Home / آفات و بیماری ها / علت زرد شدن برگ انجیری + درمان زرد شدن برگ انجیری

علت زرد شدن برگ انجیری + درمان زرد شدن برگ انجیری

علت زرد شدن برگ انجیری چیست؟

گل برگ انجیری در واقع نوعی بالارونده محسوب می شود و دارای ریشه هوایی است که از گره ها رشد می کند و قادر است از طریق آنها بالا بروند، به همین دلیل است که برگ انجیری برای رشد نیاز به قیم دارد و بهتر است خزه ای باشد.

  • قیم خزه دار با ارسال رایگان درب منزل در فروشگاه اینترنتی اصله موجود است که از طریق اینستاگرام میتونید با ما در ارتباط باشید.

این گیاه نگهداری سختی نداره. همین که نور خوب بهش برسه و رطوبت محیط براش تامین باشه خودش بلده کارش رو انجام بده و تا سقف میره بالا🤭

اما یه چالش بزرگ هم داره و اونم زرد شدن برگ هاش هست

علت زرد شدن برگ انجیری به چندین مورد مربوط میشه:

  • آبیاری کم یا زیاد
  • کمبود مواد مغذی
  • نور زیاد
  • خاک سنگین و قارچ

در ادامه توضیحات مفصلی درباره این عوامل داده میشه.

علت زرد شدن برگ انجیری

  • آبیاری کم یا زیاد

هر دو عامل مضر هستن و باعث زرد شدن برگ انجیری میشن. اگر آبیاری زیاد انجام بشه، ریشه ها درون خاک خفه شده و دیگه نمیتونن تنفس کنن در نتیجه بعد از مدتی لهیده شده و عمل آبرسانی رو انجام نمیدن. در این شرایط برگ ها اول زرد شده و کم کم قهوه ای شده و از بین میرن و در مدت کوتاهی کل گیاه خشک و خراب میشه.

آبیاری کم هم به همین اندازه مضر هست. برگ انجیری یه گیاه از جنگل های بارانی و مرطوب هست و باید خاکش رطوبت لازم رو داشته باشه.

نمونه ای از زرد و خشک شدن برگ انجیری در اثر آبیاری کم👇🏻

خوب حالا از کجا بفهمیم که چقدر و چه موقع باید آبیاری کنیم؟

هر زمان سطح خاک به اندازه چهار سانت خشک شده بود میتونید گیاه رو مجددا آبیاری کنید.

  • کمبود مواد مغذی

علت زرد شدن برگ انجیری

این گیاه برای این که بتونه زیبایی و سرسبزی برگ هاش رو تامین کنه باید عناصر ویژه ای مثل آهن و … رو دریافت کنه تا این خواسته محقق بشه. اگر برای گیاهتون کوددهی انجام نمیدین و یا از کود نامناسب استفاده میکنید برگ هاش سبزی و زیبایی خودشون رو از دست میدن.

  • نور زیاد

بهترین نوری که میتونید به این گیاه بدین، نور پنجره جنوبی یا شرقی هست و باید نور پنجره جنوبی رو به ویژه در ظهرها حتما فیلتر کنید. بعضی وقت ها عکس هایی به دستمون میرسه حاکی از این که گیاه بیچاره رو زیر نور خورشید قرار دادن با این امید که حالش بهر بشه😮

اما باید بدونید که ظرافت برگ گیاهان توانایی تحمل نور مستقیم خورشید رو نداره. از طرفی اگر نور زیاد باشه برگ ها رنگ زیباشون رو از دست میدن و کم کم به سمت زردی و در نهایت بی رنگی پیش میرن.

  • خاک سنگین و قارچ

اما متهم ویژه زردی برگ ها همین مورد هست. خاک اگر سنگین باشه و یا زهکش گلدان بسته باشه نمیتونه آب رو به راحتی از خودش عبور بده در نتیجه خیسی مداوم خاک باعث از بین رفتن ریشه و بروز بیماری قارچ میشه.

ترکیب کوکوپیت و پرلیت و پیت ماس براش عالیه. حتما زهکش گلدن رو بررسی کنید تا کامل باز باشه.

کودهای مورد نیاز این گیاه برای درمان و تقویت و همین طور خاک استاندارد خارجی بدون خاک برگ و عاری از هر نوع انگل و قارچ با ارسال رایگان در فروشگاه اینترنتی اصله موجوده کافیه جهت دریافت مشاوره درمان گیاه بیمار و یا خرید محصولات و کودهای مورد نیاز گیاهانتون از طریق اینستاگرام (@acle.ir) و یا تلگرام  و ایتا با آیدی (@imagepad) در ارتباط باشید

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *