Home / آفات و بیماری ها / چرا گل پاندانوس رشد نمی کند

چرا گل پاندانوس رشد نمی کند

اگر این سوال برای شما مطرح است که چرا گل پاندانوس رشد نمی کند پس به تمام نکات گفته شده در این مطلب اهمیت بدین تا رشد گیاه شما تضمین و چند برابر بشه.

پاندانوس یه گیاه زیبای آپارتمانی هست که اصالتا بومی مناطق گرمسیر ماداگاسکار هست.

برگ های افشان وزیبای این گیاه جلوی خاصی به مکان نگهداری گیاه می دهد.

در مطالبی جداگانه تکثیر پاندانوس و علت زرد شدن برگ پاندانوس توضیح داده شده است. پس جهت بالابردن اطلاعات خودتون در زمینه نگهداری این گیاه حتما این مطالب رو هم مطالعه کنید.

این گیاه علاوه بر قیمت مناسبی که دارد، رشد خوبی هم داره و اگر نور خوبی بهش برسه تند تند برگ میده و بزرگ میشه.

اما اگر مدتی هست گیاهتون رشدی نداره باید حتما علت رو جویا بشین و مشکل رو برطرف کنید وگرنه ممکن هست گیاه از دست بره.

مهم ترین عواملی که باعث میشه پاندانوس رشد نکنه عبارتند از:

  • کمبود نور
  • کمبود رطوبت
  • خاک نامناسب
  • آفت
  • کمبود مواد غذایی

در ادامه توضیحات کامل تری درباره این مشکل داده میشه.

چرا گل پاندانوس رشد نمی کند

این گیاه نیازمند نور زیاد و فیلتر شده هست. هرگز اجازه ندین آفتاب ظهر به ویژه ظهر تابستان روی گیاه بیفته که سریع برگ ها رو میسوزونه.

بهترین مکان برای نگهداری این گیاه داخل منزل، پشت پنجره جنوبی هست که با پرده نور فیلتر شده باشه. اگر گلدان در مکانی با نور کم باشه قاعدتا بعد از مدتی فتوسنتز ناقص انجام شده و گیاه دیگه رشد نمیکنه.

مسئله بعدی تامین رطوبت برای گیاه هست.

همانگونه که در بالا اشاره شد پاندانوس بومی مناطق گرمسیری هست پس رطوبت هم بخشی از زندگی این گیاهه. حتما برای گیاه جزیره درست کنید.

فیلم درست کردن جزیره در اینستاگرام بارگزاری شده میتونید فیلم ساده رو مشاهده کنید👇🏻

اگر گیاه در منطقه خشکی باشه نمیتونه به رشد خودش ادامه بده. حداقل رطوبت برای این گیاه 50% هست و در تابستان به 60 تا 80% رطوبت نیاز داره.

اگرگلدان بزرگ هست و جزیره نمیتونه تامین رطوبت کنه حتما باید از دستگاه بخور سرد استفاده کنید.

مسئله آبیاری و رطوبت خاک بسیار مهمه.

نیاز آبی گل پاندانوس نسبتا بالاست و بایستی همواره خاک گلدان مرطوب باشد. تاکید می کنم مرطوب نه خیس و غرقابی. یعنی زمانی که انگشت خود را در خاک فرو می کنید رطوبت خاک را احساس کرده ولی خیسی خاک به دست شما سرایت نمی کند. دقت کنید که گلدان زهکش مناسب داشته باشد تا آب اضافی بتواند از ته گلدان خارج شده و مانع از پوسیدگی ریشه شود. همچنین بهتر است از آب جوشیده سرد برای آبیاری گیاه استفاده نمایید.

اگر آفتی داخل خاک باشه و یا روی برگ ها شپشک آردآلود و یا سپردار مشاهده کردین باید حتما نسبت به نابودی اون ها اقدام کنید. این آفت ها به برگ و ساقه میچسبند و با مکیدن شیره گیاه علاوه بر توقف رشد، باعث خشک شدن گیاه هم میشن.

پاندانوس باید در خاک با زهکشی بالا و مغذی قرار داده بشه. خاک برگ اصلا و ابدا براش خوب نیست. خاک خارجی بسیار باکیفیت با ارسال رایگان درب منزل در فروشگاه اینترنتی اصله موجوده میتونید برای ثبت سفارش به اینستاگرام اصله مراجعه کنید.

و اما مسئله بعدی که برای رشد گیاه بسیار مهمه مسئله کوددهی هست.

پاندانوس برای این که سبزینگی برگ هاش رو حفظ کنه به آهن نیاز داره به علاوه باید عناصری رو دریافت کنه که باعث برگ زنی مداوم بشن. پک رشد پاندانوس در فروشگاه اصله موجوده برای رشد انفجاری این گیاه به ما پیام بدین.

جهت دریافت مشاوره درمان گیاه بیمار و یا خرید محصولات و کودهای مورد نیاز گیاهانتون از طریق اینستاگرام و یا تماس با شماره 09172940431 با کارشناسان و مسئولین واحد فروش در ارتباط باشید.

About admin

Check Also

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد

چرا برگ انجیری شکاف ندارد گل برگ انجیری، برگ هایی دارد، که زیبایی بی نظیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *