Home / کود و سم / فواید اسید آمینه برای گیاهان آپارتمانی – ضداسترس گیاهان، نحوه خرید و استفاده از آن

فواید اسید آمینه برای گیاهان آپارتمانی – ضداسترس گیاهان، نحوه خرید و استفاده از آن

آیا شما از فواید اسید آمینه برای گیاهان آپارتمانی خبر دارید؟

اسید آمینه یکی از بهترین مکمل های رشد برای انواع گیاهان آپارتمانی و فضای باز است که متاسفانه خیلی در بین دوست داران گل و گیاه شناخته شده نیست.

آمینو اسیدها وقتی صحبت از گیاهان می شود به معنای واقعی کلمه، اساس زندگی هستند.

تا آنجا که اکنون بشر می داند، در طول عمر زمین، از میلیون ها پروتئین که به شکل گیری هر گونه گیاه و حیوان کمک می کنند، بیش از 100 اسید آمینه وجود دارد که عناصر سازنده این پروتئین ها هستند.

اگر شما یک کشاورز هستید و هدفتان این است که محصولی درشت و شاداب داشته باشید، استفاده از اسید آمینه حیاتی و ضروزی است!

اسید آمینه یعنی چه؟

اسیدهای آمینه ترکیبات آلی هستند که پروتئین تشکیل می دهند. آنها به عنوان عناصر سازنده زندگی در نظر گرفته می شوند. اسید آمینه از عناصر اصلی مانند کربن و هیدروژن تشکیل شده است و نقش مهمی در تغذیه حیوانات و گیاهان دارند.

اسیدهای آمینه هنگامی که از طریق ریشه به گیاهان داده می شوند، مواد مغذی مورد نیاز گیاهان را برای رشد سالم تأمین می کنند.

فواید اسید آمینه برای گیاهان آپارتمانی و سایر گیاهان

اگرچه اسیدهای آمینه فواید مثبت زیادی در خاک دارند، اما مهم ترین آن ها عبارتند از:

1. اسید آمینه و مقاومت در برابر فشار

عوامل استرس زا مانند درجه حرارت بالا، رطوبت کم، یخبندان، حمله آفات، طوفان تگرگ یا سیل با کاهش کیفیت و کمیت محصول، تأثیر منفی بر متابولیسم گیاه دارند. استفاده از اسیدهای آمینه قبل، در حین و بعد از شرایط استرس زا، موجب می شود تا گیاه در برابر این تنش ها مقاوم شده و آسیب نبیند.

مثلا همه ما می دانیم که بنجامین گیاه بسیار حساسی نسبت ب جابجایی است و معمولا بعد از جابجایی شروع به ریزش برگ می کند. بنابراین اگر قرار است یک بنجامین زیبا را خریداری کرده و به منزل بیاورید، باید به منظور جلوگیری از بروز مشکل در اثر ایجاد تنش جابجایی، به گیاه اسید آمینه دهید.

 

2. اسید آمینه و فتوسنتز بهبود یافته

اسیدهای آمینه در تولید کلروفیل نقش اساسی دارند؛ کلروفیل نیروی محرکه فتوسنتز است. اسیدهای آمینه به افزایش غلظت کلروفیل در گیاه کمک می کنند و منجر به درجه بالاتری از فتوسنتز می شوند، که به نوبه خود منجر به انرژی بیشتر در گیاه و سبزینگی برگ ها و شادابی آن ها می شود.

3. اسید آمینه و کنترل رطوبت

اسید آمینه به کنترل تعادل رطوبت در گیاه کمک می کند، اما شاید مهمتر از همه، در تسهیل گازهایی مانند دی اکسید کربن که برای رشد لازم است نیز کمک کند.

4. اسید آمینه و تأثیر آنها در گرده افشانی و تشکیل میوه

اسیدهای آمینه به باروری گرده کمک می کنند و بنابراین برای گرده افشانی ضروری هستند. آنها جوانه زنی گرده را ساده و سریع کرده و باعث درشتی و سلامت میوه می شوند، دیواره های سلولی را برای ماندگاری بیشتر تقویت می کند و به بهبود مرحله رسیدن میوه ها کمک می کنند، که در نتیجه باعث ایجاد طعم و مزه بهتر در میوه می شود.

5- ایجاد گل انگیزی در گیاهان

زمانی که گرده افشانی در گیاه بهبود یابد ایجاد گل انگیزی نیز بیشتر می شود. بنابراین در صورتی که گیاهانی همچون شمعدانی، بنفشه آفریقایی، رز و … دارید می توانید اسید امینه را استفاده کرده و سپس از کود مخصوص گلدهی برای تقویت گیاه استفاده کنید.

نحوه استفاده از اسید آمینه برای گیاهان آپارتمانی

یک قاشق چایخوری معادل دو گرم از کود اسید آمینه را در یک لیتر آب حل کرده و هر سه هفته روی گیاه اسپری کرده و یا گلدان ها را با این محلول آبیاری کنید.

قیمت اسید آمینه و نحوه خرید

برای تهیه انواع کود و سم های گیاهان مانند   خرید کود کامل گل و گیاه آپارتمانی ، خرید اسید آمینه، خرید اسید هیومیک، خرید کود سه بیست (NPK)، قارچ کش مانکوزب و یا سم دیازینون برای کشتن کرم گلدان، خرخاکی و هزارپا کافی است با ما در اینستاگرام یا از طریق برقراری ارتباط با آیدی (@imagepad) در تلگرام و ایتا کامنت در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان در زمینه درمان گیاهان آپارتمانی بیمار از طریق اینستاگرام به آدرس https://www.instagram.com/acle_ir/ انجام میشه.

About admin

Check Also

برگ دهی بونسای

برگ دهی بونسای – کود مخصوص بونسای چیست

برگ دهی بونسای – کود مخصوص بونسای چیست راه درمان ریزش برگ بونسای چیه؟ یکی ...

2 comments

  1. آیا میشه امینو اسید رو با کود سه بیست باهم مخلوط کرده و بصورت اسپری روی گیاهانی مثل پتوس و آگلونما اسپری کرد ؟

    • محصولی که در فروشگاه اصله ارائه میشه بله این قابلیت رو داره اما باید بدونید که درصد خلوص و ترکیبات کودها با هم فرق داره و اینکه شما مجاز به اسپری یا مخلوط کردن کودها با هم باشید به شرکت سازنده محصولات برمیگرده. اگر این شرکت اجازه این کار رو داده باشه به راحتی میتونید مخلوط کنید و اگر نه این کار باعث سوختن و از بین رفتن گیاه میشه. بهتره از جای معتبر کودها رو خریداری کنید و از فروشنده اطلاعات کامل رو دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *