Home / آفات و بیماری ها / علت لوله شدن برگ آگلونما + درمان لوله شدن برگ آگلونما

علت لوله شدن برگ آگلونما + درمان لوله شدن برگ آگلونما

علت لوله شدن برگ آگلونما چیست؟

آگلونما یه گیاه با نگهداری آسان هست که برای مبتدی ها هم بسیار مناسبه

اگر به خوبی به اون رسیدگی کنید حتی میتونه به گلدهی هم برسه!

بیش از 20 گونه مختلف از این گیاه زیبا وجود داره که آگلونما نقره ای یکی از اون هاست

اما گاهی اوقات با توجه به این که تمام تلاشمون رو میکنیم تا گیاهی شاداب داشته باشیم، بازم با صحنه لوله شدن برگاش مواجه میشیم

علت لوله شدن برگ آگلونما چیه؟ آیا کاری هست که من برای نجات گیاهم انجام بدم؟

این سوالات پرتکرار رو هر روز از ما در شبکه های اجتماعی میپرسید و قراره در این مطلب تمام عواملی که باعث بروز این مشکل میشن رو با هم بررسی کنیم.

به صورت کلی موارد زیر باعث لوله شدن برگ آگلونما میشن:

آبیاری نامناسب
کیفیت بد آب
دمای نامناسب
رطوبت ناکافی
قرار گرفتن در معرض نور کم یا زیاد
عدم تغذیه
حمله آفات

در ادامه مهم ترین عوامل رو با هم بررسی میکنیم.

دوستان عزیزم اگر دوست دارین اطلاعاتتون رو در زمینه گل و گیاه بالا ببرید و یا روش های تکثیر و درمان گیاهان رو یاد بگیرین، کانال اصله در ایتا رو دنبال کنید علاوه بر این میتونید با برقراری ارتباط با مشاور به صورت رایگان مشکلات گیاهانتون رو برطرف کنید برای پیوستن کافیه روی لوگوی ایتا در بالای صفحه بزنید و عضو کانال گل و گیاه در ایتا بشین

 

علت لوله شدن برگ آگلونما

علت لوله شدن برگ آگلونما

آبیاری نامناسب:

یه عده هستن که برای آبیاری گلاشون برنامه ریزی مشخصی دارن مثلا میگن هر جمعه به گلا آب میدم.

این روش اصلا درست نیست!

شما باید برنامه ابیاری گلا رو بر اساس شرایط آب و هوایی و قرار گرفتن در معرض نور، جنس خاک و سایز گلدان تنظیم کنید.  در حالت ایده ال هم، شما باید در زمستان کلا گلا رو کمتر آبیاری کنید.

اگر آبیاری زیاد باشه ریشه های گیاه پوسیده میشن و گیاه میمیره. بوی بدی از خاک استشمام میشه که نشونه فساد و خرابی ریشه هاست.

در این شرایط می بایست گیاه رو از خاک دربیارین و ریشه ها رو بشورین. قسمت های خراب و لهیده رو قیچی کنید. بعد گیاه رو در محلول قارچ کش بزارین و یک ربع که گذشت دربیارین و در آب بزارین تا ریشه جدید بزنه.

اگر آبیاری کم باشه گیاه خمیده و پژمرده میشه. در این شرایط یه تشت آب کنید و گلدان رو بزارین داخلش وقتی که سطح خاک خیس شد گلدان رو خارج کنید و اجازه بدین آب اضافی تخلیه بشه.

ملاک آبیاری برای آگلونما تست خشکی خاک هست. هر زمان 3-4 سانت از سطح خاک خشک بود آبیاری رو انجام بدین.

کیفیت بد آب:

نکته مهم بعدی کیفیت آب هست. اگر در منطقه ای زندگی میکنید که املاح آب زیاد هست حتما از آب تصفیه شده برای آبیاری گلاتون استفاده کنید.
رطوبات موجود در آب در خاک تجمع میکنن و مثل یک دیوار بتنی دور ریشه جمع میشن و باعث اختلال در کار ریشه میشن.
از طرفی آب دارای کلر و فلوراید هست که هر دو مورد برای گل ها مضر هستن و علت لوله شدن برگ آگلونما میتونه مربوط به مسئله آبیاری و کیفیت آب باشه.

دمای نامناسب و رطوبت کم:

آگلونما یه گیاه گرمسیری هست که در دمای گرم با سطح رطوبت بالا رشد میکنه. این گیاه بهترین رشد رو در محدوده دمایی بین 21 تا 26 درجه سانتیگراد داره . زمانی که دما به زیر 21 درجه برسه، برگهاش لوله میشن و در واقع واکنش خودشون به این شرایط رو نشون میدن.

سطح رطوبت کم هم باعث میشه تا برگ خودش رو لول کنه. اینجوری جب آب کمتری براش اتفاق میفته. گیاهان رطوبت دوست رو روی جزیره نگهداری کنید و براشون دستگاه بخور روشن کنید.

کمبود مواد غذایی:

آگلونماها نگهداری راحتی دارن و نیاز به تغذیه سنگین ندارن. اما اگر مواد غذایی کافی بهشون نرسه رشدشون متوقف میشه و حتی در شرایط بدتر ریزش برگ هم میگیرن.

قبلا در مورد بهترین کود برگ دهی گیاهان اپارتمانی صحبت کردم. این قطره بسیار بسیار برای این گیاه عالیه. سه تا هورمون رشد با منشا طبیعی داره که باعث میشه گیاهتون تند تند برگ بده.

در صورت تمایل به خرید و یا دیدن نمونه رضایت های مشتریان میتونید روی لوگوی ایتا در بالای سایت بزنید و عضو کانال بشین . گروه هم داریم که اونجا مستقیم با گیاهپزشک در ارتباط هستین و هر سوال و مشکلی داشته باشین رو مطمرح میکنید و مشاوره میگیرین.

آفات و بیماری ها:

یکی دیگه از دلایل لوله شدن برگ آگلونما حمله آفات یا بیماری گیاه هست. مهم ترین آفات و بیماری این گیاه عبارتند از:

آفات بیماری ها
شته بیماری باکتریایی
شپشک آردآلود عفونت قارچی
کنه تارعنکبوتی لکه برگی

در صورت بروز مشکل باید حتما گیاه ویزیت بشه.

در مورد آفت ها هم اول باید با شامپوبرگ تمامی آفات از روی برگ ها برداشته شن بعد با سموم مخصوصی گیاه سم پاشی بشه تا برای همیشه از شر این آفات خلاص بشین.

برای مشاوره و یا خرید کودها و محصولات مراقبتی از گیاهان عضو کانال ما در ایتا بشین. کافیه روی لوگوی ایتا در بالای صفحه سایت بزنید و یا در اینستاگرام (@acle_ir) با ما در ارتباط باشید

About اصله

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *