Home / آفات و بیماری ها / جلبک ریشه بامبو را چگونه از بین ببریم؟ راهکاری ساده برای تمیز کردن ریشه ها

جلبک ریشه بامبو را چگونه از بین ببریم؟ راهکاری ساده برای تمیز کردن ریشه ها

جلبک ریشه بامبو را چگونه از بین ببریم؟ این سوالی است که بیشتر افرادی که گیاه بامبو را در منزل نگه می دارند از خود می پرسند.

در مطلبی جداگانه مقاله کامل و جامعی درباره گیاه بامبو نوشته شده که می توانید به آن مراجعه کنید. اما این مطلب به طور اختصاصی راه حالی ساده برای تمیز کردن جلبک ریشه بامبو را ارئه می کند.

جلبک ریشه بامبو را چگونه از بین ببریم؟

جلبک ریشه بامبو
جلبک ریشه بامبو

 

نه فقط بامبو بلکه تمام گیاهانی که قابلیت نگهداری در آب را دارند مستعد قارچ و جلبک ریشه هستند. چرا که محیط گرم و مرطوب آب امکان رشد انواع قارچ ها و جلبک ها را فراهم می کند.

اما این موضوع نمی تواند دلیلی بر این باشد که گیاه زیبای بامبو را نگهداری نکرد. راهکاری که در این مطلب ارائه می شود بسیار ساده است و برای همه گیاهان آبزی قابل اجراست.

اول از هر چیز باید گلدان بامبو را هر هفته تمیز کرد. به این صورت که هفته ای یک مرتبه گیاه را از گلدان خارج کنید. داخل گلدان را به یک قطره وایتکس و مایع ظرفشویی توسط یک اسکاچ نرم شستشو دهید و بعد از آبکشی کنار بگذارید تا خشک شود.

ظرف های شیشه ای را می توان با استفاده از سرکه هم شست. امتحان کنید بینهایت تمیز می شوند و حتی لک آب سخت هم از روی شیشه پاک می شود.

ریشه گیاه را هم شستشو دهید. اگر ریه گیاه جلبک دارد، یک ظرف آب آماده کرده و یک قطره وایتکس درون آن بریزید. بعد ریشه را درون آب گذاشته و با دست شستشو دهید. در نهایت ریشه را آبکشی کرده و گیاه را کنار بگذارید.

مطلب بعد که باید حتما رعایت شود این است که از آب لوله کشی استفاده نشود. بهتر است آب تصفیه یا آب معدنی استفاه کنید. اگر امکان این کار وجود ندارد، آب لوله کشی بجوشانید و اجازه دهید سرد شود. سپس استفاده کنید.

املاح و کلر موجود در آب باعث زرد شدن گیاه می شود. پس این نکته ساده ولی مهم را رعایت کنید.

مقدار آب نیز باید تا اندازه‌ای باشد که تقریبا تا ۲/۵ سانتی‌متر بالاتر از انتهای پایینی ساقه قرار بگیرد. اگر تمام ساقه داخل آب قرار گیرد، ریشه تمام سطح ساقه را می‌پوشاند و این از زیبایی گیاه می‌کاهد.

آب گلدان را هر هفته تعویض کرده و به صورت مداوم گلدان را هفته ای یک مرتبه با سرکه یا وایتکس طبق دستور گفته شده شستشو دهید.

نکته:

استفاده از وایتکس در حد یکی دو قطره نه تنها ضرری برای گیاه ندارد بلکه تمام قارچ ها و جلبک های ریشه را از بین برده و ریشه را تمیز می کند. اما این بدان معنا نیست که شما مجاز به استفاده زیاد از این ماده هستید. فقط مجازید یکی دو قطره استفاده کنید.

 

About اصله

Check Also

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب امکان پذیره فصل بهار رسیده و تمام ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *