Home / آفات و بیماری ها / علت شل شدن برگهای اسپاتی فیلوم

علت شل شدن برگهای اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم با نام اصلی Spathiphyllum wallisii یکی از زیباترین گلهای آپارتمانی است که می توانید از آن استفاده کنید. قبلا در مورد این گیاه زیبا توضیحات کامل داده شده است. از این رو در این مطلب به علت شل شدن برگهای اسپاتی فیلوم اشاره می شود.

اسپاتی فیلوم علاوه بر زیبایی که به منازل شما می‌دهد قابلیت تصفیه‌ هوای آلوده را دارد (می‌تواند فرمالدئید، بنزن، متیل، تولوین، استون و مونوکسید کربن هوا را توصیه کند.)

علت شل شدن برگهای اسپاتی فیلوم

مهم ترین عاملی که باعث شل شدن برگها و همچنین زرد شدن آن ها می شود آبیاری زیاد و جمع شدن آب در زیرگلدانی است.

وجود زهکش نامناسب هم می تواند شل شدن برگها رو به همراه داشته باشد.

منظور از زهکش ایجادشرایط مناسب برای خروج آب اضافی ازگلدان است. ریشه گیاه علاوه برآب ومواد غذایی به اکسیژن نیزجهت تنفس نیازدارد و درصورت زیاد بودن وماندن آب درخاک منافذ موجود از آب پرشده وهوا از بین میرود و در نتیجه ریشه خفه  وگیاه به مرور ضعیف شده و ازبین خواهد رفت.

علت شل شدن برگهای اسپاتی فیلوم

برای ایجاد زهکش باید  از باز بودن سوراخ انتهای گلدان مطمئن شوید و اگر بسته است ان را باز و یا گشادترکنید. در ضمن از جمع شدن اب در زیر گلدانی جلوگیری کنید و یا داخل زیر گلدانی (بین گلدان و زیر گلدانی) یک لایه سنگریزه قرار دهید به نحوی که خاک گلدان در تماس مستقیم با آب قرار نگیرد. این کار در جلوگیری از باتلاقی شدن خاک موثر است.

وجود هرگونه حشره و یاکرم خاکی يا خرخاکی و هزارپا و …. داخل خاک گلدانها مضراست. که اين امرباتوجه به تغذیه کرم و… ازریشه گیاهان گلدانی واز طرف دیگر وجود اين افات در گياهان در داخل آپارتمان باعث کثيفی محل سکونت و بد منظر شدن اطراف گياه نیز ميشود. به منظور آگاهی بیشتر درباره ضرر و زیان کرم ها پیشنهاد می شود مطلب کشتن کرم گلدان را مطالعه کنید.

روش مبارزه بااين مشکل استفاده ازسموم سوين ياليندين ( وتاول پودري) به نسبت يک قاشق مرباخوري دريک ليترآب است. اين آب بايدبه عنوان آب آبياري روي سطح خاک استفاده شود. یک قاشق چای خوری مانکوزب رو هم در همین محلول به خاطر احتمال بیماری قارچی ریشه حل کنی.

پس به منظور جلوگیری از شل شدن برگهای اسپاتی فیلوم

  • آبیاری را به اندازه انجام دهید.
  • زهکش گلدان را بررسی و باز کنید.
  • آب زیر گلدانی را خارج کنید و از جمع شدن آب در زیرگلدانی جلوگیری کنید.
  • در صورتی که آبیاری زیاد نبوده گیاه تشنه است.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *