Home / مقالات / تکثیر شفلرا به روش خوابانیدن شاخه

تکثیر شفلرا به روش خوابانیدن شاخه

گل شفلرا یکی از بهترین گلهایی است که میتونید در منزل یا محیط کار نگهداری کنید. قبلا در مورد گل شفلرا و بیماری های گل شفلرا توضیحات کامل داده شده است. از این رو در این مطلب تکثیر شفلرا به روش خوابانیدن شاخه توضیح داده می شود.

این گل را می توان با ریشه دار نمودن قلمه ها و کاشت بذر در بهار پرورش داد.

قلمه ها را هم می توان در آب و هم به روش خوابانیدن شاخه ریشه دار کرد.

در روش قرار دادن قلمه ها در آب که کار بسیار ساده است.

قلمه های مناسبی را از گیاه مادر جدا کرده و برگهای پایین آن را جدا کنید. سپس قلمه ها را درون آب بدون کلر گذاشته و در مکان نورگیری قرار دهید.

هر هفته آب قلمه ها را عوض کنید و منتظر بمانید تا قلمه ریشه بزند.

و اما روش خواباندن شاخه….

تکثیر شفلرا

تکثیر شفلرا به روش خوابانیدن شاخه

یکی از روش های تکثیر شفلرا ،خوابانیدن شاخه است. شاخه‌ها را می‌توان خم کرد و قسمتی از آنان را در خاک کاشت به نحوی که خاک به ارتفاع 8-6 سانتیمتر بر روی آنان قرار گیرد.

از ترکیب خاک که بافتی سبک دارد همانند مخلوط پرلایت و پیت موس به نسبت مساوی استفاده کنید و محیط اطراف آنرا با دست محکم کنید تا به خوبی در بستر کاشت مستقر شود.

برای جلوگیری از جابجایی ساقه‌ها می‌توان قطعه‌ای سنگ بر روی منطقه‌ای که ساقه‌ها به زیر خاک رفته‌اند گذاشت و همواره خاک را باید مرطوب نگهداشت.

در ناحیه تماس شاخه‌ با بستر خاک حدود 8-6 هتفه بعد از عمل خوابانیدن ریشه ها شکل می‌گیرند که در این زمان می‌توان گیاه جدید را از گیاه مادری جدا کرد و به طور مستقل آن را در گلدانی جداگانه کاشت.

بر عکس اکثر گیاهان زینتی که با حذف جوانه های انتهایی شاخه های جانبی شروع به ظهور می کند، در این گیاه فقط یک شاخه اصلی موجود است.
این گیاه گیاهی مقاوم به شرائط نامساعد محیطی است، و به همین دلیل مناسب برای راه روها و کریدورهای ادارات است همچنین این گیاه دارای میوه های نارنجی رنگ و ریز میباشد.

 

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *