اصلا ثمر نمی دهند.

علت بار ندادن کدو (zucchini) بستگی به دلایل مختلفی دارد. اما در این مطلب مهم ترین و اصلی ترین دلیل را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

علت بار ندادن کدو

برای شروع، باید بدانید که کدو سبز و سایر خانواده کدوها تک پایه هستند، به این معنی که گل های نر و ماده مجزا در یک گیاه تولید می شوند. در حالی که این گل ها ممکن است در نگاه اول بسیار شبیه به هم به نظر برسند، اما با نگاهی دقیق تر، تفاوت های مشخصی دارند.

بارزترین تفاوت گل های کدو، وجود میوه های کوچک نابالغ در پایه گل های ماده و ساقه های نازک بلند گل های نراست. در اوایل فصل رشد، گیاهان کدو تمایل بیشتری به تولید گل های نر نسبت به ماده دارند. در حالی که ممکن است گیاه شما تعداد زیادی گل داشته باشد، اما برای تولید میوه باید گل های نر و ماده به صورت همزمان وجود داشته باشند.

 

جهت دریافت مشاوره درمان گیاه بیمار و یا خرید محصولات و کودهای مورد نیاز گیاهانتون از طریق اینستاگرام و یا تماس با شماره 09172940431 با کارشناسان و مسئولین واحد فروش در ارتباط باشید.

در طبیعت زنبورها و سایر گرده افشان ها معمولاً مسئول انتقال گرده از گل های نر به گل های ماده هستند که در نهایت منجر به رشد میوه می شود.

اگر تعداد کمی زنبور در باغچه شما وجود دارد و یاکدو را در داخل گلدان کاشته اید، گرده افشانی و میوه دهی ضعیفی خواهید داشت.

زندگی شهرنشینی باعث شده تا این زنبورها کمتر در نزدیک انسان ها فعالیت کنند از این رو خودتان باید نقش یک گرده افشان را بر عهده بگیرید

گرده گیاه کدو بسیار چسبنده است و در مرکز گلهای نر تشکیل می شود. می توانید با استفاده از یک برس کوچک مقداری از گرده گل نر را به کلاله گل ماده منتقل کنید. اگر خیلی خسته کننده به نظر می رسد، می توانید فقط گل نر را بردارید و گرده آن را به آرامی روی کلاله گل ماده بتکانید.

بهتر است صبح زود گرده افشانی دستی را امتحان کنید زیرا گل های کدو زود باز می شوند و فقط یک روز دوام می آورند. همچنین به خاطر داشته باشید که کدوها را فقط می توان توسط گونه های مشابه خود بارور کرد. کدو سبز را نمی توان با کدو حلوایی گرده افشانی کرد و بالعکس.

About admin

Check Also

آموزش کاشت فلفل دلمه ای در گلدان

آموزش کاشت فلفل دلمه ای در گلدان با استفاده از فلفل دلمه ای

آموزش کاشت فلفل دلمه ای در گلدان با ساده ترین روش ممکن به همراه فیلم ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *