Home / کود و سم / برگ دهی بونسای – کود مخصوص بونسای چیست

برگ دهی بونسای – کود مخصوص بونسای چیست

برگ دهی بونسای – کود مخصوص بونسای چیست

راه درمان ریزش برگ بونسای چیه؟

یکی از پر طرفدار ترن گیاهان خاص در بین علاقمندان به گل و گیاه بونسای هست.

 بونسای را یک شاهکار هنری در علم باغبانی میدانند که بنا به سلیقه و ذوق باغبان شکل خواهد گرفت

اگر بخواهیم از لحاظ تاریخی بیان کنیم باید گفت که شکل دهی به گیاهان از هزاران سال پیش در کشور چین رواج داشته و سپس این هنر به ژاپن منتقل شده است

ژاپنی ها به این هنر پر و بال بسیاری دادند و آن را تکامل بخشیدند و به همین علت بیشتر اسم ژاپن در این هنر دیده میشود.

بونسای چیست؟

از لحاظ لغت های ژاپنی بون = سینی و سای = کاشتن هست که اگر آن را به صورت تحت الفظی بخواهیم عنی کنیم کاشت درخت در سینی خواهد شد در اصل سعی میشود که درختان به شکل پاکوتاه در یک بستر کم عمق میکارند و مهمترین ویژگی متمایز کننده این درخت شکل ظاهر آن می باشد.

بعضی از هنرمندان این هنر، بونساهای خیلی کوچک که حتی گاهی اوقات کوچک‌تر از کف دست هستند را پرورش می‌دهند که به اسم “مینی بونسای” شناخته می‌شوند.

 

 

دوستان عزیزم اگر دوست دارین اطلاعاتتون رو در زمینه گل و گیاه بالا ببرید و یا روش های تکثیر و درمان گیاهان رو یاد بگیرین، کانال اصله در ایتا رو دنبال کنید علاوه بر این میتونید با برقراری ارتباط با مشاور به صورت رایگان مشکلات گیاهانتون رو برطرف کنید برای پیوستن به کانال اصله روی لینک بزنید👇👇👇

کانال اصله در ایتا

 

ریزش برگ بونسای چالش مهمی هست که بعد از خرید این گیاه زیبا با اون مواجه میشیم
باید بدونیم که چطور جلو این ریزش رو بگیریم و چکار کنیم تا برگ دهی بونسای با سرعت بیشتری اتفاق بیفته و با کود مخصوص بونسای تغذیش کنیم تا رشد بهتری داشته باشه.

برگ دهی بونسای

  • 1- با بالا بردن کیفیت خاک بونسای

زمانی که یک درخت بر روی زمین کاشته می شود، فضای زیادی برای ریشه دوانی دارد و می تواند ریشه های خودش را در سطح زمین گسترش بدهد. بنا بر این نیاز کمتری به مواد معدنی و آلی دارد. اما زمانی که شما فضای همان درخت را محدود کنید، رشد آن درخت تا حدود زیادی متوقف میشه. چون دیگه فضایی برای گسترش ریشه هاش نداره و نیازش به مواد معدنی و آلی خیلی بیشتر میشه.

درخت بونسای از جمله همین درختانی هست که انسان ها فضای اون رو محدود به گلدان کردند. به همین منظور این درخت فضای زیادی برای ریشه دوانی نداره و نمی تونه رشد خوبی داشته باشه. بنابراین در حفظ و نگهداری این درخت باید پارامترهای دیگه ای رو هم مد نظر داشت.

خاک اولین و مهم ترین بستر برای رشد یک گیاه هست. هر چقدر کیفیت خاک بهتر باشه، رشد گیاه هم بدون مشکل و با سرعت پیش میره.

خاکی که پر از تخم و لارو حشرات هست، خاکی که هیچ ماده مغذی نداره و پی اچ مناسبی برای رشد گیاه نداره نمیتونه کمکی به رشد کنه. نه برای بونسای و نه برای هیچ گیاه دیگه!

پس اولین گام استفاده از خاک باکیفیت، اسیدی، مغذی، استریل با زهکشی مناسب هست

پیشنهاد ما به شما خاک هلندی اصله هست.

 

  • 2- با کوددهی مناسب

حالا این سوال مطرح میشه که کود مخصوص بونسای چیست؟

در پاسخ به این سوال هر کس نظری می دهد. تنها نکته ای که می توان در این باره گفت این هست که کود هی حیوانی و کود عادی نمی تواند مواد مورد نیاز درخت بونسای را تامین کند. به همین خاطر باید برای این درخت به کود های شیمیایی متوسل شوید.

اما در یک نگاه کلی بهتر است که کود درخت بونسای از اکسیژن، آهن، روی، فسفر و پتاسیم و … غنی باشد. این موارد از ضروری ترین پارامترها برای خرید کود بونسای به شمار می رود.

قبلا در مقاله ای بهترین کود برگ دهی گیاهان اپارتمانی رو معرفی کردیم. قطره برگ انگیزی یه کود عالی برای تقویت و برگ دهی این گیاه هست.
با دارا بودن سه هورمون سیتوکنین، اکسین و جیبرلین به صورت همزمان، باعث میشه تا رشد گیاه به یک باره و به صورت انفجاری اتفاق بیفته

پس برای درمان ریزش برگ بونسای هم بسیار بسیار عالیه. اینو ما نمیگیم بلکه رضایت مشتریانمون در کانال گل و گیاه در ایتا میگن که میتونید تشریف بیارید و از کانال رضایت مندی محصولاتمون دیدن کنید.

کانال اصله در ایتا

علاوه بر قطره برگ انگیزی نیاز به کود اسیدی کننده خاک هم داره چون پی اچ این خاک باید در محدوده اسیدی بین 5 تا 6 نگهداری بشه
بهتره برای خرید کودهای مورد نیاز گیاهانتون حتما با گیاهپزشک در ارتباط باشید

درخت بونسای از درختانی هست که نیاز مبرمی به کود و مواد معدنی دارند. برای همین باید حساسیت بالایی را در تقویت خاک بونسای، تغذیه خاک بونسای و کود دهی آن، خرج کنید. نحوه ی کود دهی به بنسای از اهمیت بالایی برخوردار است.
هر کودی رو نمیشه به این گیاه داد چون باعث سوختن ریشه های گیاه میشه.

هشدار: کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ برای بونسای مناسب نیست❌❌❌

 

اگر گیاهتون بیماره و نیاز به ویزیت داره و یا قصد خرید محصولات درمانی و مراقبتی رو دارین، میتونید از طریق اینستاگرام (@acle_ir) یا ارتباط با آیدی @imagepad در ایتا و تلگرام اقدام کنید. عضو کانال اصله در ایتا هم بشین میتونید به صورت مستقیم با مشاور در ارتباط باشید.

About اصله

Check Also

بهترین کود برگ دهی گیاهان اپارتمانی

بهترین کود برگ دهی گیاهان اپارتمانی : قطره برگ انگیزی

بهترین کود برگ دهی گیاهان اپارتمانی که میتونه با نتیجه ای که داره شما رو ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *