Home / مقالات / پهن شدن برگ گل دیفن باخیا – علت و راهکار

پهن شدن برگ گل دیفن باخیا – علت و راهکار

پهن شدن برگ گل دیفن باخیا و گیاهانی که مثل دیفن برگی هستند خواست همه صاحبان آن ها هست. هر چه برگ ها بزرگ تر و براق تر، گیاه زیباتر و چشم نوازتر😉

دیفن باخیا یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی هست که داخل منازل و ادارات نگه داری میشه. قبلا در مورد این گیاه به صورت مفصل توضیحاتی داده شده و مشکلات گل دیفن باخیا و همچنین علت لوله ای شدن برگ دیفن باخیا نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

نور غیر مستقیم بهترین نور برای دیفن است. نژادهای برگ تیره، نسبت به سایه مقاوم هستند. در صورتی که تاریک باشد گیاه رشد علفی می‌کند و بیش از اندازه دراز می‌شود.

در تابستان غبار پاشی روزانه پیشنهاد می‌گردد. بخصوص اگر درجه حرارت بالای 24 درجه سانتیگراد باشد.

پهن شدن برگ گل دیفن باخیا
پهن شدن برگ گل دیفن باخیا

پهن شدن برگ گل دیفن باخیا

همان طور که در بالا اشاره شد، این گیاه نیاز به نور متوسط و غیر مستقیم دارد. یعنی هر چقدر نور کمتری به این گیاه برسد و فاصله این گیاه از منبع نوری زیادتر باشه برگ ها کوچک تر و ساقه ها درازتر می شوند که به این نوع رشد، رشد علفی می گویند.

اولین نکته ای که برای بزرگ شدن برگ دیفن باخیا باید به اون توجه کنید نور هست. سعی کنید گلدان را با فاصله نیم متری از پنجره قرار دهید و در ظهر به ویژه ظهر تابستان آفتاب را با پرده فیلتر کنید.

آفتاب صبح تا ساعت 8 – 9 برای گیاه مفید هست و در رشد برگ ها تاثیر زیادی دارد. منظور این نیست که گیاه را زیر نور مستقیم آفتاب بگذارید. بلکه منظور این است که اگر تا این ساعات آفتابی از پنجره روی گیاه تابید نگران نباشید.

بعد از نور نوبت به کودهای تقویتی میرسد.

همان طور که هر انسانی برای رشد و نمو و بزرگ شدن به غذای روزانه و دریافت انرژی و مواد معدنی نیاز دارد، گیاهان هم باید نیازهای خودشان را حتما دریافت کنند.

بعد از مدتی که گیاه خریداری و به منزل آورده می شود، با آبیاری مکرر خاک مواد غذایی خود را از دست می دهد و دیگر چیزی برای تغذیه کردن گیاه ندارد. فقط مدام آب دریافت می کند.

در صورتی که گیاه به صورت روتین و ماهانه تغذیه نشود مواد لازم از برگهای پیر به برگهای جوان منتقل می شوند و برگهای پیر به مرور زرد شده و ریزش می کنند. که بعد از مدتی فقط یک ساقه و چند برگ باقی می ماند😥

همان طور که در این تصویر می بینید با وجود نور کافی، ولی برگ های پایینی به علت عدم تغذیه ریزش کردند و ساقه اصطلاحا لخت شده و برای پوشاندن آن مجبور شدند از پتوس استفاده کنند.

برای تغذیه دیفن باخیا باید در فصول گرم سال هر 20 روز و در فصول سرد سال هر 35 روز از کودهای کامل استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما برای پهن شدن برگ گل دیفن باخیا سه نوع کود بسیار عالی است:

  1. تقویت کننده ریشه
  2. کود جلبک دریایی
  3. کود هیومیک

اصله: کود آهن و کود سه بیست برای دیفن باخیا چندان جالب نیست

در صورتی که این کودها را از پیج اینستاگرام خریداری کردید، مشاوره و آموزش استفاده از آن ها داده می شود.

برای خرید این کودها با ارسال رایگان به اینستاگرام سایت پیام دهید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان درباره نگهداری و یا درمان گیاه بیمار خود، با کارشناسان ما در اینستاگرام در ارتباط باشید.

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *