Home / مقالات / 14 کاربرد قهوه در نگهداری از گل و گیاه و باغبانی که باید بدانید

14 کاربرد قهوه در نگهداری از گل و گیاه و باغبانی که باید بدانید

14 کاربرد قهوه در نگهداری از گل و گیاه و باغبانی که باید بدانید

درست مانند اکثر مردم که قهوه را دوست دارند، گیاهان زیادی هم وجود دارند که قهوه دوست هستند. قهوه برای گیاهان مفید است و برای گیاهان مختلف به روشهای مختلفی می توان استفاده کرد. بسیاری از باغبانان باتجربه استفاده از قهوه را در باغ ها بسیار توصیه می کنند. با این حال، شما باید از آن به درستی و با دقت استفاده کنید در غیر این صورت برای گیاهان شما مضر خواهد بود. بنابراین، در این مقاله بهترین کاربرد قهوه در نگهداری از گل و گیاه را نشان خواهیم داد که باعث تقویت و سلامتی گیاهان شما می شود.

کاربرد قهوه در نگهداری از گل و گیاه

14 کاربرد قهوه در نگهداری از گل و گیاه و باغبانی که باید بدانید

1- تفاله قهوه

کاربرد قهوه در نگهداری از گل و گیاه

تفاله های قهوه برای رشد سبزیجات مناسب هستند. آنها به تدریج سبزیجات شما را با نیتروژن موجود در خود تغذیه کرده و همچنین سطح pH خاک را پایین نگه می دارند که باعث سلامتی و رشد گیاهان شما می شود. علاوه بر این، تفاله های قهوه در از بین بردن کرم های بیماری زا ، قارچ ها و انگل ها مؤثر است. استفاده از تفاله های قهوه بسیار آسان است ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را با 20 سانت از سطح خاک باغچه خود مخلوط کنید.

2. مالچ

Image result for Mulch coffee

این یکی از بهترین و محبوب ترین کاربرد قهوه در باغبانی است. بسیاری از باغدارها از قهوه برای مالچ استفاده می کنند، زیرا اعتقاد بر این است که از رشد علفهای هرز جلوگیری می کند و همچنین آفات را از بین می برد. با این حال، شما نباید از قهوه فقط به عنوان مالچ استفاده کنید بلکه باید آنها را با مالچ های آلی مخلوط کنید. در غیر این صورت ، آنها سطح خاک شما را از رطوبت لزم برای گیاهان خشک می کنند.

3. استفاده قهوه در باغ های هویج

نقش قهوه برای تقویت و تقویت رشد هویج شناخته شده است. اگر در حال کاشت هویج هستید و می خواهید محصول زیادی به شما بدهد، باید تخم هویج خود را با گل قهوه مخلوط کنید. این کار باعث جوانه زنی بذرها می شود و همچنین از تولید تخم حشرات جلوگیری می شود. علاوه بر این، قهوه ها حاوی مواد مغذی هستند که هنگام تجزیه کیفیت خاک را بهبود می بخشد.

4- بوته های گل رز خود را با دانه های قهوه آسیاب شده تقویت کنید

از آنجا که قهوه سرشار از نیتروژن است، می تواند سطح pH خاک را تغییر داده و باعث تقویت گل شود. قهوه یک کود طبیعی برای گلها به خصوص گل رز است. اگر در باغ خود گل رز دارید، حتماً آنها را با قهوه بارور کنید.

برای یادگیری هرس کردن گل رز اینجا کلیک کنید.

5- از بیماریهای قارچی جلوگیری می کند

به دلیل خاصیت ضد قارچی و اسیدی آن، قهوه می تواند از حمله قارچ های بیماری زا مانند  گونه های Fusarium ، Pythium و Sclerotinia جلوگیری کند.

6- جذب گرما

اضافه کردن تفاله قهوه به کمپوست باعث گرم شدن هوای موجود در سطل کمپوست می شود. همچنین کرمهای داخل کمپوست تغذیه با قهوه را دوست دارند، برای آنها سالم و مفید است. بنابراین اگر تفاله قهوه را برای آنها فراهم کنید، آنها مواد مغذی را برای گیاهان شما فراهم می کنند.

7– براق کردن سطح چوب

Related image

این یکی از بهترین استفاده های قهوه در باغبانی است. این کار یک ایده تزئینی و مقرون به صرفه برای انجام هنرهای دستی است. به جای خرید رنگ، می توانید از قهوه برای براق کردن اجسام چوبی در باغ خود استفاده کنید. اگر یک نیمکت، یک میز یا هر چیز دیگری که از چوب ساخته شده باشد، دارید و از ظاهر آن خوشتان نمی آید ، آن را با قهوه آغشته کنید و نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید.

9- تغییر رنگ شکوفه گل ها

قهوه قادر به پایین آوردن pH خاک است. در نتیجه، آنها بطور منظم شکوفه گیاهان شما را تقویت می کنند، به خصوص اگر در حال کاشت گیاهان آبرسان هستید. همین امر سبب تغییر رنگ در شکوفه ها می شود.

10- حیوانات خانگی را با قهوه دور کنید

Related image

قهوه رایحه ای قوی دارد که حیوانات از آن متنفر هستند. اگر می خواهید حیوانات خانگی را از باغ و باغچه خود دور کنید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری پودر قهوه را در اطراف گیاهان خود در خاک پخش کنید. اگر مقداری پودر قهوه روی گیاهان شما ریخته شود، به آنها آسیب نمی رساند بلکه به آنها در سالم تر شدن کمک می کند.

11- قهوه در کمپوست

براساس گزارش منتشر شده در این زمینه، تفاله قهوه منبع بسیار خوبی از فسفر، پتاسیم، منیزیم و مس است. آنها به محض  تجزیه شروع به انتشار این مواد معدنی می کنند. آنها همچنین رشد گیاهان را تقویت می کنند. تفاله قهوه و کمپوست ترکیبی مناسب برای رشد سبزیجات است.

12- یک اسپری حشره کش درست کنید

کاربرد قهوه در نگهداری از گل و گیاه

تهیه اسپری حشره کش یکی دیگر از بهترین کاربرد قهوه در نگهداری گل ها و گیاهان است. این اسپری از بسیاری از عوامل بیماری زای احتمالی جلوگیری می کند. این اسپری بوی قوی دارد که مهاجمان را دور نگه خواهد داشت. علاوه بر این، تهیه و استفاده از آن بسیار آسان است ، فقط مراحل زیر را نجام دهید:

  • تفاله های قهوه را در آب قرار دهید.
  • آنها را خوب تکان دهید و سپس آنها را درون یک بطری اسپری بریزید.
  • اسپری حشره کش را روی برگهای گیاهان خود اسپری کنید.

13- شکوفه و گل گیاهان را بارور کنید

هنگامی که گل ها را با تفاله های قهوه بارور می کنید ، همه گیاهان دوست دار خاک اسیدی شکوفا می شوند. با این حال ، اطمینان حاصل کنید که فقط از قهوه تازه استفاده می کنید. قهوه تازه قادر به افزایش اسیدیته خاک است در حالی که استفاده قهوه مانده باعث کاهش آن می شود.

14- پرورش قارچ

اگر به دنبال راهی برای پرورش و رشد بهتر قارچ هستید ، تفاله های قهوه یک راه عالی ، آسان و مؤثر است. تمام چیزی که لازم است یک مقوا و مقداری قهوه است. مقوا به عنوان محافظی در برابر باکتری ها استفاده می شود و قهوه به عنوان واسطه ای که برای رشد قارچ های شما. قهوه مواد مغذی و مواد معدنی را فراهم می کند.

اینها بهترین کاربرد قهوه در نگهداری از گل و گیاه است. این روش استفاده از قهوه به گیاهان شما کمک می کند تا رشد کنند ، شکوفا شوند و بازده بهتری داشته باشند. تمام این کاربردها قبلاً توسط باغبانان آزمایش شده و توسط مطالعات و تحقیقات ضمانت شده است.

از باغبانی لذت ببرید.

منبع

 

About اصله

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *