Home / گلهای آپارتمانی / کاشت پیاز آماریلیس در آب

کاشت پیاز آماریلیس در آب

کاشت پیاز آماریلیس در آب بسیار ساده اما زمان بر است.

آماریلیس یا نسرین یکی از انواع گل‌های پیاز‌دار است که به سادگی اما با صرف زمان، چه در داخل منزل و چه در فضای باز،  گل می‌دهد.

آماریلیس بومی مناطق گرم‌سیر جنوب آمریکا بوده و نام گیاه‌شناسی‌ آن Hippeastrum می‌باشد. گل‌های بزرگ این گیاه و سهولت گل‌دهی، آماریلیس را به گیاهی محبوب و مورد تقاضا در سراسر جهان بدل نموده است.

این گل دارای گونه‌های مختلفی با گل‌هایی به رنگ‌های قرمز، سفید، صورتی، حنايی و نارنجی و یا با طرح‌های راه‌راه می‌باشد.

  • دوره کاشت: مهر تا اسفند
  • دوره گل‌دهی: از بهمن‌ماه تا خرداد
  • مدت گل‌دهی: ‌۷ تا ۱۰ هفته
  • نگه‌داری پیاز‌های کاشته نشده: در دمایی خنک (۵  تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد) نگهداری کنید.

آموزش کاشت پیاز آماریلیس در آب

در اسفند ماه می توان پیازهایی که نیاز سرمایی انها بر طرف شده را در گلدان شیشه ای یا ظرفی که آب از آن عبور نمی کند را با سنگریزه یا سنگ درشت پر کنید به اندازه ای آب داخل آن بریزید که روی سنگریزه ها را بپوشاند.

پیاز را بر روی سنگریزه ها قرار دهید بطوریکه انتهای آن با آب کمی در تماس باشد و برای محکم قرار گرفتن پیاز کمی سنگریزه دورتادور آن قرار دهید بطوریکه یک سوم پیاز آزاد باشد.در صورت تبخیر آب یا جذب آن توسط ریشه ها به حدی آب اضافه کنید که انتهای آن به مقدار کمی در آب باشد.

بین 4 تا 12 هفته زمان میبرد تا پیاز آماریلیس بیدار شده و شروع به رشد کند. این زمان بستگی به این دارد که پیاز از چه گونه ای کجا و در چه زمانی رشد کرده است.

بعد از ریشه دادن پیاز، می توانید سنگریزه ها را خارج کرده و ریشه ها را در آب رها کنید.

در صورتی که تمایل به کاشت پیاز در گلدان دارید باید به صورت زیر عمل کنید:

قبل از کاشت، پیاز و ریشه‌های آماریلیس باید چند ساعت در آبی ولرم قرار بگیرد. به‌یاد داشته باشید در صورتی که این امکان را ندارید که پیاز‌ها را به محض خرید بکارید، آنها را در دمایی سرد بین 5 تا 10 درجه‌ی سانتی‌گراد نگه‌داری کنید.

پیازها را در خاک گلدانی که به میزان کافی حاوی کمپوست گیاهی غنی باشد بکارید. پیاز گیاه را تا گردن آن در خاک دفن کرده و مراقب باشید که به ریشه‌ها آسیبی نرسد. خاک اطراف آن را تا حدی فشار دهید تا پیاز در جای خود محکم شود.

گلدان حاوی پیاز آماریلیس را در مکانی گرم که نور مستقیم خورشید به آن بتابد قرار دهید. گرمای کافی برای رشد ساقه گیاه ضروری می‌باشد. دمای ایده‌آل برای رشد این گیاه در حدود 20 درجه سانتی‌گراد می‌باشد. پیاز گل آماریلیس تا زمانی که ساقه ظاهر شود به آب کمی احتیاج دارد اما به مرور با رشد ساقه و برگ‌ها گیاه به آب بیشتری نیاز خواهد داشت. در این مرحله ساقه به سرعت رشد می‌کند و گل‌ها بعد از رشد کامل گیاه ظاهر خواهند شد.

 

About admin

Check Also

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای در منزل و روش تکثیر آن

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای اصلا کار سختی نیست! یه گل جذاب و دوست داشتنی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *