Home / گیاهان سایه دوست / گیاهانی که در تاریکی رشد می کنند – معرفی 9 گیاه مناسب برای مکان های کم نور

گیاهانی که در تاریکی رشد می کنند – معرفی 9 گیاه مناسب برای مکان های کم نور

گیاهانی که در تاریکی رشد می کنند . همه ما می دانیم که گیاهان برای رشد به نور خورشید نیاز دارند. آن ها بدون نور کافی خورشید به درستی رشد نخواهند کرد. بنابراین اگر در خانه یا محل کار پنجره ها کوچک یا شمالی باشند، و یا اگر بخواهید در هال، پذیرایی یا حمام، گیاه بگذارید، باید چه کار کنید؟ خوشبختانه گیاهانی وجود دارند که به نور خورشید نیاز ندارند (یا به نور غیر مستقیم نیاز دارند) و می توانید در داخل خانه از آنها نگهداری نمایید.

معرفی گیاهانی که در تاریکی رشد می کنند

در حین انتخاب چنین گیاهانی، آن هایی را انتخاب کنید که با نور غیر مستقیم رشد می کنند. این گیاهان برای رشد در داخل خانه بهترین گزینه هستند. این گیاهان با میزان نور کم سازگار بوده و رشد می کنند. در اینجا 9 گیاه که در فضای داخلی رشد می کنند را به شما معرفی می کنیم.

درخت اژدها

گیاهانی که در تاریکی رشد می کنند

درخت اژدها یا دراسنا که البته نباید با دراسنا بلالی اشتباه گرفته شود، یک گیاه زیبا است که می توانید در خانه از آن نگهداری کنید. حدود 50 گونه از آن وجود دارد و به راحتی در خانه رشد می کند. درخت اژدها باید مرتب هرس شده و آبدهی شود. این گیاه را از نور مستقیم دور کرده و از آبدهی بیش از حد آن خودداری کنید.

آناناسیان

گیاهانی که در تاریکی رشد می کنند
گیاهان تیره آناناسیان برای رشد در محیط های داخلی بهترین گزینه بوده و اغلب آن ها در سایه خوب رشد می کنند. اگرچه این گیاه گرمسیری است اما در محیط داخلی هم رشد می کند. این گیاه حتی در معرض نور تابناکی هم رشد می کند.

پرسیاوشان

گیاهانی که در تاریکی رشد می کنند

پرسیاوشان یکی از گونه های محبوب گیاهان سرخسی اسا که برگ های براق و تیره آن مانند موی انسان بوده و بسیار زیباست. این گیاه را باید به طور مرتب آب داد (از آبدهی بیش از حد پیشگیری شود) و در معرض نور غیرمستقیم گذاشت.

نخل پارلور مینی یا شامادورا

گیاهانی که در تاریکی رشد می کنند

شامادورا محبوب ترین گونه گیاهان آپارتمانی، که برای هر شرایطی بهترین گزینه بوده و حتی در تاریک ترین نقاط خانه که هیچ گیاهی رشد نمی کند هم رشد خواهد نمود. این گیاه به حداقل مراقبت و نور نیاز دارد. این گیاه در بهار گل های زرد کوچک می دهد البته اگر نور کم باشد گل نمی روید.

نخل مرداب

گیاهانی که در تاریکی رشد می کنند
نخل مرداب یک گیاه زینتی همیشه سبز است که در داخل خانه یا قسمت های سایه باغچه بهتر رشد می کند. بسیاری از افرادی که نگهداری گل و گیاه را دوست دارند از این گیاه استقبال می کنند.
این گیاه به خاک مرطوب نیاز دارد. می توانید زیر گلدانی را پر از آب کنید.

سانسوریا

سانسوریا یا زبان مادر شوهر یا گیاه مار به مراقبت چندانی نیاز ندارد، مقاوم و محبوب است. توانایی این گیاه در تحمل تاریکی ستودنی است و همه آن را دوست دارند.

در صورت تمایل هم میتوانید از مطلب تکثیر سانسوریا در آب هم دیدن کنید.

برگ انجیری

این گیاه در نور کم به خوبی نگهداری می شود. همچنین به شکل بوته یا درختچه وجود دارند. خاک این گیاه باشد تر باشد اما نه خیس. بهتر است که بین هر بار آبدهی خاک کمی خشک شود.

زاموفیلیا یا گیاه زی زی

گیاه ZZ (یا Gem Zanzibar) با نام علمی Zamioculcas zamiifolia گیاهی است که برای نگهداری در آپارتمان های کم نور و یا بانک ها و دفاتر کار بسیار مناسب است.

نگهداری بسیار راحتی دارد. بهترین دما بای رشد این گیاه (18 تا 26 درجه سانتیگراد) است.

نور غیر مستقیم برای زاموفیلیا مناسب است. بنابراین اگر این گیاه را در جایی نگهداری می کنید که در ساعاتی از روز نور مستقیم خورشید را دریافت می کند، با پرده نور را سالم کنید.

این گیاه به صورت طبیعی در نور کم رشد می کند و رشد کندی دارد. حتی می تواند با نور معمولی چراغ ها هم به زندگی خود ادامه دهد. نسبت به آبیاری زیاد حساس است و در برابر خشکی دوام دارد.

پتوس

پتوس
پتوس

یکی دیگر از بادوام ترین گیاه آپارتمانی که می توان به ان اشاره کرد پتوس است. این گیاه در دو نوع ابلق و ساده وجود دارد.

در طبیعت نیاز به نور غیر مستقیم دارد. اما در آپارتمان ها و منازل کم نور با نور لامپ هم به خوبی رشد می کند.

باید مراقب باشید که این گیاه در معرض نور مستقیم قرار نگیرد. چرا که به سرعت برگ هایش می سوزد و از بین می رود.

البته پتوس های ابلق در نور کم رگه های سفید رنگ خودشان را از دست می دهند و فقط سبز می مانند. مزیت مهم دیگری که دارند این است که به راحتی تکثیر می شوند و قابلیت نگهداری در آب را نیز دارا می باشند.

اگر دوست دارید بهترین روش قلمه زدن پتوس را بدانید به این لینک مراجعه کنید.

 

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *