Home / آفات و بیماری ها / علت گل ندادن محبوبه شب

علت گل ندادن محبوبه شب

گل محبوبه شب یکی از بهترین و خوشبوترین گل هایی هست که میشه در فضای باز بالکن یا حیاط نگهداری کرد و فیلم قلمه زدن محبوبه شب هم برای شما عزیزان در سایت قرار داده شده است. در این مطلب علت گل ندادن محبوبه شب مورد بررسی قرار می گیرد.

علت گل ندادن محبوبه شب

گلدهی و دوام آن تابع طول روز، مقدار نور دریافتی، سن گیاه، شرایط دمایی (سرما وگرما) و آبیاری و…. است. گلها در اواخر بهار تا اواخر تابستان ظاهر می‌شوند.

اگر گیاه بالغ شده و سایر شرایط را دارد اما گل ها تشکیل نمی شوند کمبود در نور و عادی نبودن طول روز و ساعات نورگیری، افراط در اضافه کردن مواد غذایی به خصوص ازت (نیتروژن، اوره)، هوای خشک، حمله تریپس‌ها و یا فرا رسیدن هنگام تعویض گلدان میتواند از عوامل این عارضه باشد.

اگر مشکل از زیاده روی در کوددهی و کمبود نور است، گیاهتان را به مکانی پرنورتر منتقل وکوددهی را متوقف نمایید.

این نکته را در نظر داشته باشید که برای اینکه گیاه شما به گل بنشینه جتما از اوایل مهرماه آبیاری را کم کنید و اگر در گلدان قرار دارد به مکانی با دمای مابین 10 تا 5 درجه سانتی گراد منتقل کنید و همچنین تا پایان شب چراغ روی گیاه روشن نکنید و بهترین مکان می تواند انباری باشد تا به مدت 2 ماه گیاه کاملا استراجت کند و سپس گیاه را به محیطی با نور و دمای زیاد منتقل کنید و منتظر گل های زیبای اون باشید.

علت گل ندادن محبوبه شب

از کود مخصوص گلدهی هم می توانید استفاده کنید. کلا گیاهان گل دار برای به گل نشستن به تغذیه و نور کافی نیاز دارند. کمبود هر کدام می تواند خللی در تولید گل ایجاد کند.

اواخر اسفند گیاه رو هرس کنید تا دوباره در بهار با جانی تازه و قدرتی مضاعف شروع به گلدهی کند.

در ضمن بوی گلهای این گیاه که شب آزاد میشود آلرژی‌زا هست؛ بنابراین اگر در اطراف خود کسانی دارید که آلرژی دارند مراقب آنها باشید.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *