Home / کاکتوس و ساکولنت ها / فواید نگهداری از ساکولنت ها – 7 مزیت نگهداری از این گیاهان

فواید نگهداری از ساکولنت ها – 7 مزیت نگهداری از این گیاهان

فواید نگهداری از ساکولنت ها را می دانید؟ اگر نه این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

همه می توانند ببینند که ساکولنت ها زیبا هستند و دکوراسیون شگفت انگیزی را ایجاد می کنند. اما این همه فواید ساکولنت ها نیست! علاوه بر این که بسیار زیبا به نظر می رسند، بسیاری از کاربردها و فواید دیگری نیز دارند. آنها کیفیت هوا را بهبود می بخشند، خواص دارویی زیادی دارند، می توانند تمرکز و عملکرد مغز شما را بهبود بخشند و موارد دیگر.

مارکوس تولیوس، فیلسوف مشهور رومی، یک بار گفت “اگر شما یک باغ و کتابخانه دارید، هر آنچه را که لازم دارید دارید.” این به این دلیل است که یک کتابخانه می تواند ذهن شما را تغذیه کند و طبیعت روح شما را. شما می توانید با نگهداری از بعضی از گیاهان مناسب، بخشی از طبیعت را به خانه خود بیاورید.

امروز، ما می خواهیم هفت فایده شگفت انگیز را که از نگه داشتن ساکولنت در خانه خود به دست می آورید، معرفی کنیم. اگر قبلاً از علاقه مندان به نگهداری این گیاه نبودید، پس از خواندن این پست خواهید بود!

کود مورد نیاز این گیاهان زیبا کود پتاس بالا است. متاسفانه عده ای کود سه بیست را برای کاکتوس ها و ساکولنت ها تجویز میکنند که این کار اشتباهی است و موجب از بین رفتن گیاه شما می شود. برای خرید و ارسال رایگان رایگان این کود درب منزل از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

نحوه تکثیر ساکولنت با برگ در آب و همچنین آموزش قلمه زدن ساکولنت در سایت قرار داده شده است.

فواید نگهداری از ساکولنت ها

فواید نگهداری از ساکولنت ها

1. آنها می توانند در هر آب و هوایی رشد کنند

ساکولنت ها به دلیل سرسختی و توانایی رشد در طیف گسترده ای از اقلیم، باعث به وجود آمدن فضایی دلنشین و محبوب می شوند. در طبیعت می توان این گیاهان را تقریباً در هر آب و هوایی مشاهده کرد: از صخره های ساحلی و جنگل های مرطوب گرفته تا بیابان های خشک و کوه های سرد. در خانه ها، آنها در دمای اتاق هم رشد خوبی دارند. آنها نه تنها در هر زمان از سال به فضای زندگی شما رنگ و لعاب می بخشند، بلكه در فصل رشد نیز شکوفا شده و به گلدهی می رسند و بدین ترتیب بوم خانه شما را با رنگ جذاب می كنند.

2. آنها می توانند به تصفیه هوا کمک کنند

مقاله “بهترین گیاهان برای تصفیه هوا از نگاه ناسا” تحقیقات ناسا را با استفاده از گیاهان موجود در خانه شرح می دهد. این تحقیق نشان می دهد که ساکولنت ها می توانند بسیاری از ترکیبات آلی فرار (VOC) را از هوا خارج کنند.

همه گیاهان دارای منافذی در برگهای خود هستند که به آنها اجازه می دهد گازهای موجود در هوا از جمله مواردی مانند بنزن و آمونیاک که نفس کشیدن شما را دشوار می کند، جذب کنند. بنابراین آن دستگاه تصفیه هوا با صدای بلند و پر سر و صدا را خاموش کنید و تصفیه هوا را به این گلهای کوچک بسپارید!

گیاهان بخار آب ساطع می کنند و هوای آلوده را به سمت ریشه گیاه می کشند. ساکولنت این آلودگی ها را به مواد غذایی گیاهان تبدیل می کند و از این طریق هوای خانه شما را تمیز می کند.

3. آنها رطوبت خانه شما را بهبود می بخشند

از آنجا که گیاهان آب را آزاد می کنند، می توانند رطوبت خانه شما را تقویت کنند. آنها بخاطر فتوسنتز، بخار آب را از طریق منافذ موجود در برگهای خود رها می کنند، این باعث می شود کمی رطوبت اضافی در هوا ایجاد شود و از خشک شدن محیط جلوگیری می کند.

افزایش رطوبت به نوبه خود می تواند مربوط به سلامتی را بهبود بخشد، از جمله:

  • گلو درد
  • سرماخوردگی
  • سرفه خشک
  • خشکی، خارش پوست

4- آنها می توانند اکسیژن تازه به محیط شما اضافه کنند

برخلاف بیشتر گیاهان، ساکولنتها شبانه دی اکسید کربن را آزاد نمی کنند. در عوض، آنها به تولید اکسیژن ادامه می دهند. این تولید مداوم اکسیژن هوا، هوای خانه شما را تازه می کند و تنفس شما را بهبود می بخشد – با فرض اینکه شما به گیاهان حساسیت ندارید. این ایده خوبی است که گیاهان را در اتاق هایی قرار دهید که احساس می کنید به هوای تازه احتیاج دارید مانند حمام یا حتی آشپزخانه.

5- آنها می توانند تمرکز شما را بهبود بخشند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) گزارش می دهد که 11 درصد از کودکان آمریکایی مبتلا به ADHD (اختلال نقص توجه یا همان بیش فعالی) هستند. بسیاری از بزرگسالان و کودکان نیز توجه کمتری به مسائل جدی دارند. اما همانطور که ریچارد لوو در کتاب “آخرین کودک در جنگل” در سال 2005 که مفهوم اختلال نقص توجه را معرفی کرد، قرار گرفتن منظم در طبیعت – حتی به صورت نگهداری از گیاهان در خانه – توصیه کرد و آن را برای تمرکز بهتر این افراد مفید دانست.

6. آنها می توانند تحمل درد را افزایش دهند

شاید عجیب به نظر برسد که حضور فقط یک گیاه می تواند درد شما را کاهش دهد، اما تحقیقاتی که توسط دانشگاه کانزاس انجام شده است، این ادعا را اثبات می کند. این تحقیق نشان داد بیمارانی که در اتاق های خود در بیمارستان گل و گیاه نگهداری می کنند به داروهای کمتری احتیاج دارند.

7. آنها حافظه را تقویت می کنند

تحقیقات روانشناسی انجام شده توسط دانشگاه میشیگان فواید بسیاری را برای تعامل با طبیعت نشان می دهد. این بدان معنی است که پیاده روی در یک پارک، پرورش گیاهان در خانه یا حتی فقط دیدن عکسی از گیاهان مفید است. در حقیقت، پس از گذراندن یک ساعت از وقت در طبیعت، حافظه به اندازه بیست درصد بهبود می یابد. بهبود حافظه منجر به پیشرفت کار و عملکرد بهتر دانش آموزان در مدرسه می شود. بنابراین ایده خوبی است که بتوانید ساکولنتها را در اتاق کار و مطالعه یا کتابخانه، خانه خود یا هر اتاق دیگری قرار دهید که فرزندان شما به طور معمول کارهای خانه خود را در آن جا انجام می دهند.

منبع: succulents

About admin

Check Also

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب امکان پذیره فصل بهار رسیده و تمام ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *