Home / آفات و بیماری ها / علت باز نشدن برگهای دیفن باخیا

علت باز نشدن برگهای دیفن باخیا

علت باز نشدن برگهای دیفن باخیا چیست؟

دیفن باخیا یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی هست که داخل منازل و ادارات نگه داری میشه. قبلا در مورد این گیاه به صورت مفصل توضیحاتی داده شده و مشکلات گل دیفن باخیا و همچنین علت لوله ای شدن برگ دیفن باخیا نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

نور غیر مستقیم بهترین نور برای دیفن است. نژادهای برگ تیره، نسبت به سایه مقاوم هستند. در صورتی که تاریک باشد گیاه رشد علفی می‌کند و بیش از اندازه دراز می‌شود.

در این مقاله علت باز نشدن برگهای دیفن باخیا مورد بررسی قرار می گیرد.

علت باز نشدن برگهای دیفن باخیا

علت باز نشدن برگهای دیفن باخیا

باز نشدن برگ دیفن باخیا دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به نور کم محل نگهداری دیفن باخیا، کمبود مواد غذایی در گیاه و همچنین هجوم آفات، کوچکی گلدان و کمبود رطوبت محیط اشاره کرد.

زمانی که نور محل نگهداری گیاه مذکور مناسب باشد، برگهای دیفن باخیا به درستی عمل فتوسنتز را انجام داده و درون گیاه انرژی مضاعفی تولید می شود و دقیقا به خاطر همین انرژی زیاد است که گیاه ترغیب به رشد حداکثری و ارتفاع بیشتر شده و برگ های جدیدش تولید و باز می شوند.

حال اگر نور محل پرورش دیفن باخیا در خانه کم باشد خوب طبیعی است که انرژی زیادی برای انجام فرآیندهای متابولیسمی گیاه وجود نداشته باشد بنابراین جای تعجبی ندارد که در چنین شرایطی شاهد رشد نکردن گل دیفن باخیا و همچنین باز نشدن برگ های گیاه خود باشید.

اگر گیاه شما در طول روز هشت ساعت نور کامل و غیر مستقیم خورشید را دریافت نمی کند و یا اینکه فاصله گلدان دیفن باخیا تا پنجره های نورگیر خانه بیش از دو متر است، تردید نداشته باشید که علت باز نشدن برگ دیفن باخیا شما به خاطر شرایط نوری نامناسب گیاه تان است.

آفات چگونه سبب باز نشدن برگهای دیفن باخیا می شوند ؟

همان طور که قبلا در مقاله چروک شدن برگ دیفن باخیا اشاره کردیم، برگ های گیاه مذکور جذابیت بسیار زیادی برای آفات و یا حشرات دارند به طوری که این حشرات مزاحم با اتصال به برگ های زیبای گیاه رطوبت داخل آنها را تخلیه کرده و در فرآیندهای متابویسمی آنها ایجاد مشکل می کنند.

اگر آفات را با چشمان خود مشاهده می کنید و یا اینکه شاهد چسبناک شدن پشت و روی برگ های گیاه محبوب تان هستید، تردید نداشته باشید که علت باز نشدن برگ های دیفن باخیا شما به خاطر هجوم آفات بوده است.

  • چگونه از هجوم حشرات به گیاه خود جلوگیری کنیم ؟

اگر می خواهید گیاه تان برای همیشه از خطر هجوم آفات در امان باشد، می بایست ماهانه یکبار پشت و روی برگ های آن را با الکل ضدعفونی نمایید.

در صورتی که تمایل ندارید از الکل استفاده کنید، می توانید ماهانه یکبار برگ های گیاه تان را با شامپوهای بدون اسانس نظیر شامپو بچه شستشو دهید تا برای همیشه سلامتی گیاه تان تضمین شود ( در زمان شستشوی برگها روی خاک گلدان یک مقوا بگذارید تا محلول آب و کف وارد آن نشود ).

مقاله ای با عنوان دفع آفات آپارتمانی با راه های طبیعی در سایت قرار داده شده که می توانید مطالعه کنید.

همچنین می توانید با استفاده از قرص جوشان مخصوص گیاهان از بروز آفت ها بر روی برگ ها جلوگیری کنید. چرا که این قرص حاوی درصدی حشره کش و آنتی استرس است.

  • برای خرید این قرص مخصوص گیاهان از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

کمبود رطوبت هم نقش زیادی در باز نشدن برگ ها دارد. به صورت کلی دیفن باخیا نیاز به رطوبت محیط دارد. از این رو می بایست رطوبت مورد نیاز گیاه از طریق دستگاه بخور یا ساخت جزیره تامین شود.

 

اصله: کود آهن و کود سه بیست برای دیفن باخیا چندان جالب نیست

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *