Home / آفات و بیماری ها / علت خشک شدن برگ افرا قرمز + راه حل

علت خشک شدن برگ افرا قرمز + راه حل

علت خشک شدن برگ افرا قرمز چیست و چگونه درمان می شود؟

👈🏻این درمان ها توسط گیاه پزشک تجویز شده و رعایت نکردن آن ها موجب بی حالی و مرگ گیاه میشه.

اول از همه باید این نکته رو متذکر بشم که بونسای افرا قرمز مناسب برای آپارتمان های کم نور با رطوبت پایین نیست. این گیاه در واقع مناسب برای مکان هایی با هوای خنک و معتدل با نور زیاد و رطوبت بالایی هست

متاسفانه بسیاری از ما از نیازهای گیاهان مطلع نیستیم و بعد از خرید و انتقال گیاه به منزل یا محل کار خیلی زود شاهد مرگ گیاه میشیم.

در این مطلب سعی میشه تا هرآنچه برای سلامتی و جلوگیری از خشک شدن افرا قرمز نیاز هست بیان بشه.

علت خشک شدن برگ افرا قرمز

علت خشک شدن برگ افرا قرمز

  • تنش و استرس جابجایی

اولین و در واقع مهم ترین عامل همین تنش جابجایی است. وقتی گیاه رو از محیط مرطوب و دلچسب گلخونه جدا کرده و وارد محیط خشک و کم نور خونه میکنیم تنش بالایی به گیاه وارد میشه و اولین واکنشش به این وضعیت ریزشو خشک شدن برگ ها هست.

اگر قصد نگهداری از این گیاه رو دارین باید از قبل حتما کود ضد استرس گیاهی رو تهیه کنید و قبل از ورود گیاه به منزل به گیاه بدین تا تنش جابجایی تاثیری در گیاه نداشته باشه.

  • محیط کم نور

افرا قرمز نیاز نوری بالایی داره. آفتاب ملایم صبح رو خیلی دوست داره و هنگام ظهر باید آفتاب فیلتر شده رو دریافت کنه.

اگر نور رو از این گیاه بگیرید، اول برگ ها از قرمزی تغییر رنگ داده و سبز میشن و بعد کم کم شروع میکنن به ریزش. پس باید حتما در جای پرنور مثل پشت پنجره جنوبی نگه داری بشه و آفتاب ظهر رو فیلتر شده با پرده در اختیارش قرار بدین.

  • کمبود رطوبت

افرا قرمز نیاز رطوبتی بالایی داره. در واقع این رطوبت هست که زیبایی برگ ها رو موجب میشه. بدون رطوبت برگ ها خشک میشن و می ریزند. باید گیاه رو روی جزیره نگهداری کنید.

هر روز موقعی که نور زیادی روی برگ ها نباشه، آب جوشیده سرد شده را روی برگ ها اسپری کنید. آب املاح دار مناسب این گیاه نیست.

  • کمبود مواد غذایی

و اما عامل مهم دیگر که موجب ریزش برگ افرا قرمز میشه کمبود مواد غذایی هست. این گیاه به دلیل نوع و رنگ برگ ها می بایست کوددهی کشخص و منظمی داشته باشه.

گیاه را می بایست هر بیست رو ز با اسید هیومیک و هر سی روز با کود کامل تقویت و تغذیه کنید.

اسید هیومیک علاوه بر این که اصلاح و اسیدی کننده خاک هست و سلامت ریشه ها را تضمین میکنه، موجب میشه تا رنگ قرمز زیبای برگ ها نیز تثبیت بشه و برگ های جدیدی که رویش می کنند هم قرمز باشن.

  • آفات و بیماری

شته، تریپس، کنه و شپشک از جمله آفات این گیاه محسوب می شوند.

این آفات از شیره گیاه تغذیه می‌کنند که در افرای قرمز منجر به چروکیدگی برگ‌ ها بخصوص برگ‌ های جوانف خشک و زرد شدن برگ‌ ها و توقف رشد گیاه می‌شوند.

  • خاک نامناسب

افرا نیاز به خاک سبک با زهکشی بالایی دارد. اگر شما از باغچه یا هر ترکیب خاک سنگین دیگری استفاده کنید موجب میشه تا بعد از آبیاری مدت بیشتری خاک خیس بمونه در نتیجه ریشه ها مدت زمان بیشتری در آب باشن و همین امر سبب بیمار شدن ریشه میشه.

آبیاری افرا اهمیت زیادی داره . خاک نباشد کاملا خشک بشه. هر زمان سه سانت از سطح خاک خشک شده بود آبیاری کنید.

همه این موارد علت خشک شدن برگ افرا قرمز هستند و نحوه برطرف کردن هر عامل هم توضیح داده شده است.

برای تهیه این کودها با ارسال رایگان به سراسر ایران از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

جهت درمان گیاهان بیمار و دریافت مشاوره رایگان عکس گیاه بیمار خود را به اینستاگرام سایت بفرستید و حتما پیج را فالو داشته باشید.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *