Home / گلهای فضای باز / بهترین گل ها برای سبد آویز – انواع گیاهان آویزی

بهترین گل ها برای سبد آویز – انواع گیاهان آویزی

بهترین گل ها برای سبد آویز کدامند؟ همه با این عقیده موافقند که گل هل افسانه ای ترین آفریده خدا برای تزیین محیط اطرافمان هستند. آن ها زیبا و جذاب هستند و بسیاری از آن ها معطر نیز می باشند.

استتفاده از سبد آویز یک ایده جذاب و کاربردی است. سبدهای آویز فضایی را اشغال نمی کنند اما در عوض زیبایی چشمگیری دارند. متأسفانه، از همه گلها نمی توان در سبدهای آویز استفاده کرد. برخی از انواع خاص برای این کار وجود دارد.

بنابراین، در این پست لیستی از شگفت انگیزترین و تزئینی ترین گل ها را برای استفاده در سبدهای آویز برای شما تهیه کرده ایم. پس اگر به دنبال یافتن ایده هایی برای تزیین حیاط و یا محیط اطرافتان هستید و به گل های آویز فکر می کنید، این مطلب را دنبال کنید.

بهترین گل ها برای سبد آویز

1- اطلسی Petunia

بهترین گل ها برای سبد آویز

گل اطلسی یکی از زیباترین گل هایی است که می توان در سبد آویز استفاده کرد. اطلسی دارای گونه و رنگ های جذابی است که همه مدل های آن برای استفاده به عنوان آویز مناسب هستند. این گل عاشق نور و روشنایی است و در این محیط رشد خوبی خواهد داشت.

2- گل ناز آفتابی Portulaca

ناز آفتابی به طور گسترده ای برای پوشاندن زمین مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل داشتن گلهای رنگارنگ و شاخ و برگهای زیبا یکی از بهترین گیاهان تزئینی است. همچنین در گلدان ها و سبدهای آویز به خوبی رشد می کند. با این حال، رشد گل ناز در سبدهای آویز جذاب تر از رشد آن در گلدان است.

3- بگونیا Begonia

این گیاه فوق العاده برای پرورش در سبدهای آویز بسیار مناسب است. در رنگ های مختلفی مانند صورتی، قرمز و سفید وجود دارد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن این است که در تابستان و پاییز شکوفا می شود. بگونیا برای رشد، به نوری جزئی یا مکانی سایه دار احتیاج دارد. همچنین خاک مرطوب را دوست دارد. با این حال، از آبیاری بیش از حد خودداری کنید زیرا این گل مستعد پوسیدگی ریشه است.

اگر تصمیم دارید بگونیا را در سبدهای آویز پرورش دهید، انواع مختلفی را انتخاب کنید، آنها بهترین گل ها برای سبد آویز هستند.

 

4- شمعدانی Geranium

شمعدانی یک انتخاب عالی برای استفاده از گل ها در سبدهای آویز است. شما باید آن را با خاک خوب زهکشی شده تهیه کرده و در وضعیت آفتابی قرار دهید. به این ترتیب، شمعدانی شکوفا می شود تا به یکی از زیباترین گیاهان تزئینی در سبدهای آویز تبدیل شود.
5- شاه پسند Verbena 
وقتی صحبت از دکوراسیون می شود، شاه پسند یکی از محبوب ترین گل ها است. این گل در طیف گسترده ای از رنگ ها قرار دارد. می توانید آن را به رنگ صورتی، بنفش، سفید، قرمز و … پیدا کنید. پس رنگی را که مناسب دکوراسیون شماست انتخاب کنید. علاوه بر این، به طور مداوم در تابستان گل می دهد.
6- فوشیا Fuchsia 
بهترین گل ها برای سبد آویز
فوشیا یا گل گوشواره مطمئناً در بین گلهایی است كه در سبدهای آویز استفاده می شود. این گیاه بسیار زیبا و رنگارنگ است. هنگامی که آن را در سبد آویزان کرده اید، بسیار ظریف به نظر می رسد. این گل فوق العاده به رنگ صورتی یا نارنجی، بنفش یا سفید شکوفا می شود. برای رشد فوشیا در سبدهای آویزان ، شما باید از آن در برابر نور مستقیم خورشید محافظت کنید.
7- گل حنا Impatiens 
از آنجایی که گلهای حنا گیاهانی سایه پسند هستند و به بهترین شکل در سایه ها رشد می کنند، بسیار توصیه می شود که از این گل برای دکوراسیون داخلی استفاده کنید. پرورش آ« ها در یک سبد آویز مطمئناً یک مزیت خوب برای فضای داخلی شما خواهد بود. محیط شما را رنگارنگ می کند زیرا این گل در رنگ های مختلفی مانند صورتی ، سفید و … وجود دارند. سایه پسند بودن آن ها به این معنا نیست که نباید نور کافی را در اختیارشان قرار داد. بلکه می بایست ازقرار گرفتن در نور مستقیم به ویژه آفتاب ظهر تابستان خودداری کرد.
8- بنفشه سه رنگ Pansy 
بهترین گل ها برای سبد آویز
قطعاً یکی از ظریف ترین و زیباترین گل ها است. بنفشه یک گل استثنایی است، علاوه بر این که یک دکوراسیون بسیار زیبا را به وجود می آورد و که هر مکانی را که در قرار داده می شود جذاب و رویایی می کند، نگهداری آسانی دارد. به سرعت رشد می کند و نیازی به توجه زیادی ندارد.
9- لوبلیا Lobelia 
اگر به دنبال استفاده از گلهای مناسب برای سبد آویز هستید، قطعاً لوبلیا یک گزینه عالی است. لوبلیا به دلیل داشتن رنگی چشمگیر و منحصر به فرد که توجه را به خود جلب می کند شناخته شده است. در طول تابستان به رنگ های آبی، بنفش، صورتی یا سفید شکوفا می شود.
10- آلیسوم (گل عسل) Sweet Alyssum 
آلیسوم قطعاً یکی از بهترین گلهایی است که در سبدهای آویز استفاده می شود. زیباست اما بیش از همه رایحه معطر آن مست کننده است. آلیسوم به دلیل انتشار رایحه ای شیرین و رنگی زیبا شناخته شده است. این گل خانه شما را شاد و خوشبو می کند.

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *