Home / آفات و بیماری ها / علت سوختن نوک برگ گلهای آپارتمانی

علت سوختن نوک برگ گلهای آپارتمانی

علت سوختن نوک برگ گلهای آپارتمانی چیست و چه باید کرد؟

شما یک گیاه آپارتمانی زیبا خریداری کرده اید، آن را نزدیک پنجره قرار دادین و مشاهده می کنید که در عرض یک هفته برگهای آن قهوه ای شده یا حتی می ریزند. چه اشتباهی کردید؟

برای پاسخ به این سوال، با ما همراه باشید.

  • گیاهان خانگی خود را بشناسید

تصور کنید یک سگ بخرید بدون اینکه بدانید برای رشد به غذای سگ، آب فراوان، ورزش و … احتیاج دارد. با بهترین نیت، ممکن است از یک یا چند مورد از نیازهای آن غافل شوید، و توله سگ خود را لاغر، مایوس یا مریض کنید. گیاهان مانند حیوانات موجوداتی زنده با نیازهای خاص هستند.

اما همانطور که توله سگها با بچه گربه ها متفاوت هستند، کاکتوس ها نیز با فیکوس یا عنکبوتی متفاوت هستند. برای فراهم کردن شرایط مطلوب برای گیاه خود، باید بدانید که گیاه شما از کجا آمده و برای زنده ماندن و رشد به چه چیزهایی نیاز دارد.

قبل از خرید گیاه، درباره نیازها و نیازهای خاص آن تحقیق کنید:

  • این گیاه چه نوع خاکی را ترجیح می دهد؟
  • به چه میزان نور خورشید نیاز دارد؟
  • چه مقدار آب کافی است؟
  • گیاه به چه نوع کودی نیاز دارد؟
  • آیا این گیاه مستعد آفت یا انگل است؟ اگر چنین است ، چگونه می توان آفات را از بین برد و گیاه را ایمن نگه داشت؟
  • آیا این گیاه به رطوبت نیاز دارد؟

علت سوختن نوک برگ گلهای آپارتمانی

علت سوختن نوک برگ گلهای آپارتمانی

حتی با بهترین مراقبت، سوختن نوک برگ ها در بسیاری از گیاهان خانگی تقریباً رایج است. بخاطر داشته باشید که کاملاً طبیعی است که برگهای پایینی گیاه ابتدا زرد کم رنگ شوند، سپس قهوه ای شده و در نهایت بریزند. این برای بسیاری از گیاهان گرمسیری هنگام رشد اتفاق می افتد. با گذشت زمان، گیاه یک ساقه برهنه دارد.

با این حال، در برخی موارد، سوختن نوک برگ ها نشانه مشکل است. اگر تعداد زیادی برگ در حال ریزش است، اگر بسیاری از برگها به یکباره قهوه ای می شوند، یا اگر برگهای بالایی شروع به قهوه ای شدن می کنند، گیاه شما ممکن است یک یا چند مورد از مشکلات زیر را تجربه کند:

  • 1-نور کافی نیست:

اگر برگهای پایین شروع به قهوه ای یا زرد شدن می کنند، گیاه نور کافی دریافت نمی کند. برای برطرف کردن مشکل گیاه را به مکان پرنورتری منتقل کنید.

  • 2-گرمای زیاد:

این امر غالباً همراه با آب کم اتفاق می افتد، اما گرمای زیاد باعث می شود که برگ ها فر شوند، حالت سفت و سختی پیدا کنند و سپس بریزند. اگر گیاه نیز پژمرده است، آبیاری را زیاد کنید. اگر بقیه برگها سالم هستند تهویه هوا را بیشتر کنید و اجازه دهید هوای خنک تری به گیاه برسد.

  • 3-آب کم:

گیاهان تشنه ابتدا پژمرده می شوند و سپس برگها قهوه ای می شوند و می ریزند. این اتفاق اغلب از پایین به بالا اتفاق می افتد ، اما ممکن است از برگهای بیرونی نیز شروع شود.

  • 4-رطوبت کم:

اگر رنگ قهوه ای فقط در نوک برگ محدود شود و حاشیه برگ آن هنوز سبز باشد ، ممکن است گیاه رطوبت کافی دریافت نکند. اگر این یک گیاه گرمسیری با رطوبت بالا باشد، نیاز به غبارپاشی روزانه دارد. رطوبت کم نیز ممکن است باعث ایجاد لکه های سیاه روی برگ شود.

thespruce

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *