Home / آفات و بیماری ها / آفات و بیماریهای حسن یوسف با نحوه درمان و برطرف کردن آن ها

آفات و بیماریهای حسن یوسف با نحوه درمان و برطرف کردن آن ها

دانستن اطلاعاتی درباره آفات و بیماریهای حسن یوسف به همراه نحوه درمان و برطرف کردن آن ها خواست همه دوستانی هست که این گل زیبا را در منزل نگهداری می کنند.

این گل یکی از بهترین گل هایی است که افراد مبتدی می توانند در منزل نگهداری کنند. حسن یوسف انواع مختلف داره با رنگ های متنوع وخوشرنگ و برای نگهداریش باید نور کافی و غیر مستقیم رو براش تامین کنید.

بهترین دما 31 درجه هستش. اگه بتونید خوب ابیاریش کنیدبالای 38 درجه رو هم تحمل میکنه. اگه دما زیر ده درجه بیاد رنگ برگا ازبین میره وکمرنگ یا سفید میشه.

خاک مناسب برای تکثیر: کوکوپیت+پرلیت برای خاک دائمی خاکبرگ+ماسه

هر چند که قبلا به صورت مفصل درباره حسن یوسف و علت بی حالی حسن یوسف و همچنین علت سوراخ شدن برگ حسن یوسف صحبت کردم اما در این مطلب فقط و فقط به عوارض و مشکلات رایج و مهم این گل زیبا و دوست داشتنی می پردازم.

آفات و بیماریهای حسن یوسف

  • اگر روی برگها سوراخ شده غبارپاشی را در آفتاب مستقیم انجام دادید یا آفت ها برگ گیاه رو تغذیه کردن.
  • اگه پشه گلدان داره بهتره پودر دارچین روی خاک بریزید تا ازبین برن یا یه استکان سرکه بذارید روی خاک.برای اطلاع از نحوه از بین بردن پشه گلدان اینجا کلیک کنید.
  • برای خوشرنگ شدن برگ ها تفاله چای خشک شده + یک سوم قاشق هیومیک اسید ترکیب کنید وبه خاک گیاه اضافه کنید رنگ برگ ها رو خوشرنگ تر میکنه. برای اطلاع از نحوه استفاده از تفاله چای اینجا کلیک کنید.
  • برای از بین بردن شپشک، گوش پاک کن آغشته به صابون را پشت برگ و ساقه های جوان گیاه بزنید و در آخر برگ ها رو با آب تمیز کنید. بهتره گیاه رو از بقیه گل ها جدا نگه دارید.
  • اگر گیاه به گلدهی رسیده، گل ها رو با قیچی بچینید. وجود گل ها مانع از رشد بهتر و سریع تر گیاه میشه.
  • دراز شدن ساقه به همراه ریز شدن برگ ها، نشان دهنده نور کم محیط هست. نور کم باعث دراز و علفی شدن ساقه میشه. گلدان را به مکان مناسب تری (ترجیحا نور شمالی) منتقل کنید و ساقه های دراز رو بچینید و در آب بزارید تا ریشه بزنه و در گلدان جدید بکارید.
  • اگر کناره برگ ها خشک میشه و ریزش برگ پیدا کرده به این معنی هست که هوا گرم و خشک هست. برای گیاه جزیره درست کنید و اگر در هوای سرد این اتفاق افتاده یعنی سرمای محیط براش آزار دهنده بوده. گلدان را به مکان گرمتری منتقل کنید.
  • اگر ساقه ها از پایین سیاه میشن آبیاری زیاد بوده و ریشه گیاه خراب و فاسد شده. هر زمان خاک خشک شد، آبیاری کنید. ممکن هم هست بیماری قارچی باشه. با سم قارچ کش سمپاشی کنید.
  • برای پرپشت شدن گیاه، جوانه های جوان رو بچینید و در آب بزارین تا ریشه دار بشه و در کنار گیاه مادری بکارید.
  • اگر برگ ها فقط سبز رنگ هستن و هاله بنفش و قرمز ندارن، باید گلدان را به مکان پرنور منتقل کنید. نور کم رنگ برگ رو از بین میبره، ساقه ها رو دراز و علفی میکنه و سایز برگ ها کوچیک میمونه.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *