Home / مقالات / کاهش رطوبت هوا با استفاده گیاهان (8 گیاه زیبا برای کاهش رطوبت و تزئین منزل)

کاهش رطوبت هوا با استفاده گیاهان (8 گیاه زیبا برای کاهش رطوبت و تزئین منزل)

کاهش رطوبت با گیاهان آیا امکان پذیر است؟ برای دریافت پاسخ این سوال این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

وجود رطوبت در خانه یک مشکل جدی است. علاوه بر اینکه همه چیز را چسبناک و نم دار می کند، باعث می شود هوای تنفس شده برای سلامتی شما نیز بد باشد. بهترین راه حل برای مبارزه با رطوبت، رشد گیاهان کاهنده رطوبت است. آنها هوای داخلی شما را تمیز کرده و چسبندگی و رطوبت اضافی را نیز از بین می برند.

بنابراین در این پست زیباترین گیاهان را برای کاهش رطوبت معرفی می کنیم. این گیاهان همچنین بسیار تزئینی هستند و منزل و محل کار شما را بسیار زیبا و آرامش بخش می کنند. به پایین بروید و آنها را بررسی کنید.

کاهش رطوبت

8 گیاه زیبا برای کاهش رطوبت و تزئین منزل

1. Xerophytes (گل خشک زی)

Related image

 

این یکی از بهترین گیاهان برای کاهش رطوبت است. زیراسوف یکی از سخت ترین گیاهان مکنده رطوبت است که تحت هر شرایطی می تواند رشد کند. می تواند گرما و سرما را تحمل کند. با برگهای موی یا مومی و ساقه های ضخیم آن مشخص می شود. رشد این گیاه در داخل خانه باعث می شود هوای داخلی شما تمیز شود و رطوبت را کاهش می دهد. بیشترین گیاهان توصیه شده از این خانواده عبارتند از:

  • کاکتوس
  • آلوئه
  • کاکتوس افوربیا

2. Epiphytes (اپیفیت)

Related image

این گیاهان بسیار بی نظیر هستند. آنها نیازی به خاک ندارند و می توانند روی گیاهان یا اشیاء دیگر بی ضرر رشد کنند. آنها از رطوبت و مواد مغذی موجود در هوا تغذیه می کنند. بنابراین، یک انتخاب تزئینی عالی هستند. علاوه بر این، یکی از بهترین گیاهان برای کاهش رطوبت هستند. بهترن گیاهان از این دسته عبارتند از:

  • بروملیاد
  • ارکیده
  • خزه ها
بیشتر بخوانید: معرفی گیاه بروملیاد

 

3. Tillandsia (تیلاندزیا)

کاهش رطوبت

تیلاندزیا از تیره Bromeliaceae و از تنوع بالایی برخوردار بوده (حدود 400 گونه) و مهمترین ویژگی اغلب اعضای این جنس از گیاهان نداشتن ریشه است. این یکی از زیباترین گیاهان هوازی است. در کاهش رطوبت کاملاً مؤثر است زیرا این گیاه زینتی مواد مغذی و رطوبت موجود در هوا را جذب می کند. علاوه بر اینکه در کاهش رطوبت مؤثر است ، Tillandsia بسیار جذاب و چشم نواز است و این امر گزینه ای ایده آل برای یک خانه است.

4. Peace Lily (اسپاتی فیلوم)

Image result for Peace Lily

اسپاتی فیلوم یک گیاه بسیار محبوب است. مردم آن را رشد می دهند زیرا بسیار زیبا است و هوا را تصفیه می کند. اما آنچه اکثر مردم درباره این گیاه جذاب نمی دانند این است که می تواند رطوبت را کاهش دهد. اسپاتی عاشق رطوبت است و حتی اگر آب کافی بخورد، باز هم رطوبت هوا را جذب می کند.

علاوه بر این، این گیاه جذاب مواد سمی موجود در هوا مانند الکل، استون، بنزن و سایر آلاینده ها را تصفیه می کند. نگهداری آن آسان است. فقط کافی است مقدار کمی نور، آبیاری منظم و کودهای گاه به گاه آن را تأمین کنید. اینها برای رشد و شکوفایی اسپاتی کافی است.

5. Boston Fern (سرخس بوستون)

Image result for Boston Fern

 

سرخس بوستون یکی از گیاهان عالی برای کاهش رطوبت است. سرخس بوستون یک گلداناین گیاه، جزو گیاهان تزئینی است. این گیاه عمدتاً به دلیل شکل عجیب و غریبی جذابیت دارد و در گلدان های آویز به خوبی رشد می کند. علاوه بر ارزش تزئینی، سرخس بوستون یک دستگاه رطوبت گیر هوای عالی است.

شما می توانید این گیاه را برای تزئین داخل و کاهش رطوبت هوا پرورش دهید. علاوه بر این، در از بین بردن آلاینده های هوا مانند فرمالدئید، زایلن و بنزن نیز مؤثر است. بنابراین، شما را از آلرژی و عفونت محافظت می کند. برای رشد سرخس بوستن، باید شرایط زیر را در آن تهیه کنید:

  • محیطی گرم و مرطوب
  • خاک مرطوب

6. English Ivy (پیچک انگلیسی)

Related image
پیچک انگلیسی یک گیاه شناخته شده است که به دلایل زیادی از جمله تمیز کردن هوا از آلاینده هایی مانند فرمالدئید رشد می کندپرورش داده می شود. این گیاه تزئینی دوست داشتنی همچنین یک گزینه عالی برای کاهش رطوبت در داخل خانه است. مشخص است که پیچک انگلیسی، برای رفع نیازهای فیزیولوژیکی خود، رطوبت هوا را جذب می کند. این گل را در گلدان ها یا سبدهای آویز پرورش دهید، این گیاه بسیار جان سخت است که نیازی به مراقبت زیادی ندارد.

7. Reed Palm (نخل شامادورا)

Image result for Reed Palm
نخل شامادورا یکی از سخت ترین و بخترین گیاهان برای نگهداری در خانه ها است. پرورش این گیاه در داخل خانه یک سرمایه گذاری سودمند است. این گیاه به شما امکان می دهد بدون اینکه بخواهید مبلغ زیادی هزینه کنید، از مزایای بیشمار آن بهره مند شوید.

اول این که این گیاه بسیار زیبا و جذاب است. این گیاه دارای شاخ و برگهای بسیار عجیب و غریب است که هر گوشه ای از خانه شما را به یک افسانه تبدیل می کند. دوم، نیازی به آبیاری منظم ندارد زیرا برخلاف بیشتر گیاهان، بیشتر از خاک آب را از هوا جذب می کند. بنابراین، رطوبت را کاهش می دهد. سرانجام ، از همه مهم تر ، این گیاه مانع از پراکنده شدن آلرژن ها درهوا می شود.

8. Spider Plant (گیاه عنکبوتی)

Image result for Spider Plant کاهش رطوبت
گیاه عنکبوتی نیازی به مقدمه ندارد. این گیاه به دلیل داشتن ظاهر بی نظیر و طبیعت کم نظیر، یکی از محبوب ترین گیاه مورد استفاده در خانه ها است. گیاه عنکبوتی یک انتخاب زینتی عالی است. کوچک، زیبا و جذاب است. علاوه بر این، این توانایی را دارد تا حداکثر 90 درصد فرمالدئید مضر موجود در هوا را از بین ببرد.

اینها بهترین گیاهان برای کاهش رطوبت هستند. این گیاهان رطوبت را جذب کرده و هوا را از آلاینده های هوا تصفیه می کنند. علاوه بر این ، آنها بسیار زیبا و زینتی هستند. حتماً باید یکی از آنها را پرورش دهید.

از باغبانی و پرورش گل و گیاه لذت ببرید!

 

About اصله

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *