Home / آفات و بیماری ها / نحوه استفاده از قارچ کش برای سانسوریا

نحوه استفاده از قارچ کش برای سانسوریا

نحوه استفاده از قارچ کش برای سانسوریا خیلی خیلی راحته دقیقا مثل دستوری که برای نحوه استفاده از قارچ کش برای گیاهان آپارتمانی نوشتم.

اما از اونجایی که هر روز سوالات زیادی درباره قارچ سانسوریا و نحوه استفاده از قارچ کش برای سانسوریا در اینستاگرام پرسیده میشد تصمیم گرفتم یه توضیح کلی در مورد این که اصلا چرا سانسوریا قارچ میگیره و اگر قارچ گرفت چکار کنیم رو بدم تا اگر دوستی با این مشکلات مواجه شد به راحتی بتونه اطلاعات لازم رو کسب کنه.

اول از همه باید بدونید که سانسوریا یه گیاه گوشتی هست به این معنی که برگ هاش آب مورد نیاز گیاه رو در خودشون ذخیره دارن. پس این گیاه به کم آبی مقاومه.

پس کاملا مشخصه که گیاهی که آب کم نیاز داره، بزرگترین دشمنش همین آبیاری زیاد یا اشتباه هست. در واقع میشه گفت مهم ترین عامل قارچ در سانسوریا هم همین آبیاری زیاد هست.

معمولا در تابستان هر ده روز تا دو هفته و در زمستان هر سه تا چهار هفته یک بار آبیاری بشه کافیه.

در مورد این که آبیاری سانسوریا چند وقت یک بار باید انجام بشه مقاله ای جداگانه نوشته شده که توصیه میکنم حتما حتما این مقاله رو ببینید و کلیپی که در اینستاگرام بارگزاری شده رو هم ببینید.

تمام نکاتی که باید برای آبیاری این گیاه بدونید کاملا توضیح داده شده.

این کلیپ رو حتما ببینید👇🏻👇🏻

 

نحوه استفاده از قارچ کش برای سانسوریا

بعد از شناخت مهم ترین عامل قارچ سانسوریا یعنی آبیاری زیاد باید فاکتور مهم بعدی یعنی خاک نامناسب رو بشناسید. سانسوریا به دلیل دارابودن ریزوم، باید در خاکی سبک و البته غنی با زهکشی بالا باشه. متاسفانه خاکی که در گلفروشیها استفاده می کنند خاک برگ هست. یعنی سبکه ولی غنی نیست. از طرفی آلوده به لارو و تخم حشرات و انگل هست.

خاک خارجی مناسب گیاه سانسوریا و سایر گیاهان آپارتمانی در بسته های 5 لیتری با ارسال رایگان در فروشگاه اینترنتی اصله موجوده که برای ثبت سفارش میتونید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

فاکتور مهم بعدی عدم گردش هوا هست. اگر گلدان در مکانی دربسته و دم کرده باشه خاک دورتر خشک میشه به همین دلیل ریشه به صورت مداوم در محیط مرطوب میمونه و همین علت باعث قارچی شدن گیاه میشه.

بنابراین با شناخت این موارد، میشه به راحتی جلوی قارچی شدن سانسوریا رو گرفت.

اصلا علائم قارچی شدن سانسوریا چیه؟

  • برگ های زرد
  • ایجاد لکه های نرم روی برگ یا حاشیه برگ ها
  • لهیدگی غلاف ها در نزدیکی خاک
  • شل و افتاده شدن برگ ها

حالا اگر سانسوریا درگیر قارچ شد چکار کنیم؟

نحوه استفاده از قارچ کش برای سانسوریا

اول از همه گیاه رو از سایر گیاهان جدا کنید. آبیاری رو کمتر کنید. گردش هوا برای گیاه فراهم کنید تا خاک سریع تر خشک بشه.

از قارچ کش طبق دستور روی بسته بندی آماده کرده و دو نوبت با فاصله ده روز از هم به صورت آبیاری و اسپری به گیاه بدین.

فیلم طرز تهیه قارچ رو ببینید👇🏻

نکته مهمی که در مورد قارچ کش باید بدونید اینه که، قارچ کش نوعی سم هست بنابراین بسیار مهمه که تاریخ مصرف داشته باشه و کلا مناسب با نوع بیماری و گیاهان زینتی تجویز شده باشه.

ما در فروشگاه اصله قارچ کش خارجی مناسب برای گیاهان زینتی با ارسال رایگان تهیه کردیم. کارشناسان ما مشاوره های لازم رو در زمینه درمان گیاهان بهتون میدن کافیه عکس گیاه بیمارتون رو بفرستین

برای  دریافت مشاوره درمان گیاه بیمار و یا خرید محصولات و کودهای مورد نیاز گیاهانتون از طریق اینستاگرام و یا تماس با شماره 09172940431 با کارشناسان و مسئولین واحد فروش در ارتباط باشید. مشاورین ما بعد از ثبت سفارش تمام توصیه های لازم جهت استفاده از محصولات و مراقبت اصولی از گیاه رو به شما میدن. تیم پشتیبانی 24 ساعته پاسخگوی مشکلات شما عزیزان در زمینه نگهداری از گل و گیاه است.

 

About admin

Check Also

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب

بالا بردن مقاومت گیاهان آپارتمانی با تغذیه مناسب امکان پذیره فصل بهار رسیده و تمام ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *