Home / کود و سم / محرک ریشه زایی گیاهان – قطره ریشه زایی

محرک ریشه زایی گیاهان – قطره ریشه زایی

محرک ریشه زایی گیاهان با نام بیورادیکانت فعال کننده رشد و محرک ریشه گیاهان بوده، زمینه تولید هورمون اکسین را در ریشه ها فراهم می کند و از این طریق باعث افزایش حجم و گسترش ریشه ها می‌شود. در نتیجه گسترش سیستم ریشه، امکان جذب بهتر آب و مواد غذایی فراهم گردیده و رشد اندام های هوایی و تولید محصول نیز افزایش می‌یاید. همچنین سنتز پروتئین های گیاهی را افزایش داده و سبب افزایش مقاومت ریشه گیاه در برابر انواع تنش های محیطی می شود.

بیورادیکانت را می توان در تمام مراحل رشدی گیاه به صورت خاکی از طریق انواع روش های آبیاری استفاده کرد. استفاده از این کود در مواقعی که رشد گیاه متوقف یا دچار مشکل شده توصیه می شود.

 

فواید محرک ریشه زایی

  • محرک سیستم ریشه گیاهان
  • بهبود راندمان جذب آب و مواد غذایی
  • افزایش دوره برداشت محصول دز گیاهان زراعی و گلخانه ها
  • افزایش مقاومت ریشه گیاه و انواع تنش های محیطی
  • کاهش خسارت ناشی از بیماری های ریشه ای ( قارچ، باکتری و نماتد )
  • فعال کردن میکرو ارگانیسم های مفید خاک

انواع محلول های مخصوص تقویت ریشه

کودهای مخصوص ریشه زایی به دو گروه پودری و مایع تقسیم می شوند. کودهای پودری را نیز هم می توانیم با آب مخلوط کرده و به شکل مایع مصرف کنیم و یا به همان شکل پودری برای تقویت ریشه گیاه به کار ببریم. علاوه بر این می توانیم هم از کودهای شیمیایی برای این منظور استفاده کنیم، و هم در خانه از مواد طبیعی و خانگی برای ساخت آن ها اقدام کنیم. در هر دو صورت باید به یاد داشته باشید تنها برای چند ثانیه باید ساقه، برگ و ریشه را در این محلول ها بگذارید. قرار دادن طولانی مدت آن ها در محلول باعث از بین رفتن بافت گیاه و عدم رشد آن می شود.

 

 

عکس ارسالی توسط یکی از مصرف کنندگان محرک ریشه زایی – ریشه های این گیاه کاملا پوسیده بوده و یک هفته بعد از استفاده از محرک تمام این ریشه ها رشد کردند

کودهای مخصوص ریشه زایی که به صورت مصنوعی و شیمیایی تولید می شوند در انواع مختلفی و توسط شرکت های متعددی تولید می شوند. مزیت این کودها نسبت به کودهای خانگی این است که سرعت رشد ریشه های که به این هورمون ها آغشته می شوند بسیار بیشتر از ریشه گیاهانی است که به مواد خانگی آغشته می شوند. بنابراین اگر می خواهید گیاه شما زودتر پرورش پیدا کنند، می توانید از یکی از این کودها استفاده کنید. هر کدام از آن ها طریقه مصرف مخصوص به خود را دارند که باید قبل از مصرف روی بسته را به طور کامل بخوانید.

 

بیشتر بخوانید: کود تقویت کننده ریشه

 

تجزیه ضمانت شده

ترکیبات

درصد
آهن (Fe) 0.2
نیتروژن (N) 2.7
منگنز (Mn) 0.96
روی (Zn) 0.09
بور (B) 0.19
مولیبدن (Mn) 0.048
اسید های آمینه 10

 

با توجه به اینکه این محصول از دسته کودهای محرک رشد و ریشه زایی گیاهان محسوب می شود؛ به همین دلیل به عنوان تحریک کننده رشد ریشه گیاه و همچنین افزایش اکسیژن رسانی به انواع گیاهان باغی، زراعی و گلخانه ای به کار می رود.

از آنجایی که این محصول که ساخت کشور اسپانیاست و در بطری های یک لیتری به فروش می رسد و هزینه بالایی دارد، و هدف ما استفاده تمام دوستداران گل و گیاه و به ویژه دوستانی که در منزل گلهای آپارتمانی را نگه داری می کنند، از این محصول خوب و با کیفیت است، این محرک را به صورت قطره های 20 میلی لیتری عرضه می کنیم تا همه قدرت خرید و استفاده از آن را داشته باشند.

محرک ریشه زایی

میزان و نحوه استفاده از محرک ریشه زایی گیاهان

20 تا 25 قطره معادل با 2 تا 2.5 سی سی از کود را در یک لیتر آب حل کرده و هر دو هفته یکبار گادان ها را با آن آبیاری کنید. (نیم میلی لیتر برای هر گلدان)

قبل از مصرف بطری را تکان دهید.

اگر می خواهید از محلول های شیمیایی به جای خانگی برای گیاهان آپارتمانی خود استفاده کنید باید یکی از بهترین آن ها را برای خرید انتخاب کنید، فروشگاه اینترنتی اصله یکی از بهترین این محصولات را عرضه می کند. برای خرید نیز می توانید با مراجعه به اینستاگرام، به صورت اینترنتی خرید خود را ثبت کنید. ارسال محصولات به تمامی شهرهای کشور رایگان و با پست پیشتاز انجام می شود.

جهت خرید قطره ریشه زایی مخصوص گیاهان آپارتمانی و باغچه ای و یا دریافت مشاوره رایگان در زمینه درمان گیاهان بیمار با اینستاگرام ما در ارتباط باشید.

 

عکس های ارسالی شما از رضایت محصول

Next Prev
Next Prev

About admin

Check Also

برگ دهی بونسای

برگ دهی بونسای – کود مخصوص بونسای چیست

برگ دهی بونسای – کود مخصوص بونسای چیست راه درمان ریزش برگ بونسای چیه؟ یکی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *