Home / سبزیجات و صیفی جات / علت ریختن گل های بادمجان + راه حل

علت ریختن گل های بادمجان + راه حل

علت ریختن گل های بادمجان چیست و چگونه باید این مشکل را برطرف کرد؟

یکی از گیاهان و سبزیجاتی که می‌توانید آن را در محیط خانه و در فضای کوچک پرورش دهید، بادمجان (بادنجان) است.

علاوه بر کاشت گیاهان و سبزیجات در خاک باغچه، امکان پرورش آن‌ها در آپارتمان نیز وجود دارد. یکی از گیاهانی که می‌توانید آن را در محیط خانه و در فضای کوچک پرورش دهید، بادمجان (بادنجان) است.

بادمجان، گیاهی یک ساله با ساقه‌های قوی، خشن و شاخه شاخه است. این گیاه دارای برگ‌های پهن و کشیده و رنگ متمایل به خاکستری است و برگ‌های این گیاه گاهی خاردار است.

گل بادمجان، شبیه گل سیب زمینی، اما بزرگتر و رنگ آن بنفش کم رنگ است.

اصل این گیاه در هندوستان می‌باشد و قدمت آن را به 1500 سال قبل یعنی قرن پنجم میلادی تخمین می‌زنند. بادنجان قبل از اسلام به ایران وارد شده است.

علت ریختن گل های بادمجان

علت ریختن گل های بادمجان

از مهم ترین دلایل ریزش گلهای بادمجان به دو مورد می توان اشاره کرد:

  1. تنش آبی و باتلاقی شدن خاک
  2. عدم گرده افشانی

وقتی گیاه بادمجان دچار تنش خشکی می شود، شکوفه های آن خشک شده و بدون تولید میوه می افتند. بادمجان به مقدار مناسب آب در هفته نیاز دارد. در صورت عدم دریافت آب کافی، یکی از علائم تشنگی، ریزش گل ها قبل از تولید میوه است. یک علت ریزش گل بادمجان کم آبی است.

در شرایط ایده آل ، بادمجان حداقل یک یا دو بار در هفته آبیاری متوسط نیاز دارد. آبیاری بادمجان باید به یکباره باشد ، بنابراین آب می تواند به عمق ریشه های بادمجان نفوذ کند.


اما به همان اندازه که تشنگی برای گیاه مضر هست و باعث ریزش گل میشه، آبیاری زیاد و خیسی مداوم خاک هم موجب ریختن گلها میشه.
عامل دوم عدم گرده افشانی هست. گرده ها به خودی خود قابل انتشار نیستن و باید توسط باد یا حشرات و … جابجا بشن. اما چون این امکان وجود نداره باید خودتون دستی اقدام کنید.

از مسواک یا برس نرم استفاده کنید. داخل گل بادمجان را به آرامی مسواک بزنید. برای این که گرده افشانی موثر باشد باید این کار را برای تک گل بادمجان انجام دهید.

زمان می برد ، اما نتیجه آن ارزشش را دارد. همچنین می توانید برای شبیه سازی باد که در حالت عادی به گرده افشانی بادمجان شما کمک می کند ، به گلخانه یا باغ خود یک پنکه اضافه کنید.

About admin

Check Also

آموزش کاشت نخود فرنگی در گلدان با استفاده از نخود فرنگی + فیلم

در این مطلب  از بخش سبزیجات و صیفی جات قرار آموزش کاشت نخود فرنگی در ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *