Home / آفات و بیماری ها / علت لوله ای شدن برگ دیفن باخیا

علت لوله ای شدن برگ دیفن باخیا

با توجه به ابن که دیفن باخیا یکی از گلهای پرطرفدار هست، قبلا در مورد نحوه نگهداری دیفن باخیا و مشکلات گل دیفن باخیا توضیحات لازم داده شده. ولی سوالی که خیلی زیاد درباره این گیاه پرسیده میشه علت لوله ای شدن برگ دیفن باخیا هست. در این مطلب به توضیح این سوال می پردازم.

علت لوله ای شدن برگ دیفن باخیا

منشأ گیاه دیفن باخیا آمریکای مرکزی و جنوبی است. این گیاه به دلیل ترشح مواد سمی از برگ‌هایش و تحریک اعضای حساس بدن، با نام سم برگ شناخته می‌شود. دیفن باخیا در مکان سایه‌دار از ماندگاری خوبی برخوردار است؛ اما در زیر نور غیرمستقیم آفتاب نیز توانایی رشد و شکوفا شدن را دارد.

یادتان باشد برگ‌های بزرگ آن باید ماهی یک‌بار با اسفنج تمیز شوند و عمل غبار پاشی به‌صورت هفتگی انجام گیرد. یکی از مهم‌ترین نیازهای این گیاه، تعویض گلدان آن به‌صورت سالانه است که باید گلدان قبلی را با یک گلدان بزرگ‌تر عوض کرد.

  • چند عامل می تواند سبب بروز این مشکل شود: یا گیاه تشنه است و سرمای هوا زیاد است؛ یا گیاه مورد حمله آفت قرار گرفته و یا بعد از تعوی گلدان این مشکل پدید آمده است. در این صورت باید صبر کنید تا گیاه به شرایط جدید عادت کند. گیاه را به مکان گرمتر منتقل کرده و آبیاری کنید و بررسی کنید که آفت دارد یا نه.

هر زمان خاک خشک شد گیاه رو آبیاری کنید.

گلدان را به مکان گرمتری منتقل کنید.

پشت و روی برگ ها را بررسی کنید تا ار وجود آفت و یا نبود آن مطمئن شوید.

دیفن باخیا آبیاری منظم می‌خواهد فصول رشد و مخصوصاً تابستان سطح خاک تا عمق چهار سانتی خشک شد اقدام به آبیاری کنید، برای فصول سرد پاییز و زمستان اجازه دهید خاک گلدان بین دو آبیاری خشک شود. آبیاری بیش از اندازه گیاه موجب زرد شدن برگ‌های موجود در قسمت پایین گیاه و ایجاد نواحی قهوه‌ای رنگ بر روی پهنه برگ می‌شود.

این گیاه رطوبت محیط رو دوست داره بنابراین در فصول گرم و یا اگر گلدان در محیط گرمی قرار گرفته حتما غبارپاشی کنید.

برای تهیه کودهای تقویتی دیفن باخیا و همچنین داروهای درمان بیماری این گیاه با ما در اینستاگرام در ارتباط باشید.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *