Home / آفات و بیماری ها / علت پیچ خوردن برگ بنفشه آفریقایی – دلیل لول شدن برگ بنفشه آفریقایی +نحوه درمان

علت پیچ خوردن برگ بنفشه آفریقایی – دلیل لول شدن برگ بنفشه آفریقایی +نحوه درمان

بنفشه آفریقایی یکی از زیباترین گیاهان گلدار هست که انواع و اقسام و رنگ های مختلف و بالطبع دوستداران زیادی هم داره. پیچ خوردن و قهوه ای شدن برگ های بنفشه آفریقایی دو مشکل شایع این گیاه هستن که قبلا در مورد قهوه ای شدن توضیح دادیم و این مقاله اختصاص داره به علت پیچ خوردن برگ بنفشه آفریقایی

اگر شما هم از بنفشه آفریقایی نگهداری می کنید و با این مشکل مواجه شدین حتما باید بدونید که علت پیچ خوردن برگ بنفشه آفریقایی چیه

مهم ترین عوامل عبارتند از:

  • دمای سرد
  • هجوم آفات
  • قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید
  • رطوبت کم
  • کم آبیاری یا بیش از حد
  • خرابی و یا بیماری ریشه
  • صفات طبیعی

اطلاعات موجود در این مقاله به شما کمک می کنه تا در مورد مشکل پیچ خوردگی برگ بنفشه آفریقایی بیشتر بدانید. برای داشتن یک گیاه سالم مقاله را کامل مطالعه کنید.

علت پیچ خوردن برگ بنفشه آفریقایی
علت پیچ خوردن برگ بنفشه آفریقایی

علت پیچ خوردن برگ بنفشه آفریقایی

  • دمای سرد

بنفشه آفریقایی گیاه گلدار گرمسیری است که قابلیت نگهداری در داخل ساختمان رو هم داره. این گیاهان محدوده دمایی 65-75 درجه فارنهایت (18-24 درجه سانتیگراد) در روز و 60 درجه فارنهایت (16 درجه سانتیگراد) در شب را ترجیح می دهند.

هر دمای داخلی زیر 55 درجه فارنهایت (13 درجه سانتیگراد) باعث میشه که برگ های بنفشه آفریقایی شما به سمت پایین خم بشن. همچنین برگها نیز تیره تر و شکننده تر از حد معمول می شوند.

من توصیه می کنم مشکل را با یک دماسنج بررسی کنید و گیاه مورد علاقه خود را به یک فضای داخلی گرمتر منتقل کنید. از یک لامپ حرارتی یا چراغ های رشد برای تامین گرمای بیشتر استفاده کنید.

علاوه بر این، گیاه آپارتمانی خود را از باد کولر دور نگه دارید.

 

برای خرید دماسنج و یا لامپ رشد گیاهان با ارسال رایگان درب منزل از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

 

  • هجوم آفات

هجوم حشرات یکی دیگر از علت پیچ خوردن برگ بنفشه آفریقایی است. این موجودات شیره‌خوار مواد مغذی را از برگ‌ها تخلیه کرده و به بافت‌های حیاتی آسیب می‌رسانند.

این آفات باعث افتادگی و پیچ خوردگی برگ ها می شوند. توصیه می‌کنم برگ‌ها را بررسی کنید تا آفتی که باعث مشکل برگ در بنفشه آفریقایی شما می‌شود را شناسایی کنید.

در صورت دیدن آفت باید قانون طلایی را اعمال کنید و این قانون این است که گیاه رو حتما قرنطینه کنید تا از بروز مشکل در سایر گیاهان جلوگیری شود. سپس اقدام به سمپاشی گیاه کنید.

از واکس براق کننده گیاهان برای از بین بردن شپشک های آرد آلود و شته ها استفاده کنید. این ها آفت های رایجی هستند که به گیاهان بنفشه آفریقایی حمله می کنند.

برای خرید واکس براق کننده و سموم نابود کننده آفت ها با ارسال رایگان درب منزل از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

علت پیچ خوردن برگ بنفشه آفریقایی

 

  • قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید

بنفشه آفریقایی از جنگل های استوایی در تانزانیا می آید. این گیاهان زیر سایه درختان رشد می کنند و می توانند شرایط نور کم را تحمل کنند.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید باعث قهوه ای شدن برگ در لبه ها، خشک شدن و پیچ خوردن به سمت بالا می شود. برگ ها پیچ می خورند تا سطح کمتری آب از دست دهد.

توصیه می‌کنم گیاه آپارتمانی را به مکانی که نور غیرمستقیم نور خورشید را دریافت می‌کند، منتقل کنید. همیشه آب کافی به گیاه بدهید و مشکل پیچ خوردگی برگ را حل کنید.

اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، تمام برگ های بنفشه آفریقایی شما می‌ریزد و در نهایت می‌میرد. از نور مصنوعی به جای نور مستقیم طبیعی استفاده کنید تا از مشکلات پیچ خوردگی برگ جلوگیری کنید.

  • پوسیدگی ریشه در اثر آبیاری بیش از حد

پوسیدگی ریشه در اثر آبیاری بیش از حد عامل اصلی پیچ خوردگی برگ های بنفشه آفریقایی به سمت پایین است که بیشتر به دلیل زهکشی ضعیف خاک و نبود سوراخ زهکشی روی گلدان رخ می دهد.

پیچ خوردگی برگها به سمت پایین علامت اولیه پوسیدگی ریشه است. از دیگر نشانه های پوسیدگی ریشه، زرد و قهوه ای شدن برگ ها است. ریشه بنفشه آفریقایی به محیط های مرطوب حساس است.

توصیه می‌کنم ریشه های آسیب دیده را با یک تیغه استریل شده کوتاه کنید و آنها را دور بریزید. از یک محلول قارچ کش برای شستشوی ریشه استفاده کرده و هر بیست روز گیاه را با قطره ریشه زایی تغذیه کنید تا ریشه های پرپشت و سالم رویش کنند.

برای خرید قارچ کش و قطره ریشه زایی با ارسال رایگان درب منزل از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

  • خاک خشک به دلیل کم آبیاری

عادت آبیاری نامناسب یکی دیگر از دلایل پیچ خوردگی برگ ها به سمت بالا است. گیاهان بنفشه آفریقایی در خاک نسبتاً مرطوب گلدان به خوبی رشد می کنند.

رطوبت، گیاه آپارتمانی را در طول سال هیدراته و شاداب نگه می دارد. انگشت اشاره خود را در 2 تا 3 سانت از سطح خاک فرو کنید تا سطح رطوبت خاک را تعیین کنید.

اگر خاک سطحی خشک بود، آن را آبیاری کنید. جذب آب مشکل پیچ خوردگی برگ های گیاه را حل می کند.

برای جلوگیری از خشک شدن خاک گلدان، یک رژیم آبیاری دقیق برنامه ریزی کنید.

  • صفات طبیعی

برخی از گونه‌های بنفشه آفریقایی برگ‌ هایشان به‌طور طبیعی پیچ خورده است. اما چند نوع مختلف بنفشه آفریقایی با برگ های مجعد وجود دارد.

بنابراین قبل از هرگونه اقدامی بررسی کنید که آیا گیاه شما از این نوع است یا نه.

  • بیماری ریشه

گیاهان بنفشه آفریقایی با ریشه های بیمار، دچار افتادگی برگ می شوند. ریشه ها نیز روی سطح خاک ظاهر می شوند و از سوراخ های زهکشی زیر گلدان رشد می کنند.

خاک فشرده به دلیل درهم تنیدگی ریشه ها از جذب آب و مواد مغذی جلوگیری می کند. خاک گلدان بر سلامت کلی و برگ‌های بنفشه آفریقایی تأثیر می‌گذارد.

توصیه می کنم گیاه آپارتمانی را به خاک گلدان تازه و گلدان کمی بزرگتر انتقال دهید. این کار به حل کردن برگ های پیچ خورده بنفشه آفریقایی کمک می کند.

تعویض گلدان بنفشه آفریقایی را هر سال در فصل بهار انجام دهید. این تکنیک به جلوگیری از علائم مرتبط با مسائل ریشه ای کمک می کند.

  • کمبود رطوبت

زیستگاه بومی بنفشه آفریقایی از رطوبت بالایی برخوردار است. محیط گرم و مرطوب گیاه آپارتمانی را بدون توجه به فصل، شاداب و سرحال نگه می دارد.

رطوبت محیط داخلی به شدت مستعد نوسانات است. بنابراین باید این شرایط را برای گیاه فراهم کنید.

سطح رطوبت کم در داخل خانه دلیل پیچش برگ های گیاه است. این وضعیت همچنین می تواند باعث افتادگی و مرگ بنفشه آفریقایی شود.

برای افزایش رطوبت داخلی از دستگاه بخور سرد استفاده کنید. یا این که برای گیاه جزیره درست کنید. توجه داشته باشید به منظور جلوگیری از بروز بیماری قارچی و یا هجوم آفات به گیاه حتما تهویه و گردش هوا را فراهم کنید.

کلمه پایانی

مشکلات برگ بنفشه آفریقایی اجتناب ناپذیر و قابل درمان است. اگر متوجه پیچش برگ های بنفشه آفریقایی شدید، نترسید.

برای بررسی گیاه برای شناسایی علت دقیق و اتخاذ تدابیر مناسب برای رفع آن وقت بگذارید. با خیال راحت تصاویر مشکلات برگ بنفشه آفریقایی را در اینستاگرام برای ما بفرستید تا مشاوره رایگان درمان بگیرید.

 

جهت دریافت مشاوره درمان گیاه بیمار و یا خرید محصولات و کودهای مورد نیاز گیاهانتون از طریق اینستاگرام و یا تماس با شماره 09172940431 با کارشناسان و مسئولین واحد فروش در ارتباط باشید.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *