Home / آفات و بیماری ها / چرا رنگ برگهای موسی در گهواره کمرنگ می شود؟

چرا رنگ برگهای موسی در گهواره کمرنگ می شود؟

اگر شما هم گل زیپلین یا موسی در گهواره رو نگهداری می کنیم حتما با این سوال مواجه شدید که چرا رنگ برگهای موسی در گهواره کمرنگ می شود؟

گل زیپلین یکی از زیباترین گلهایی هست که واقعا ارزش نگهداری را دارد. به لطف برگ های سبز و بنفش زیبایی چشم نوازی به محیط می دهد. اما حفظ رنگ برگ ها شاید کمی سخت باشد.

بنابراین، اگر این سوال شما هم هست که چرا رنگ برگهای موسی در گهواره کمرنگ می شود؟ به صورت کلی باید به موارد زیر اشاره کرد:

  •   نور نامناسب
  • کمبود مواد مغذی
  • آبیاری بیش از حد
  • دمای نامناسب
  • سطح رطوبت پایین
  • پیری طبیعی
  • آفات و بیماری ها

برای شناسایی علت دقیق تغییر رنگ و تکنیک های رفع مشکل، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

چرا رنگ برگهای موسی در گهواره کمرنگ می شود؟

How to Care for a Moses in the Cradle Plant | Houseplant411.com

  • قرار گرفتن در معرض نامناسب نور

گیاه زیپلین در نور غیر مستقیم خورشید بهترین عملکرد را دارد. نور فیلتر شده باعث گلدهی می شود و گیاه آپارتمانی را تشویق می کند تا فعالیت های فیزیولوژیکی خود را انجام دهد.

نور کم باعث می شود این شاخ و برگ های جذاب شادابی خود را از دست بدهند. تعداد برگ ها کم شود و اصلاحا گیاه علفی رشد کند و فقط از ساقه بلند شود.

حتماً گیاه آپارتمانی را به مکانی که نور غیرمستقیم خورشید را دریافت می کند، منتقل کنید. علاوه بر این، برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری کنید.

  • کمبود رطوبت

این گیاه رطوبت بالا را برای رشد خوب ترجیح می دهد. اما این گیاه آپارتمانی همچنان می تواند نوسانات رطوبت داخل خانه را تحمل کند. برای سلامت این گیاه حتما سطح رطوبت داخل خانه را بالای 40٪ حفظ کنید.

رطوبت کم باعث تغییر رنگ برگ ها و رشد ناسالم می شود. هوای خشک باعث می شود که نوک برگ ها بسوزند و لبه آن ها قهوه ای شوند.

بهترین راه حل این است که برگ ها را مه پاشی کنید تا رطوبت اطراف گیاه آپارتمانی افزایش یابد. یکی دیگر از گزینه های عالی نصب یک دستگاه رطوبت ساز برای مرطوب نگه داشتن محیط داخلی است. یا این که از جزیره برای تامین رطوبت برگ ها استفاده کنید.

چرا رنگ برگهای موسی در گهواره کمرنگ می شود؟

  • کمبود مواد مغذی

این گیاه به دلیل رنگ و نوع برگ ها باید از کود مخصوصی استفاده کند. زمانی که مواد مغذی خوب و درست و اصولی به گیاه برسد رشد سریع برگ ها و سلامت ریشه تضمین می شود. اما کود زیاد یا اشتباه هم حکم سم را دارد و گیاه را نابود می کند.

تجمع نمک اضافی در اطراف سیستم ریشه باعث سوختن برگ ها می شود. مواد مغذی و مواد معدنی بسیار کم در خاک گلدان نیز باعث تغییر رنگ بنفش برگها می شود.

موسی در گهواره به کود اصلاح کننده خاک و همین طور کود پتاس بالا نیاز دارد تا رشد و رنگ خوبی داشته باشد.

برای خرید این کودها با کیفیت تضمین شده و ارسال رایگان درب منزل توسط پست پیشتاز از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

  • دمای نامناسب

این گیاه بومی مناطقی با آب و هوای گرمسیری است. محیط گرم و مرطوب از نیازهای اساسی برای رشد و سلامت زیپلین است.

نوسانات دمای داخل ساختمان، یا در مجاورت قرار گرفتن با باد کولر یا در معرض بخاری و شوفاژ بودن  باعث می شود که برگ های جذاب، شادابی خود را از دست بدهند.

مطمئن شوید که محدوده دمای طبیعی زیستگاه این گیاه یعنی دمایی بین 21-12درجه سانتیگراد را در خانه حفظ کنید. علاوه بر این، گیاه را از در و پنجره دور نگه دارید.

چرا رنگ برگهای موسی در گهواره کمرنگ می شود؟

 

  •  آبیاری بیش از حد

این گیاه می تواند تا چند روز خشکی خاک را تحمل کند اما خیسی خاک سریع باعث خراب شدن ریشه می شود. از دست دادن سرزندگی برگ های گیاه نشانه اولیه پوسیدگی ریشه است.

تغییر رنگ برگها به دلیل جذب ناکافی مواد مغذی است. ریشه های آسیب دیده بعداً منجر به پژمردگی و حتی مرگ گیاه می شوند.

  • آفات و بیماری ها

گیاه زیپلین نسبت به کنه تار عنکبوتی، شپشک آردآلود، مگس سفید آسیب پذیر است. این حشرات معمولاً برگ ها را می خورند و سمومی را وارد گیاه می کنند که باعث تغییر رنگ برگ ها می شود.

ترکیبی از هجوم حشرات و بیماری های گیاهی باعث از بین رفتن سلامت و شادابی گیاه می شود. استفاده از سموم مناسب  برای از بین بردن آفات توصیه می شود.

علاوه بر این، دفعات آبیاری را کاهش دهید تا از خطرات مرتبط با آبیاری بیش از حد جلوگیری کنید. این بهترین روش برای محافظت از گیاه آپارتمانی در برابر بیماری های احتمالی گیاهی است.

سوالات متداول

آیا گیاه زیپلین خوراکی است؟

خیر.این گیاه با وجود داشتن ویژگی‌ های مشترک با گیاهانی که ریشه‌ های آنها قابل خوردن است، خوراکی نیست.

آیا زیپلین برای حیوانات خانگی سمی است؟

خیر. برگ های این گیاه برای گربه ها و سگ ها سمی نیست. اما توصیه می کنم برای جلوگیری از تخریب، گیاه آپارتمانی مورد علاقه خود را از حیوانات خانگی دور نگه دارید.

چرا گیاه زیپلین من برگ های قهوه ای دارد؟

برگ های قهوه ای گیاه به دلیل نور مستقیم خورشید و رطوبت کم ایجاد می شوند. این گیاه در نور غیر مستقیم خورشید و محیطی با رطوبت بالا رشد می کند.

نتیجه

زیپلین یا موسی در گهواره یک گیاه آپارتمانی فوق العاده برای دوست داران گل و گیاه است. قابلیت تصفیه کنندگی هوای داخل خانه از مزایای این گیاه است.

مراقبت نادرست از این گیاه می تواند منجر به از دست دادن رنگ برگ ها و حتی مرگ آنها شود. قانون طلایی این است که علت دقیق را شناسایی کنید و اقداماتی را برای رفع آن انجام دهید.

اگر رنگ برگ‌ های زیپلین در حال محو شدن هستند، به یاد داشته باشید که سطح نور و رطوبت را بررسی کنید. اینها علت اصلی از دست دادن رنگ برگ ها در خانه هستند.

امیدوارم اطلاعات این مقاله به شما کمک کند تا علت دقیق تغییر رنگ برگ و روش های رفع آن را تشخیص دهید.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *