Home / آفات و بیماری ها / علت دراز شدن برگ سیکاس

علت دراز شدن برگ سیکاس

علت دراز شدن برگ سیکاس چیست؟

سیکاس جزء گیاهان گرمسیری است که رطوبت و درجه حرارت بالا را دوست دارد وخشکی را تحمل نمی کند و با دیدن اولین خشکی گیاه شروع به از بین رفتن می نماید.

گیاه سیکاس محیط باز را دوست دارد اما اگر قبلاً در محیط بسته عادت کرده باشد باید به تدریج آن را به نور شدید خورشید عادت داد. در محیط بسته در پشت پنجره بدون فیلتر کردن نور خورشید صدمه می بیند و بهترین راه استفاده از صافی های نور است. در شرایط محیط باز رطوبت بالای محیط به طور طبیعی به عنوان فیلتر برای آن عمل می کند.

علت دراز شدن برگ سیکاس

علت دراز شدن برگ سیکاس

نور کم باعث رشد علفی در گياه مي شود.

از آنجا که سيکاسها نور زيادي لازم دارند در آپارتمان و خانه يا پاسيو ميباست در محل روشن با حداکثر نور ممکن قرار داشته باشند.

حدالامکان در تابستان ها اگر شرايط اجازه دهد بهتر است گياه را به بيرون از خانه منتقل کرد و مدتی را معرض شرايط طبيعی قرار داد.زمانی که برگ های تازه و جوان سيکاس که نرم و لطيف هستند ظاهر می گردد بر اثر عاملی به نام نور گرايی (phototropism) اگر برگ ها در محيطی پر نور ظاهر شوند به دليل شديد بودن نور، برگ ها کوتاه می مانند ولی در غير اين صورت برگ ها بلند و با فاصله زياد بين برگچه ها می گردد.

در ضمن براساس تجربه افزايش آبياری در دوران برگ دهي گياه سبب بهبود برگ دهی و رشد و نمو آن ها می شود البته به اندازه کافی! برای سبز تر شدن برگ ها و افزايش تعداد دفعات برگ دهی در آن از کودهای کامل هم استفاده می شود. هر قدر کوددهی با دقت و نظم بيشتری صورت گيرد، برگ ها از کيفيت بالاتر برخوردار خواهند بود.

کود مورد نیاز سیکاس

سیکاس نیاز دارد هر چهل روز با کود آهن و هر سی روز با کود کامل تغذیه شود. این دوره باید در فصول رشدمنظم و مرتب ادامه داشته باشد.

علت پیچ خوردن برگ سیکاس

سيکاس رشد کندی دارد، در صورتيکه شرايط ايده آل باشد يک سال يکبار برگ جديد می دهد و هنگامی که برگهای تازه باز ميشوند حالت پيچ خورده دارند. رسیدن نور کافی به گیاه، دمای مناسب و غنی بودن خاک از مواد غذایی، رسیدن رطوب لازم به گیاه، در تعداد برگ ها موثر است.

براساس تجربه افزايش آبياري در دوران برگ دهی گياه سبب بهبود برگ دهی و رشد و نمود آن ها می شود البته به اندازه کافی. مواظب باشيد خاک باتلاقی نشود. با کودهای گفته شده گیاه را تقویت کنید .

برای خرید این محصولات با ارسال رایگان از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

همچنین برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه درمان گیاهان بیمار خود، پیج را فالو کرده و عکس گیاه را دایرکت بفرستید.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

2 comments

  1. با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده یک گیاه سیکاس خریدم که با توجه به زمان خریدم که حدودا یکماه هست،تعداد هشتا برگ جدید از وسط گیاه رشد کرده که فقط در حال دراز شدن هستن و باز نشدن ،لطفا راهنمایی کنید که چیکار باید کرد ،متاسفانه چند تا از برگهاشو یک نفر قیچی کرده تا با بقیه هم اندازه باشن،به این منظور که برگاش باز بشن

    • سلام، سلامت باشید
      مهم ترین عامل دراز شدن برگ های سیکاس نور کم هست بنابراین در درجه اول باید نور خوب و قوی به گیاه برسونید
      این نکته رو بدونید که سیکاس مناسب فضای داخل منزل نیست و اگر گیاه شما در داخل هست باید حتما از لامپ رشد گیاه براش استفاده کنید . لامپ رشد گیاه با طیف کامل نور خورشید موجود هست که در صورت تمایل به خرید میتونید از طریق اینستاگرام یا تلگرام و ایتا با آیدی (imagepad) با کارشناس مربوطه در ارتباط باشید
      چیدن برگهای سیکاس کار بسیار اشتباهی هست چون موجب عدم رشد در گیاه میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *