Home / آفات و بیماری ها / علت سوراخ شدن برگ زاموفیلیا

علت سوراخ شدن برگ زاموفیلیا

علت سوراخ شدن برگ زاموفیلیا چیست؟

 

زاموفیلیا یه گیاه زیبا و ماندگار و البته کم رشد هست که نیاز نوری کمی داره به همین دلیل بهترین گزینه برای منازل یا محلهای کم نور هست.

از طرفی نیاز آبی بسیار کمی داره و به همین دلیل برای افراد شاغل یا دوستانی که وقت رسیدگی مداوم به گیاهان رو ندارند بسیار عالیه.

قبلا به صورت جداگانه مطالبی درباره زاموفیلیا نوشته شده که لینک تعدادی از اونها رو براتون میزارم در صورت تمایل حتما مطالعه کنید و اطلاعات خودتون رو در زمینه نگهداری این گیاه بالا ببرید:👇🏻

اما در این مطلب میخوام درباره یه مشکل شایه یعنی علت سوراخ شدن برگ زاموفیلیا صحبت کنم.

پس تا پایان با من همراه باشید.

علت سوراخ شدن برگ زاموفیلیا

علت سوراخ شدن برگ زاموفیلیا

به صورت خلاصه میتونیم علت سوراخ شدن برگ زاموفیلیا رو از این موارد بدونیم:

  • وجود حشرات و آفتهایی مثل حلزون و راب و …
  • آفتاب سوختگی
  • قارچ و آلودگی خاک
  • آبیاری زیاد
  • حیوانات خانگی

🐛آفت:

اگر گیاه رو بیرون از منزل نگهداری میکنید و یا به تارگی گیاهی از بیرون به داخل خانه منتقل کردین، باید دنبال آفتهایی مثل حلزون و راب و کاترپیلار و … باشید.

این حشرات برگخوار هستند و متاسفانه بسیار موذی و ضربه زننده. خیلی هم خوب استتار میکنن و گرفتنشون سخته. اگر هر کدام از این آفتها رو دیدین باید از سم مخصوص برای نابودیشون استفاده کنید.

🌞آفتاب سوختگی:

آفتاب سوختگی یکی دیگر از دلایل اصلی ایجاد سوراخ در برگ های زاموفیلیا است. نور مستقیم و بیش از حد خورشید از طریق پنجره یا فضای باز می تواند باعث ایجاد علائم سوختگی در برگ ها شود. از علائم آفتاب سوختگی میتونیم به لبه های سوخته یا سوراخ های ایجاد شده خشک روی برگ ها اشاره کنیم.

از انتقال گیاه داخلی به خارج از منزل و در معرض نور مستقیم خودداری کنید. گیاهانی که در داخل خانه نگهداری می شوند هیچ گونه نور مستقیم خورشید را تحمل نمی کنند و می توانند به سرعت بسوزند. گیاهان را از پنجره ها دور کنید تا مطمئن شوید که فقط نور فیلتر شده دریافت می کنند.

🐈🐕حیوانات خانگی:

اگرشاخه های بلند و آویزان شدند، یه اسباب بازی عالی برای گربه ها و سگ ها هستن. این حیوانات خیلی دوست دارن با چیزهای آویزان شده بازی کنن. پس اگر در منزل حیوان خانگی دارین حتما گیاه رو در ارتفاع قرار بدین و یا شاخه های آویزان شده رو با روبان یا … به هم متصل کنید تا از دسترس این موجودات بازیگوش دور باشن.

💦آبیاری بیش از حد:

این گیاه به دلیل ریزوم هایی که داره نیاز آبی بسیار کمی داره. این ریزوم ها شبیه سیب زمینی هستند و مقدار زیادی آب رو در خودشون ذخیره میکنن.

آب دادن بیش از حد به زاموفیلیا می تواند مواد مغذی را از بین ببرد و باعث پوسیدگی ریشه شود. ممکن است متوجه شوید که برگها شروع به افتادن یا زرد شدن می کنند و یا سوراخ هایی روی برگ ها به وجود می آید.

در تابستان دو تا سه هفته و در زمستان سه تا چهار هفته یک بار آبیاری عمیق برای این گیاه کافیه.

اگر خاک مرتبا مرطوب و خیس میمونه یا کپک روی سطح خاک به وجود آمده، بهتر است گیاه را مجدداً در خاک جدید بکارید. این گیاه به گلدان کوچک و خاک غنی نیاز داره.

در مورد آبیاری زاموفیلیا هم یه مقاله کامل و جامع نوشته شده که بهتره مطالعه کنید.

خاک  و کودهای مخصوص زاموفیلیا با ارسال رایگان در فروشگاه اینترنتی اصله موجوده. کافیه برای  دریافت مشاوره درمان گیاه بیمار و یا خرید محصولات و کودهای مورد نیاز گیاهانتون از طریق اینستاگرام و یا تماس با شماره 09172940431 با کارشناسان و مسئولین واحد فروش در ارتباط باشید. مشاورین ما بعد از ثبت سفارش تمام توصیه های لازم جهت استفاده از محصولات و مراقبت اصولی از گیاه رو به شما میدن. تیم پشتیبانی 24 ساعته پاسخگوی مشکلات شما عزیزان در زمینه نگهداری از گل و گیاه است.

 

علت سوراخ شدن برگ زاموفیلیا

قارچ و آلودگی خاک:

اگر گیاه درگیر قارچ باشه و یا خاکش آلوده و نامناسب باشه میتونه سوراخ هایی روی برگ ها ایجاد کنه. خاک آلوده به آفت یا انگل معمولا سبب سوراخ و پاره شدن برگ ها میشه.

برای همین اگر از کیفیت خاک اطمینان ندارید حتما خاک رو تعویض کنید و از خاک غنی و باکیفیت استفاده کنید.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *