Home / آفات و بیماری ها / نشانه های آبیاری زیاد در گیاهان – 5 نشانه مهم

نشانه های آبیاری زیاد در گیاهان – 5 نشانه مهم

نشانه های آبیاری زیاد در گیاهان چیست؟

آیا آبیاری زیاد برای گیاه مضر است؟ چه خطراتی را به همراه دارد؟

در ادامه با ما همراه باشید تا 5 نشانه مهم آبیاری زیاد در گیاهان را با هم بررسی کنیم و ببینیم در صورتی که یک گیاهی بیش از اندازه مورد نیاز آبیاری شود چه عواقبی برایش به همراه دارد.

اول از هر چیز باید بدونیم آبیاری زیاد یعنی چی؟

آبیاری زیاد زمانی اتفاق میفته که یا گیاه را بدون در نظر گرفتن نیاز آبی اون گیاه آبیاری کنید و یا زهکش گلدان بسته باشه و یا خاک سفت و نامناسب باشه و به صورت غرقابی خیس بمونه.

در این صورت ریشه امکان نفس کشیدن نداره و اصطلاحا میگیم خفه شده. چنین ریشه ای خیلی زود میپوسه و از بین میره و باعث بیمار شدن تمام بخش های گیاه میشه.

اکثر گیاهان آپارتمانی نیاز آبی متفاوتی دارند و شما باید بدانید گیاهان را چند وقت یک بار و چقدر آبیاری کنید. همچنین باید از گلدان هایی با زهکش بالا و باز استفاده کنید تا تمام آب اضافی تخلیه بشه. خروج آب باعث میشه تا از بروز بیماری قارچی جلوگیری بشه.

وقتی یک گیاه بیش از نیاز خود آب دریافت کنه، دچار یک سری تغییراتی می شود و علائمی را نشان می دهد.

در ادامه این علائم را با هم بررسی می کنیم.

جهت دریافت مشاوره درمان گیاه بیمار و یا خرید محصولات و کودهای مورد نیاز گیاهانتون از طریق اینستاگرام و یا تماس با شماره 09172940431 با کارشناسان و مسئولین واحد فروش در ارتباط باشید.

نشانه های آبیاری زیاد

نشانه های آبیاری زیاد نشانه های آبیاری زیاد

نشانه های آبیاری زیاد

مسئله مهمی که در آبیاری زیاد باید به اون دقت کرد اینه که، هر زمان گیاهای آب زیادی دریافت کنه و در کنارش تهویه هوا هم کم باشه، به سرعت گیاه دچار بیماری قارچی میشه و این بیماری به راحتی به سایر گیاهان هم سرایت میکنه و در مدت زمانی کوتاه میتونه همه گل هاتون رو مریض کنه.

پس بسیار مهمه که با دیدن اولین علامت ها به فکر درمان گیاه بیمار باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و یا خرید قارچ کش و خاک هلندی با ارسال رایگان درب منزل از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

3 comments

  1. سلام من یک نهال گل یخ معطرسه ساله دارم که گل میداددوماه پیش ریشه هاش ازکف گلدون زده بود بیرون گلدونشو عوض کردم اما خاک گلدون زهکشی مناسب نداشت و ریشه هارو خراب کرد، منم دوباره نهال رو ازخاک درآوردم و ریشه های خراب رو جداکردم و خوب شستم و دوباره گذاشتم توگلدون بزرگتر، چهار روزی گذشته خوشبختانه خشک نشده، راهنمایی میکنید چکارکنم؟ ماشهرری هستیم گلدونم داخل حیات جلوی آفتاب خیلی گرمه، جاش مناسبه یا جاش روعوض کنم؟

    • سلام
      جدا کردن خاکهای دور ریشه باعث بروز مشکلاتی برای گیاه میشه، چرا که تمام ریشه های مویی گیاه در این خاک هستن و اگر این ریشه ها از بین برن آسیب زیادی به گیاه میرسه.
      در شرایطی که نیاز هست توپ دور ریشه جدا بشه باید همزمان داروهایی به گیاه داده بشه تا جلوی آسیب وارد شده به گیاه رو بگیره یا آسیب رو به حداقل برسونه
      در صورتی که تمایل به خرید دارید میتونید از طریق اینستاگرام (@acle.ir) و یا ایتا با آیدی (@imagepad) در ارتباط باشید تا مشاوره های لازم رو دریافت کنید

      • خیلی ممنون از راهنماییتون هورمون ریشه زا و کود مایع بهش دادم خدارو شکر الان تقریبا بیست روزه هنوز زنده هست و انشاله که خطر رفع شده دیگه،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *