Home / گلهای آپارتمانی / فیلودندرون امپریال و راهنمای مراقبت از آن

فیلودندرون امپریال و راهنمای مراقبت از آن

فیلودندرون امپریال قرمز با نام Philodendron Imperial Red یکی دیگر از گونه های فیلودندرون است که زیبایی چشم نوازی دارد.

این گیاه دارای برگ های بیرونی بزرگ به رنگ سبز تیره است که برگ های میانی به رنگ زیبای ارغوانی را پوشش می دهد.

به صورت کلی فیلودندرون‌ ها گونه‌ای از گیاهان برگ‌ دار هستند که برگ‌ های براق آن این حس را به شما می‌دهند که انگار بخشی از جنگل را در خانه‌ هایتان دارید. این گیاه یادآور مناطق گرمسیری است که زیست بوم اصلی فیلودندرون‌ هاست، پس شبیه سازی چنین فضایی یعنی گرما، نور مناسب و رطوبت بالا بهترین نتیجه را برای نگهداری از این گیاهان دارد.

نیازهای مراقبتی فیلودندرون امپریال

نور مورد نیاز

مانند سایر گیاهان آپارتمنی نور طبیعی و قرار گرفتن در معرض آن را دوست دارد. اما باید توجه داشته باشید که قرار دادن گیاه در معرض نور مستقیم خورشید سبب سوختن برگها شده و برعکس کمبود نور می تواند موجب از بین رفتن رنگ زیبای گیاه و کوچک شدن برگ ها شود.

گیاه را در فاصله 30 سانتی از پنجره با نور فیلتر شده قرار دهید.

آب مورد نیاز

قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید تقریباً 3/4 از خاک خشک شودو دوباره آبیاری کنید. این گیاه دوست ندارد خاکش کاملا خشک شود از طرف دیگر، آبیاری زیاد و مرطوب نگه داشتن خاک باعث پوسیدگی ریشه می شود.

در ماههای گرم، هر 5 روز یکبار و در زمستان، 10 روز یک مرتبه با آب بدون کلر آبیاری کنید. هر بار که آبیاری می کنید بهتر است کمی برگ ها را هم با اسپری آّپاشی کنید.
بسته به شرایط خانه، نوع خاک و اندازه گلدان، برنامه آبیاری برای شما متفاوت خواهد بود.پس به شرایط منزل خودتان توجه کنید.

Philodendron Imperial Red Plant in 4” Pot – Kens Philodendrons

دمای مورد نیاز

اگر دمای خانه شما برای شما مناسب باشد، برای گیاهان خانه شما نیز چنین خواهد بود. امپریال قرمز گرما را دوست دارد. فقط حتماً آنها را از هرگونه باد کولر و پنکه و همچنین تهویه هوا یا بخاری دور نگه دارید.

رطوبت مورد نیاز

این گیاه با وجود رطوبت دوست بودن می تواند هوای خشک را در خانه های ما تحمل کنند. اما اگر برگهای گیاه لکه های قهوه ای کوچکی دارد، این واکنش به عدم رطوبت است.

هر چند روز یک مرتبه گیاه را غبارپاشی کنید. برای گیاه جزیره درست کنید. به این معنی که داخل زیرگلدانی را پر از سنگریزه و آب کنید. گیاه را روی سنگریزه ها بگذارید اما مطمئن شوید که زهکشی گلدان با آب در تماس نیست.

کود مورد نیاز

در بهار و تابستان هر ماه گیاه را با کودهای مخصوص گیاهان آپارتمانی تغذیه کنید. اما در زمستان تغذیه را متوقف کنید؛ چرا که گیاه به یک دوره خواب و استراحت نیاز دارد. از کوددهی زیاد پرهیز کنید. این کر موجب سوختن ریشه و از بین رفتن گیاه می شود.

فیلودندرون امپریال

خاک مورد نیاز

فیلودندرون امپریال عاشق خاک غنی با زهکشی بالاست. بهترین ترکیبی که برای این گیاه می توانید در نظر بگیرید، مخلوط 1/3 خاک گلدان، 1/3 کوکوپیت و 13 کمپوست است.

آفات گیاه فیلودندرون امپریال

مانند سایر گیاهان آپارتمانی شپشک آرد آلود یکی از آفتهای این گیاه است که در برگ ها ظاهر می شود. برای اطلاع از نحوه از بین بردن آن ها بر روی مطلب شپشک کلیک کنید.

مراقب کنه ها و شته ها هم باشید. بهتر است به محض مشاهده هر گونه آفت اقدام کنید زیرا آنها دیوانه وار تکثیر می شوند. در صورت مشاهده کنه از سم کونفیدور طبق دستور استفاده کنید.

در پایان مهمترین چیزهایی که باید در مورد مراقبت از فیلودندرون امپریال بدانید این است که:

  1. آن را در نور طبیعی روشن قرار دهید.
  2. نگذارید خاکش خشک شود.
  3. اطمینان حاصل کنید که آن را در ترکیب خاک مناسب پرورش می دهید.

 

برای خرید یا اطلاع از قیمت این گیاه و همچنین محصولات مراقبتی از آن با ما در اینستاگرام یا در کامنت در ارتباط باشید.

About admin

Check Also

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای در منزل و روش تکثیر آن

نگهداری از پپرومیا هندوانه ای اصلا کار سختی نیست! یه گل جذاب و دوست داشتنی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *