Home / گلهای فضای باز / چرا یاس رازقی گل نمی دهد

چرا یاس رازقی گل نمی دهد

قبلا در مقاله ای مفصلا در مورد گل یاس رازقی توضیح دادیم. اما از اونجایی که خیلی از دوستان با این سوال که چرا یاس رازقی گل نمی دهد مواجه هستن تصمیم بر این شد که در این مطلب توضیحاتی در این باره داده شود.

  • نام انگلیسی: Arabian jasmine
  • نام علمی: Jasminum Sambac
  • فارسی رایج: یاس رازقی
  • فارسی اصیل: ندارد
  • معیار زیبایی: گل
  • از خانواده: Oleaceae
  • خاستگاه: هندوستان

چرا یاس رازقی گل نمی دهد

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث شود گل یاس رازقی شکوفه ندهد عواملی مانند‌‌‌‌:

  1.  رکود رطوبت یا عدم وجود آن ….
  2. وجود نیتروژن زیاد در خاک
  3. خاک اسیدی نباشد…
  4.  بیماری‌ها و افت‌ها می‌تواند باعث شکوفه ندادن گل یاس شود …
  5. روشنایی نامناسب…
  6. عدم تغذیه یا تغذیه نامناسب…
  7.  و اختلال دما و گیاه…
  8. هرس کردن در فصل رشد

گل یاس رازقی به محیطی نورگیر و خنک نیاز دارد تا بتواند به‌خوبی رشد کند و گل بدهد. معمولا این گیاه را در بالکن یا ایوانی مسقف می‌گذارند تا علاوه بر دریافت نور کافی، از آفتاب مستقیم ظهر نیز در امان باشد؛ چراکه نور مستقیم و شدید خورشید، مخصوصا نور ظهر می‌تواند به برگ‌های گیاه آسیب بزند.

نکته دیگری که باید به ان توجه داشته باشید دور نگه داشتن گل یاس از سرماست. در نتیجه دقت کنید محلی که برای نگهداری از آن انتخاب می‌کنید علاوه‌بر دریافت نور کافی و در امان ماندن از آفتاب مستقیم ظهر حالت پناهگاهی داشته باشد تا گل یاس شما در برابر بادهای سرد نیز در امان باشد.

مطلب مهم بعدی که بسیار مهمه پی اچ خاک هست. درسته که این گیاه سختگیر نیست و در هر خاکی رشد میکنه اما برای این که به مرحله گلدهی برسه باید حتما در خاک اسیدی باشه.

نکته مه مبعدی اینه که شما در فصل رشد اقدام به هرس کردن گیاه کنید. این کار باعث میشه شاخه های هرس شده دیگه گل ندن تا سال بعد. هرس کردن باید در زمانی انجام بشه که گیاه خواب هست و گل نداره. بهترین زمان اسفندماه هست.

و اما تغذیه که مهم ترین فاکتور برای گلدهی یاس هست.

اشتباهی که بسیاری از دوستان انجام میدن اینه که ناخواسته نیتروژن خاک رو بالا میبرن. چجوری؟

با استفاده از کود سه بیست یا کودهای مشابه. متاسفانه این روزها از هر گلفروشی درخواست کود تقویتی می کنید سه بیست رو معرفی میکنن. سه بیست به دلیل نیتروژن بالا مانع از گلدهی گیاه میشه و فقط شاخ و برگ اضافه میکنه. بنابراین بسیار مهمه که از کود مناسب و باکیفیت استفاده کنید.

گل یاس رازقی برای گلدهی باید در فصول رشد کود مخصوص گلدهی دریافت کنه. همین طور به منظور جلوگیری از زرد شدن برگهاش باید هر چهل روز کود آهن بگیره.

پک گلدهی اصله که شامل چندین محصول خارجی هست علاوه بر اینکه تعداد شاخ و برگ گیاه رو زیاد میکنه، سبب به گل نشستن گیاه هم میشه و از طرفی از ریزش گل و برگ هم جلوگیری میکنه.

  • برای دریافت این پک و خاک اسیدی مناسب این گیاه با ارسال رایگان درب منزل و یا جهت دریافت مشاوره درمان گیاه بیمار و یا خرید محصولات و کودهای مورد نیاز گیاهانتون از طریق اینستاگرام و یا تماس با شماره 09172940431 با کارشناسان و مسئولین واحد فروش در ارتباط باشید. مشاورین ما بعد از ثبت سفارش تمام توصیه های لازم جهت استفاده از محصولات و مراقبت اصولی از گیاه رو به شما میدن. تیم پشتیبانی 24 ساعته پاسخگوی مشکلات شما عزیزان در زمینه نگهداری از گل و گیاه است.

About admin

Check Also

نحوه استفاده از لیکاپون

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی

نحوه استفاده از لیکاپون برای قلمه زنی و به صورت کلی نگهداری گیاهان در لیکاپون ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *