Home / مقالات / آماده کردن خاک گلدان برای کاشت گل و گیاه

آماده کردن خاک گلدان برای کاشت گل و گیاه

خیلی از ما خاک گلدان رو از گلفروشی ها تهیه می کنیم، اما بعضی ها هم از خاک باغچه و باغ و … استفاده می کنن. در این مطلب میخوام نحوه آماده کردن خاک گلدان رو توضیح بدم تا بعد از کاشت گیاه از شر حشرات مزاحم در امان باشید😉😉

نحوه آماده کردن خاک گلدان

معمولا اولین نامی که برای خاک گلدان به ذهنمون میرسه خاک برگ هست. قبلا درباره طرز تهیه خاک برگ و انواع خاک برگ صحبت کردم. خاکی که از گلفروشی میخریم همین خاک برگ هست.

عزیزان تا جاییکه میتونید از خاک کارخانه ای و بسته بندی استفاده کنید، فرقی نمیکنه چه مارکی باشه نوع خوبش کفایت میکنه.
خاک رو که خریدید به مدت یک هفته تا ده روز توی هوای آزاد باز کنید و پهن کنید روی زمین جلوی آفتاب تا اگه تخم حشرات و یا بیماری داره با این روش از بین برن ،اگر هم دوست داشتید حتی میتونید ،سم مالاتیون هم روی خاک اسپری کنید که دیگه هیچ موجودی جرات نکنه بعد از کاشت گیاه در خاک بیرون از خاک بیاد.

آماده کردن خاک گلدان

بعد از این کار ،گیاه رو با گلدان جدید و همین خاک تعویض کنید.
حشرات روی خاک ،از همین تخم گزاری داخل خاک در رطوبت رشد میکنن.
یعنی وقتی شما گیاه رو آبیاری می کنید خاک مرطوب میشه و این حشرات در رطوبت رشد میکنن و از تخم بیرون میان ،پس به همین‌دلیل هست که میگید خاک گلدونمون پره حشره هست ،حشره از آبیاری و رطوبت زیاد به وجود میاد .پس قدم اول برای نداشتن حشره در خاک گیاهان همون پهن کردن خاک جلوی آفتاب هست و هم اینکه آبیاری به اندازه باشه .
آب زیاد =حشرات ریز روی خاک

اگر گلدونهاتون حشره داره، تا دوهفته آبیاری رو متوقف کنید و روی خاک چوب دارچین و سیر پوست کنده بگذارید ،چون حشرات از بوی دارچین و سیر بدشون میاد و همچنین وقتی خاک رطوبتش مناسب باشه دیگه تخم حشرات تبدیل به حشره نمیشن .

اگه حشره دارید ،داخل خاک‌گلدونهاتون اول آبیاری متوقف بشه ،از چوب دارچین و سیر هم استفاده کنید ،سطح خاک که به اندازه یک بند انگشت خشک شد گیاه آبیاری کنید.

 

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

2 comments

  1. درود وقتتون بخبر
    واقعا لذت بردم از خواندن مطالب بسیار خوب و کاربردیتون.خداوند به خودتون و خانواده اول سلامتی دوم رزق فراوان بده
    من از این صفحه خیلی چیز یادگرفتم و مطمعنا دنبال کردن دیگر مطالبتون مارو از یک فرد مبتدی به یک فرد وارد برای خودمون،تبدیل میکنه
    سپاس🙏💐❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *