Home / مقالات / نوشابه برای گیاهان خوب است یا بد؟

نوشابه برای گیاهان خوب است یا بد؟

نوشابه برای گیاهان خوب است یا بد؟

چند وقتی هست که در شبکه های اجتماعی می‌بینیم که از نوشابه برای تقویت گیاهان نام برده می‌شود بران شدیم که در این مورد تحقیق کنیم و نتیجه نهایی را اعلام کنیم که آیا می‌توان از نوشابه به‌عنوان کود برای تغذیه‌ی گیاهان استفاده کرد یا نه؟

نوشابه دارای قند زیادی است، و زمانی که برای تقویت گیاهان مورد استفاده قرار بگیرد و داخل خاک ریخته بشود باعث چسبندگی خاک و ریشه گیاه می‌شود و در این حالت ریشه گیاه دیگر نمی‌تواند مواد غذایی را از خاک جذب کند و به‌مرور زمان پوسیده شده و گیاه از بین می‌رود.

عامل دوم قند موجود در نوشابه است که باعث جذب آفت و حشرات داخل خاک می‌شود. آفاتی مانند شته‌ها، مورچه‌ها و بسیاری آفات دیگر به شیرینی جذب می‌شوند و شیرین شدن برگ گیاهان باعث حمله آفات به آن‌ها می‌شود. همچنین شیرینی باعث بسته شدن روزنه‌های برگ می‌شود و تنفس گیاه را با مشکل مواجه می‌کند.

نوشابه برای گیاهان خوب است یا بد؟

نوشابه برای گیاهان

جالب هست بدونید که یکی از خبرگزاری ها در یکی از بخش های خبر نوشته بود نوشابه بخرید ولی نخورید و به گلها بدید!!! و بعد از هندی ها مثال زده بود که هندی ها به درختانشان در باغ نوشابه میدن، اگر ادامه مطلب رو بخونید میدونید ک چرا اشتباه نوشته شده.

شاید این سوال براتون پیش اومده باشه که پس چرا در زمین های کشاورزی به گیاهان قند میدن؟ شما زمین کشاورزی با اون وسعت رو با گلدان های خودتون یکسان میکنید؟ بله در کشاورزی و برای بهتر شدن فعالیت کرمهای خاکی و باور شدن محصولا از قند استفاده میشه و به همین خاطر هم هست که در هندوستان برای درختان از قند استفاده میشه.

همین‌طور اسپری نوشابه روی برگ‌های گیاهان باعث می‌شود منافذ برگ‌ها بسته شود وبرگهای گیاهان به‌مرور زمان پوسیده شده و از بین بروند. پس نوشابه گزینه مناسبی برای تقویت گیاهان نیست.

هیچ یک از مواد موجود در نوشابه برای گیاهان مفید نیست.

 

مواد نگه‌دارنده و اسیدها و قند موجود در نوشابه به شدت برای گیاهان مضر است و در صورت ادامه استفاده از نوشابه برای گیاهان باعث مرگ آنها خواهد شد.

برای گیاهان بسته به نوع گیاهان از کودهای مخصوص گیاهان استفاده کنید. و برای موادی که باعث نابودی گیاهانتان می‌شود هزینه نکنید از موادی که مختص گیاهان ساخته شده استفاده کنید.

بعضی از دوستان در مورد پوست تخم مرغ و یا پوست موز هم سؤال می‌کنند که بهتر هست این مواد به‌صورت کامل خشک و آسیاب شود بعد داخل خاک گیاهان آپارتمانی ترکیب شود و یا تفاله قهوه یا چای که بهتر هست به‌صورت کامل خشک شوند بعد داخل خاک گیاهان آپارتمانی ترکیب شوند.

 

 

اسپری کردن نوشابه روی برگها درسته؟

نوشابه به مرور منافذ موجود روی برگها را پوشش میده و بعد از مدتی شما شاهد از بین رفتن برگ و در نهایت گیاه خواهید بود.

 

 

پس نوشابه استفاده کنیم یا نه؟

با توضیحاتی که به شما دادم باز میخواهید از نوشابه استفاده کنید؟ هیچ کدام از مواد تشکیل دهنده نوشابه مانند مواد نگهدارنده، قند، رنگ و… برای گیاهان آپارتمانی مناسب نیست پس به دنبال راه حل بهتری برای تقویت گیاهان خود باشید.

 

 

 

 

 

اگر می خواهید از محلول های شیمیایی به جای خانگی برای گیاهان آپارتمانی خود استفاده کنید باید یکی از بهترین آن ها را برای خرید انتخاب کنید، فروشگاه اینترنتی اصله یکی از بهترین این محصولات را عرضه می کند. برای خرید نیز می توانید با مراجعه به اینستاگرام، به صورت اینترنتی خرید خود را ثبت کنید. ارسال محصولات به تمامی شهرهای کشور رایگان و با پست پیشتاز انجام می شود.

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *